וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: צה"ל מפנה פצועים מהמלחמה בסוריה לבתי חולים בישראל

ביום חמישי פונו לבתי חולים בצפון שבעה סורים שנפצעו מרסיסים במהלך הקרבות בכפרים הסמוכים לגבול. בפצועים, ארבע נשים ושני ילדים. אחת מהם, בת שנתיים שנפצעה קשה, פונתה באמצעות מסוק חיל האוויר. היום ביקר הנשיא פצועים סורים במרכז הרפואי גליל

צילום: דו"צ, עריכה: שמרית גולדשטיין

צה"ל הודיע היום (ראשון) כי שבעה פצועים סורים נקלטו לטיפול רפואי בישראל ביום חמישי האחרון, אחרי שנפצעו מרסיסים במהלך הקרבות בכפרים הסמוכים לגבול. הפצועים, גבר, ארבע נשים ושני ילדים, אחת מהם בת שנתיים שנפצעה קשה בראשה. היא פונתה יחד עם אמה במסוק לבית חולים, והיתר פונו בידי צוותים רפואיים של צה"ל לבתי חולים שונים בצפון הארץ. הפינוי נוהל בידי צוותי הרפואה של עוצבת הבשן וחטיבת הגולן והחרמון, בתגבור כוחות מהגדודים המתאמנים באזור.

"קיבלנו דיווח על פצועים שמגיעים והתחלנו להתכונן", סיפר סגן עומרי כספי, קצין מבצעים רפואה באוגדה 210. "ברגע שראינו את אופי האירוע ואת זה שמדובר בסופו של דבר בשבעה פצועים באורח דחוף - ברמה מסובכת ומורכבת מאוד - החלטנו להקפיץ צוותים נוספים שהגיעו מכלל המרחב, ואף בחרנו להסתייע במסוק של חיל האוויר שעזר לנו לפנות אותם ולתת להם את הטיפול המיטבי".

קליטת הפצועים הסורים 6 באפריל 2017. דובר צה"ל
פינוי הפצועים ביום חמישי האחרון/דובר צה"ל

מאז 2013 מטפל צה"ל בפצועים סורים שמגיעים לגבול ברמת הגולן. מספרם מוערך ב-3,000, כ-600 מהם בשנה החולפת. כ-20% מהם ילדים וכ-10% הן נשים. בשנה הראשונה לטיפול הוקם בית החולים-שדה "תכלת ארגמן" בסמוך לגבול בגולן. הוא פעל במשך כשנתיים עד להפסקת פעילותו בתחילת 2015, ופורק באופן סופי בסוף השנה שעברה.

כיום, הטיפול בסורים מתרחש עם ההגעה לגבול, לרוב בשעות החשיכה, ועד לקליטתם על הגדר. בשלב זה כוחות צה"ל מעניקים להם טיפול ראשוני ומציל חיים, תוך ייצוב הפצועים ופינויים המהיר ככל הניתן לבית חולים. כ-70% מהפצועים הסורים קיבלו טיפול במרכז הרפואי לגליל המערבי בנהריה, וכ-20% מהפצועים טופלו בבית החולים זיו שבצפת. 10% נוספים קיבלו טיפול בבתי חולים אחרים בצפון ובשאר הארץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
קליטת הפצועים הסורים 6 באפריל 2017. דובר צה"ל
מסוק חיל האוויר סייע בחילוץ/דובר צה"ל

הבוקר סייר נשיא המדינה ראובן ריבלין במרכז הרפואי לגליל בנהריה, ונפגש עם הצוות הרפואי, כשהוא מלווה על ידי מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ומנהל בית החולים ד"ר מסעד ברהום. מאז חודש מרץ 2013 הגיעו למרכז הרפואי לגליל בנהריה יותר מ-1,500 פצועים ממלחמת האזרחים בסוריה, כשליש מהם ילדים ותינוקות. את ביקורו בבית החולים פתח הנשיא במפגש עם עובדי בית החולים לרגל החג, שם דיבר על ייחודו של בית החולים הנותן שירות לאזור כולו.

"העשייה שלכם היא גאווה", אמר הנשיא לסגל הרפואי. "גאווה ישראלית. גאווה יהודית היא ההוכחה שאת העולם בונים בחסד. ישראל תמשיך לעשות כל שהיא יכולה באחריות ובתבונה, על מנת להקל על סבלם של האנשים שחווים טבח יום יומי כאן מעבר לגדר".

הנשיא התייחס לתקיפה האמריקנית בסוריה, בתגובה למתקפה הכימית באידליב, ואמר: "ארצות הברית הוכיחה ביום שישי כי יש קווים אדומים שלא ניתן לחצות בעולם מתוקן ואני מקווה שהיא תשמש דוגמה לעולם החופשי כולו. ואנחנו שקמנו מעפרה של שואת עמנו, יודעים היטב כי שתיקה לא יכולה להיות אפשרות". בביקורו במחלקה שבה מטופלים הפצועים מסוריה, שוחח עמם הנשיא באמצעות מתורגמן וקיבל סקירה מקיפה על אודות הסיוע ההומניטרי אותו מעניקה מדינת ישראל בשנים האחרונות בשיתוף פעולה בין צה"ל וצוותי בית החולים.

נשיא המדינה סייר היום בגבול הצפון והרים כוסית עם חיילי גבעתי לכבוד חג הפסח, בהמשך ביקר בבית החולים בנהריה בו מטופלים הפצועים מסוריה יום ראשון, 9 באפריל 2017. דותן גואטה, לשכת העיתונות הממשלתית
ריבלין בבית החולים, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, דותן גואטה

ד"ר ברהום אמר כי ביקורו של הנשיא הייתה עבורו הזדמנות "להציב בפני 14 אלף איש באולם, ובפני עוד כמה מיליונים שצפו בנאום בערוצי התקשורת השונים, את פניה היפים של מדינת ישראל. איך הפכנו בעיני אותם פצועים סורים מאויב לאוהב. הטיפול בפצועים הסורים הפך את מערך הטראומה שלנו לאחד המנוסים בישראל וגם מהמובילים בעולם, במתן מענה לפצועי מלחמה מורכבים וקשים וזו גאווה גדולה".

מנהל בית החולים קבל על כך שהמרכז הרפואי לגליל נושא לבדו בנטל העלויות. "מדובר בפרויקט לאומי שנולד בהחלטת ממשלה". לדבריו, "אנו ביחד עם משרד הבריאות והמנכ"ל שכיבד אותנו בנוכחותו, פועלים מול כל הגורמים כדי להביא לכיסוי כלכלי של הפעילות שעלותה מסתכמת במאות מיליוני שקלים. הטיפול מהווה נטל כבד על תקציב המערך הרפואי ואין צורך לפרט יותר. כבוד הנשיא, אני פונה לעזרתך בקידום הסדרת נושא חשוב זה".

קליטת הפצועים הסורים 6 באפריל 2017. דובר צה"ל
פינוי הפצועים/דובר צה"ל
קליטת הפצועים הסורים 6 באפריל 2017. דובר צה"ל
כ-70% מהפצועים הסורים קיבלו טיפול במרכז הרפואי גליל בנהריה/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully