וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'צ'ניה במלחמת חורמה נגד הומואים: "גברים נשלחים למחנות ריכוז"

אחרי הדיווח על גל מעצרים של גברים הומואים ברפובליקה המוסלמית, סיפרו פעילי זכויות אדם כי אלו מפונים למחנות, שם הם סופגים מכות חשמל מהסוהרים. "חלק מהם עונו למוות"

פעילים למען זכויות הלהט"ב מפגינים במוסקבה, קיץ 2013. AP
הפגנה למען זכויות להט"ב במוסקבה, 2013/AP

גברים הומואים בצ'צ'ניה נשלחים למעין מחנות מעצר, שם הם עוברים עינויים וסופגים מכות - כך מדווחים פעילי זכויות אדם ברוסיה, אחרי שבשבוע שעבר דיווח עיתון אופוזיציה כי הרשויות ברפובליקה המוסלמית האוטונומית עצרו כמאה הומואים והוציאו להורג שלושה מהם. בצ'צ'ניה הכחישו את הדיווח המקורי, בטענה שכלל אין הומואים בשטחה של הרפובליקה שבצפון הקווקז.

סבטלנה זחרובה, פעילה בקהילת הלהט"ב ברוסיה, אמרה ל"דיילי מייל" הבריטי כי "אנחנו פועלים לפינוי אנשים מהמחנות, וחלק מהם כבר עזבו את האזור". לדבריה, אלו שהצליחו להימלט, סיפרו כי בין 30 ל-40 עצורים הוחזקו יחד באותו חדר. "הם עונו במכות חשמל והוכו נמרצות, לעתים עד למותם", סיפרה. לפי הארגון שבו היא חברה, הוקם קו חם עבור אלו שמחפשים עזרה, שדרכו הועברו הדיווחים על ההתעללות במחנה שנמצא בעיירה ארגון.

העיתון נוביה גאזטה, שמזוהה עם האופוזיציה ברוסיה ודיווח לראשונה על המבצע שבו נוקטת צ'צ'ניה נגד הומואים בשטחה, דיווח כי העצורים נלקחים מחוץ לחדר כמה פעמים ביום, שם מכים אותם הסוהרים, כשידיהם מחושמלות וכשמכריחים אותם לשבת על בקבוקים.

לקריאה נוספת בנושא
דיווח ברוסיה: הרשויות בצ'צ'ניה מוציאות להורג הומואים
הקשר הצ'צ'ני: הכר הפורה לגיוס פעילי דאעש במרכז אסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully