וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר המתקפה במצרים: המטה ללוחמה בטרור מזהיר מפני נסיעה לסיני

9.4.2017 / 19:19

המטה קרא לישראלים לצאת לאלתר מחצי האי, והמליץ לאזרחים להימנע מנסיעה למצרים, לאחר שעשרות נהרגו בפיגועים של דאעש בכנסיות קופטיות. החשש: שלוחת דאעש תנסה לתקוף תיירים ישראלים

עריכה: יוסי אלטר

המטה ללוחמה בטרור החליט היום (ראשון) על תיקוף אזהרת המסע למצרים. בעקבות מתקפת הטרור שאירעה היום בשתי כנסיות קופטיות באלכסנדריה ובעיר טנטא, מצפון לקהיר, ערך המטה הערכת מצב, שבסיומה התפרסמה המלצה לישראלים לצאת לאלתר מחצי האי סיני ולשוב לישראל. כמו כן, המטה ממליץ לישראלים להימנע מיציאה לסיני בזמן הקרוב.

בהודעה רשמית, הבהיר המטה ללוחמה בטרור כי פעילותה של שלוחת "המדינה האסלאמית" (דאעש) בסיני בחודשים האחרונים מהווה סיכון הולך וגובר, נוכח "עליית המדרגה בפעילות, כולל נגד ישראל". כמו כן, הזהיר המטה מפני פיגועי טרור נגד תיירים באופן כללי וישראלים באופן ספציפי בסיני בטווח הזמן המידי.

עוד בוואלה! NEWS:
"דאעש וחמאס לא ימנעו ממני חופשה": הישראלים שחוזרים לסיני חרף ההתרעות
טראמפ קיבל בלבביות את סיסי בבית הלבן: "נילחם יחד בטרור"
הבשורה על פי חמאס: לא אנטישמי, פרגמטי – וקורץ למצרים

רקטות נורו לעבר ישראל מחצי האי סיני והתפוצצו בשטח פתוח, מועצה אזורית אשכול, עוטף עזה. פברואר 2017. שי מכלוף
דאעש מגביר את פעילותו. רקטה שנורתה מסיני לעבר ישראל/שי מכלוף
כוחות מיוחדים מחוץ לכנסייה בעיר אלכסנדריה, מצרים, אחרי פיגוע התאבדות, 9 באפריל 2017. רויטרס
הנשיא הורה על פריסת כוחות נרחבת. כוחות מיוחדים באלכסנדריה, היום/רויטרס

לפחות 36 בני אדם נהרגו ויותר ממאה נפצעו בשני פיגועי ההתאבדות היום, במהלך חג המציין את תחילת שבוע הפסחא. דאעש קיבל אחריות על המתקפה, שכוונה נגד המיעוט הנוצרי במדינה, ולפי משרד הפנים בקהיר, האפיפיור הקופטי תיאודורוס השני נכח בכנסייה באלכסנדריה בעת הפיצוץ, אולם הוא לא נפגע.

הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי קרא לדיון חירום בעקבות המתקפות, והורה על פריסת כוחות צבא ברחבי המדינה. בהודעה רשמית מלשכת הנשיא, הובהר כי "הנשיא א-סיסי, המפקד העליון של הכוחות המזוינים, הורה על פריסה מידית של כוחות צבא, במסגרת הסיוע לאוכלוסייה האזרחית ואבטחת מתקנים חיוניים בכל מחוזות הרפובליקה".

הנוצרים חוגגים היום את "יום ראשון של הדקלים", המציין את כניסתו של ישו לירושלים, לפני תחילת חג הפסחא. בהמשך החודש אמור לבקר האפיפיור פרנציסקוס במצרים, שבה נותרה הקהילה הנוצרית הגדולה ביותר במזרח התיכון, שהפכה למטרה מועדפת על דאעש ועל ארגונים קיצוניים נוספים במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully