וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תלמד ממני - תתחיל לעבוד ותפסיק ליילל": עימות בין השרים כץ ולוין

9.4.2017 / 13:41

שני השרים התעמתו בישיבת הממשלה סביב הקרדיט המיועד להסכם התעופה החדש בין ישראל לאיסלנד. "תלמד לעשות תחבורה ציבורית ולגבות דיבורים במעשים", אמר לוין לכץ. כשנתניהו התערב וביקש שיגבשו תכנית תעופה יחד, התרעם שר התחבורה: "לא יושב איתו"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ורד לידני

(בווידאו: נתניהו בפתח ישיבת הממשלה, הבוקר)

עימות התגלע היום (ראשון) בין שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ ושר התיירות יריב לוין בישיבת הממשלה. במהלך סקירה של הסכם התעופה החדש בין ישראל לאיסלנד, שיאפשר לראשונה טיסות "לואו קוסט" לארצות הברית וקנדה בכ-500 דולר, לוין מתח ביקורת על משרד התחבורה שלא מוזיל את האגרות לחברות התעופה הזרות שטסות בישראל. בתגובה, תקף אותו שר התחבורה ואמר כי הוא מתנגד לסבסוד מלאכותי של חברות התעופה וכי הבעיה היא היעדר תשתיות תיירות הולמות.

לטענתו של כץ, "משרד התיירות צריך להציב יעדים יותר רציניים". "עדיף שתעסוק בהקמת תשתיות תיירות שלא קיימות ומונעות הגעת תיירים, ולא בענייני תעופה", אמר ללוין. "תלמד ממני: תתחיל לעבוד ותפסיק ליילל".

בישיבת הממשלה, הציג כץ את הישגי מדיניות השמיים הפתוחים, וטען כי היא "הביאה להישגים גדולים" וכי השנה יעברו בנתב"ג בזכותו יותר מ-18 מיליון נוסעים, "בשל התחרות ולא בגלל סבסוד של קווי תעופה". כץ פנה לנתניהו בשלב זה, ואמר כי יש לגבש תכנית לאומית לתיירות. לוין הביע את התנגדותו ואמר: "לא תיארתי לעצמי שתהיה לי כזאת הצלחה במשרד התיירות, שאחרי שנתיים שר התחבורה רוצה את התפקיד שלי". הוא הוסיף כי מי שהביא באמת להחתמת החברה האיסלנדית על שיתוף הפעולה זה דווקא הוא.

שר התחבורה ישראל כץ בישיבת הממשלה, 12 בפברואר 2017. אמיל סלמן, הארץ
"משרד התיירות צריך להציב יעדים יותר רציניים". השר כץ/הארץ, אמיל סלמן

"אני אעבור עכשיו משלב הסיסמאות לשלב העובדות", השיב לוין. "תלמד לעשות תחבורה ציבורית שתגיע לכותל ולגבות דיבורים במעשים". בשלב זה ראש הממשלה בנימין נתניהו התערב ופנה לשני השרים והציע להם "לשבת לגבש יחד תכנית תעופה".

לטענת גורמים שנכחו בישיבה, כץ סירב והתרעם: "לא יושב איתו". עם זאת, לוין זכה לגיבוי ממנכ"ל משרד ראש הממשלה אלי גרונר, שהונחה על ידי נתניהו לגבש תוכנית תעופה חדשה יחד עם ראש המועצה הלאומית לכלכלה אבי שמחון. כץ דחה את הצעות התיווך ואמר "שכל אחד יעסוק בענייניו. אני לא צריך אסמכתאות להצלחות שלי".

יריב לוין, מחוץ לפגישת אביגדור ליברמן ובנימין נתניהו, לשכת ראש הממשלה. מאי 2016. נועם מושקוביץ
"אעבור מסיסמאות לעובדות". השר לוין/נועם מושקוביץ

המתיחות בין כץ ללוין בענייני תעופה ותיירות והקרדיט למהפכת השמיים הפתוחים ניכרה כבר לפני כשבועיים בטקס קבלת המטוס הראשון של חברת "קתאי פסיפיק", שהשיקה קו טיסות ישיר בין הונג קונג לישראל. הטקס המשותף ומסיבת עיתונאים לשני השרים נקבע לשעות הבוקר, אך כץ הקדים את הגעתו לנתב"ג וערך אירוע תקשורתי נוסף לפנות בוקר כשהמטוס נחת בישראל ועורר מתיחות בסביבתו של לוין.

"כולם מנסים לנגוס בתהילת השמיים הפתוחים אותה הוביל השר וליטול קרדיטים", אמרו בסביבתו של כץ. "מוטב שכל אחד יעסוק בענייניו".

בתוך כך, מנתוני משרד התיירות שפורסמו היום לקראת חג הפסח, עולה כי בחודש שעבר היה שיא כל הזמנים בכניסות תיירים מתחילת השנה, ובמרץ 2017 נכנסו לישראל 293 אלף תיירים - עלייה של כ-22% ביחס לשנה שעברה. בשלושת החודשים הראשונים של השנה ההכנסות למשק מתיירות הסתכמו ביותר מארבעה מיליארד שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully