וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש לפיגוע נגד ישראלים בסיני: מעבר טאבה נסגר עד אחרי חג הפסח

יממה לאחר אזהרת המסע של המטה ללוחמה בטרור הוחלט על סגירת המסוף עד יום שלישי הבא 18 באפריל. ישראלים שיבקשו להיכנס חזרה יוכלו לעשות זאת. גורם מדיני לוואלה! NEWS: "ביממה האחרונה התקבל מידע נוסף שחידד את הצורך לסגור את המעבר לתנועת ישראלים לחלוטין"

מעבר טאבה, פברואר 2014. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה!
חשש מידי לפיגועים של דאעש בסיני. מעבר הגבול טאבה/מערכת וואלה!, אמיר בוחבוט

מעבר טאבה נסגר היום (שני) ועד צאת חג הפסח בשבוע הבא מחשש לפיגועים נגד תיירים בחצי האי סיני. ישראלים שיבקשו להיכנס חזרה למדינה יוכלו לעשות זאת, אולם לא תתאפשר יציאה לכיוון סיני עד יום שלישי הבא 18 באפריל. המעבר נסגר עקב התגברות פעילות "אנסאר בית אל-מקדס", שלוחת "המדינה האסלאמית" (דאעש) בחצי האי, בחודשים האחרונים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לסגור את המעבר לאחר ששמע בימים האחרונים את גופי הביטחון וביתר שאת ביממה האחרונה. לפיכך, היום הורה שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ לרשות שדות התעופה על סגירת המעבר לאחר התייעצות עם שר הביטחון אביגדור ליברמן וגורמים מוסמכים נוספים. גורם מדיני אמר לוואלה! NEWS כי "מאז אזהרת המסע המתוקפת אתמול התקבל מידע נוסף, שחידד את הצורך לסגור את מסוף הגבול לחלוטין לתנועת ישראלים". הממשלה עדכנה את ממשלת מצרים על ההחלטה עוד בטרם פרסומה.

אתמול החליט המטה ללוחמה בטרור על תיקוף אזהרת המסע למצרים. בעקבות מתקפת הטרור שאירעה אתמול בשתי כנסיות קופטיות באלכסנדריה ובעיר טנטא, מצפון לקהיר, ערך המטה הערכת מצב, שבסיומה התפרסמה המלצה לישראלים לצאת לאלתר מחצי האי סיני ולשוב לישראל. עוד המליץ המטה להימנע מיציאה לסיני בזמן הקרוב.

לקריאה נוספת:
"דאעש וחמאס לא ימנעו ממני חופשה": הישראלים שחוזרים לסיני חרף ההתרעות

ראס א-שטן סיני. שבתאי בנדט, מערכת וואלה!
"מידע נוסף שהתקבל ביממה האחרונה חידד את אזהרת המסע". חצי האי סיני/מערכת וואלה!, שבתאי בנדט

בהודעה רשמית, הבהיר אתמול המטה ללוחמה בטרור כי פעילותה של שלוחת דאעש בסיני בחודשים האחרונים מהווה סיכון הולך וגובר, נוכח "עליית המדרגה בפעילות, כולל נגד ישראל". כמו כן, הזהיר המטה מפני פיגועי טרור נגד תיירים באופן כללי וישראלים באופן ספציפי בסיני בטווח הזמן המידי.

עוד ממליץ המטה ללוחמה בטרור למשפחות של הנופשים בסיני כי יצרו עמם קשר ולעדכן אותם על האיום בחצי האי. כמו כן, ישראלים מתבקשים שלא להגיע למעבר טאבה ולהישמע להנחיות. אזרחים זרים שיבקשו לצאת לחצי האי סיני יוכלו לעשות כן.

.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מעבר טאבה, אפריל 2017. NYC2TLV, ויקיפדיה, צילום מסך
ישראלים מתקבשים לא להגיע לאזור, זרים יוכלו לחצות לסיני. מעבר טאבה/צילום מסך, NYC2TLV, ויקיפדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully