וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר חדש חושף: להיטלר היה בעל בית יהודי במשך כעשור

הסוחר הוגו ארלנגר החזיק בנכס בעיר מינכן שבו התגורר הצורר במשך תקופה ארוכה, שנקטעה כאשר ישב בכלא בגין ניסיון הפיכה כושל. עוד עולה מהמחקר כי היטלר "התייחס בנימוס" לארלנגר, שלאחר מכן שרד את מלחמת העולם השנייה וחזר לביתו

עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

(בווידאו: המברק הסודי שהוביל להתאבדותו של היטלר נמכר תמורת 55 אלף דולר)

הצורר הנאצי אדולף היטלר התגורר במשך כמעט עשור בבית שהיה שייך לסוחר יהודי – כך עולה ממחקרו של ההיסטוריון הגרמני פול הוזר. לדברי הוזר, היטלר התגורר בתירשטראסה 41 במינכן משנת 1920 ועד 1929, עם הפסקה של כשנה שאותה בילה בכלא לנדסברג בשל הרשעתו בניסיון הפיכה כושל בבוואריה.

לפי מחקרו של הוזר, הבית נקנה בשנת 1921 על ידי וגו ארלנגר, שנאלץ למכור אותו בשנת 1934 לאחר שנכשל בתשלום חובות המשכנתא שלו. עוד עולה מהמחקר כי היטלר התייחס לבעל הבית שלו בנימוס למרות עמדותיו האנטישמיות, שאותן יישם לאחר מכן במדיניות הרצחנית של המפלגה הנאצית שבראשה עמד. ארלנגר שרד את המלחמה והצליח להשיג את ביתו מחדש בשנת 1949.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי כ-60 שנים: המחתרת הבאסקית החלה להתפרק מנשקה
הלבין את פניו: מפגין השליך קמח על פניו של מועמד הימין בצרפת
רוסיה: הרשויות אסרו הפצת תמונה המרמזת שפוטין הומו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"התנהג בנימוס". היטלר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודש פברואר האחרון נעצר על ידי המשטרה באוסטריה צעיר בן 25, לאחר שדווח כי הוא נראה בציבור בסמוך לבית הולדתו של אדולף היטלר, כשבגדיו, שפמו ותסרוקתו זהים לאלו של הצורר הנאצי. היטלר נולד בברונאו אם אין ב-1889, כשהייתה חלק מאוסטרו-הונגריה, ושם נראה גם נראה אותו הכפיל, שהזדהה בתור "הראלד היטלר" בפאב מקומי. הרשויות חיפשו אחר הכפיל מאחר שתמיכה בהיטלר או בסממנים נאציים אסורה בחוק.

כחודשיים לפני כן אישר הפרלמנט בווינה את רכישת המבנה בן שלוש הקומות שבו נולד היטלר, אחרי שהפך מוקד עליה לרגל של פעילים ניאו-נאצים. מ-1972 ועד אז הוא הושכר על ידי בעלת הבניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully