וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופציות של טראמפ מול קוריאה: "נשק גרעיני בדרום או חיסול קים"

בארה"ב דווח כי המועצה לביטחון לאומי הציגה לנשיא שורת אפשרויות תגובה נגד תכנית הגרעין של המדינה המבודדת, כולל התנקשות במנהיג. בפיונגיאנג גינו את התקיפה בסוריה: "הוכחה שפיתוח הנשק הגרעיני היה נכון"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

ארצות הברית עשויה להגיב לתכנית הגרעין של קוריאה הצפונית בהצבת נשק גרעיני בקוריאה הדרומית או בחיסול קים ג'ונג און – כך מסרו הלילה גורמי מודיעין וצבא בכירים לרשת NBC. לפי הדיווח, המועצה לביטחון לאומי הציגה את האפשרויות הללו לטראמפ, שנפגש בסוף השבוע עם נשיא סין שי ג'ינפינג באחוזתו בפלורידה. סוגיית הגרעין של פיונגיאנג הייתה אחת המרכזיות שעלו בשיחות בין השניים, שהתקיימו במקביל לתקיפה האמריקנית בסוריה. קוריאה הצפונית, מצדה, גינתה היום (שבת) את התקיפה ואמרה כי זו הצדקה לפיתוח תכנית הגרעין שלה.

בהודעת משרד החוץ של קוריאה הצפונית, שדווחה על ידי סוכנות הידיעות הרשמית KCNA במדינה הקומוניסטית המבודדת, נמסר כי תקיפת הבסיס האווירי בחומס היא "פעולת תוקפנות בלתי-נסלחת", שמראה כי ההחלטה של המשטר לפתח כלי נשק גרעיניים "הייתה נכונה פי מיליון". פיונגיאנג רואה בדמשק בעלת ברית מרכזית, וסייעה לה לפתח לפי דיווחים שונים את הכור הגרעיני בדיר א-זור, שהופצץ ב-2010 על ידי ישראל.

לקריאה נוספת בנושא
טראמפ אירח את נשיא סין: "קוריאה תהיה נקייה מנשק גרעיני"
קוריאה הדרומית ערכה ניסוי בטיל בליסטי בתגובה לשיגור הטיל של הצפון

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און לצד צוות טנקים, 1 באפריל 2017. רויטרס
על הכוונת של טראמפ. מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און/רויטרס

מאז חילופי הממשל, בוושינגטון החריפו את הטון נגד פיוננגיאנג, שעורכת ללא הפסקה ניסויים בטילים בליסטיים ולפי ההערכות מתכוננת לניסוי גרעיני נוסף. שר החוץ רקס טילרסון, שביקר בחודש שעבר בקוריאה הדרומית וביפן – שכנותיה המאוימות של קוריאה הצפונית – ובסין, הכריז כי תמה מדיניות "הסובלנות האסטרטגית" כלפי פיונגיאנג, שערכה את הניסוי הגרעיני הראשון שלה ב-2006. טראמפ קרא לסין להפעיל לחץ רב יותר על קוריאה הצפונית, אולם אם היא לא תצלח, הבית הלבן מכין אופציות נוספות על השולחן.

גורם מודיעיני בכיר אמר ל-NBC כי "20 שנה של דיפלומטיה וסנקציות שלא הצליחו לעצור את תכנית הגרעין של קוריאה הצפונית". הוא הבהיר כי אינו תומך במכה מקדימה וכי הוא לא סבור שהצבת נשק גרעיני בקוריאה הדרומית תגרום ליותר תועלת מנזק – אך הבהיר כי ארצות הברית נמצאת בכוננות מידית לאפשרות שתפרוץ מלחמה. הוא הטיל ספק בכך שוושינגטון ובייג'ינג יכולות להגיע לעמק השווה בסוגיית קוריאה הצפונית.

בנוסף לאפשרות של הצבת הנשק הגרעיני בקוריאה הדרומית וחיסול קים ובכירים בתכנית הגרעין והטילים, נשקלת גם פעולה חשאית על אדמת קוריאה הצפונית, שתכלול כוחות מיוחדים אמריקניים ודרום קוריאניים. אלו ינסו לחבל בתשתיות מרכזיות של הצפון, דוגמת פיצוץ גשרים המשמשים לתזוזת כוחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully