וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט הורה על פירוק "היי קיו"; התלמידים: "הכסף לא יוחזר לנו"

9.4.2017 / 15:00

2,000 תלמידי חברת ההוראה לבגרויות ופסיכומטרי נותרו תלויים באוויר עם צו הפירוק הזמני שנתן בית המשפט המחוזי. "זו ממש נטישה", אמרה אחת התלמידות. קצינה משוחררת סיפרה: "סגרו לי את הקבוצה, לא החזירו את כל הכסף - ואני חוששת שכך זה יישאר"

סניף רשת HighQ. Google Street View, צילום מסך
סניף "היי קיו"/צילום מסך, Google Street View

ברקע אי-הוודאות שמציפה את לקוחות חברת "היי קיו" להשלמת בגרויות וקורסי הכנה לבחינה הפסיכומטרית, הוגשה הבוקר (ראשון) בקשת פירוק החברה לבית המשפט המחוזי בתל אביב על ידי עובדי "היי קיו". שעות אחדות לאחר מכן, נתן בית המשפט צו פירוק זמני לחברה. על פי הבקשה שהגישה עו"ד חיות גרינברג, המורים ברשת קיבלו בתחילת החודש הודעה כי לא ישולמו משכורותיהם.

כעת, 2,000 תלמידים מנסים למצוא פתרונות ותוהים מה יעלה בגורל הכסף ששילמו לחברה - סכומים שעשויים להגיע גם לעשרות אלפי שקלים לתלמיד. "שילמנו, אבל כבר אין להם את הכסף כדי להחזיר לנו", סיפרה מרון, את 25 מכפר מונש שהחלה לפני כחודשיים קורסים להשלמת בגרויות. "לא הודיעו לנו כלום, רק המורה לספרות שלח לנו באופן אישי הודעה בקבוצה ואפילו מקיים היום שיעור למרות הכול. אין לנו הרבה מה לעשות, אנחנו לא אנשים של מהומות, רק מקווים שהמורים לפחות ישלחו לנו את שאר החומר ושתהיה לנו דרך להסתדר. אחד המורים גם אמר שלא בטוח שיוכל לשלוח לנו את החומר, וזו ממש נטישה".

בחינת בגרות במתמטיקה, תיכון קריית שרת חולון, מאי 2013. בן קלמר
"מקווים שישלחו לנו לפחות את שאר החומר"/בן קלמר

מאי שושן, בת 23 מפתח תקווה, השתחררה כקצינה משירות קבע ונרשמה לפני חודשים אחדים לקורסי הכנה להשלמת בגרויות ב"היי קיו". כבר במהלך הלימודים נסגרה קבוצת הלימוד שלה, וכעת היא לא יודעת אם תקבל את ההחזר הכספי שהובטח לה. "נרשמתי לקורס של ארבעה חודשים. במהלך הקורס, אומרים לי 'הכיתה שלך נרשמה לכיתות ברמות אחרות, ואין עוד תלמידים לאלה שנותרו'. אני עובדת ברעננה וגרה בפתח תקווה, אז אמרו לי לחכות שייפתח קורס נוסף בפתח תקווה או להצטרף לקבוצה בגבעתיים", אמרה. "זה לא רלוונטי לי. אז ביקשתי מהם החזר כספי. לא קיבלתי את כל הכסף עדיין, ועכשיו אני חוששת שככה זה יישאר".

החברה הגישה את הבקשה לפירוק לאחר שנקלעה לקשיים כספיים שלא מאפשרים לה לשלם את משכורות העובדים. לפני ימים אחדים הודיעה ההנהלה לעובדים כי לא תוכל לשלם להם, ולאחר מכן החלו הצעדים המשפטיים.

"בשם עובדי החברה, נגיש בקשה בהולה לבית המשפט המחוזי למינוי בעל תפקיד ומתן סעדים מתאימים", אמרה אתמול נציגת העובדים, עו"ד גרינברג. "המלצתי למורים לקיים את הלימודים כסדרם והם הביעו נכונות לעשות מה שאפשר כדי לא לפגוע בתלמידים. מניסיוני במצבים כאלו, אני צופה שיימצא פתרון לכל התלמידים".

(עדכון ראשון: 10:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully