וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ אירח את נשיא סין: "קוריאה תהיה נקייה מנשק גרעיני"

8.4.2017 / 13:18

שני המנהיגים פיתחו "מערכת יחסים יוצאת דופן" באחוזת הגולף של הנשיא האמריקני, לטענתו, אולם לא יצאו עם הסכמות קונקרטיות. התקיפה האמריקנית נגד צבא אסד במהלך הביקור - מסר לממשל הצפון קוריאני

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

סדרת הפגישות בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לנשיא סין שי ג'ינפינג ננעלה הלילה (שבת) בפלורידה. בהודעה הרשמית שנמסרה מהבית הלבן בתום הוועידה נמסר כי "שני הצדדים הכירו בדחיפות של איום תכנית הנשק של קוריאה הצפונית, ואשררו את מחויבותם לכך שחצי האי הקוריאני יהיה נקי מנשק גרעיני".

מלבד דיונים על קוריאה הצפונית, שוחחו הנשיאים ואנשיהם על מגוון נושאים, שבמרכזם יחסי המסחר בין המדינות. עם זאת, הפגישות הסתיימו ללא תוצאות קונקרטיות או הסכמים חדשים. "הגענו להתקדמות אדירה ביחסים שלנו עם סין", הכריז טראמפ בפני הכתבים באחוזת הנופש שלו במאר-א-לאגו. "אני חושב שמערכת היחסים בין הנשיא שי לביני היא יוצאת דופן, ואני חושב שהרבה בעיות רעות ייעלמו".

עוד בוואלה! NEWS:
כדי למנוע הוריקן גלובלי, טראמפ ונשיא סין יצטרכו למצוא שפה משותפת
קוריאה הדרומית ערכה ניסוי בטיל בליסטי בתגובה לשיגור הטיל של הצפון
טראמפ: "לגמרי מוכן לפתור לבד את בעיית הגרעין הצפון קוריאני"

פגישת דונלד טראמפ ושי ג'ינפינג, פלורידה, 7 באפריל 2017. רויטרס
הנשיא האמריקני יגיע לביקור בסין. טראמפ ושי/רויטרס
פגישת דונלד טראמפ ושי ג'ינפינג, פלורידה, 7 באפריל 2017. רויטרס
"שיח מאוד כנה וישיר". טילרסון וטראמפ, אתמול/רויטרס

הנשיא הסיני הוסיף כי "פעלנו להעמקת ההבנה בינינו ובנינו אמון. אני מאמין שנמשיך להתפתח באופן יציב וליצור יחסי ידידות איתנים". לדבריו, "למען השלום והיציבות בעולם, אנו נמלא את אחריותנו ההיסטורית". על פי הבית הלבן, שני המנהיגים הסכימו לקדם פתרון בינלאומי לפירוק פיונגיאנג מנשקה הגרעיני, אולם לא נמסר מידע מפורט יותר בנושא.

בנושא הצבאי, שי קרא "להיעזר במנגנוני תיאום בין המטות הכלליים של צבאותיהן של שתי המדינות". שר החוץ האמריקני רקס טילרסון אמר גם הוא דברים דומים, אך הודה כי השיח היה "מאוד כנה וישיר", ברמיזה שנותרו עוד סוגיות לא פתורות רבות. "הנשיא טראמפ והנשיא שי הסכימו לפעול במשותף ולהרחיב את שיתוף הפעולה, תוך כבוד הדדי לשוני בינינו", אמר. כמו כן, טילרסון מסר כי טראמפ קיבל את הזמנתו של נשיא סין לבקר במדינה.

הוועידה, שהגיעה לאחר טענות קשות שהשמיע טראמפ כלפי סין, בעיקר מבחינת מדיניותה הכלכלית, במהלך מסע הבחירות, סימנה דף חדש ביחסים בין וושינגטון לבייג'ינג, והנשיא האמריקני נמנע מחזרה על אמירותיו שעוררו בזמנן את חמתו של הממשל בבייג'ינג. כמו כן, במהלך הביקור הרשמי תקפה ארצות הברית בסיס אווירי של צבא סוריה, בצעד שפורש על ידי רבים בתקשורת האמריקנית כמסר לקוריאה הצפונית, ברקע ביקורו של הנשיא שי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully