וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמריקנים ממוצא סורי בירכו על התקיפה: "אסירי תודה לטראמפ"

8.4.2017 / 11:00

בני מהגרים מסוריה ופליטים מהמדינה, הנמנים עם מתנגדי הנשיא, מצאו עצמם תומכים במהלך המפתיע שלו. "היה צריך לעשות משהו. אם ניפטר מאסד, לא יהיו פליטים", אמרו. עם זאת, חלקם התעקשו: "טראמפ האמיתי הוא זה שאסר כניסת מוסלמים"

צלמים זמניים מורשים

אמריקנים ממוצא סורי, שרובם התנגדו למדיניותו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מאז כניסתו לתפקיד בינואר, מצאו עצמם בצדו השני של המתרס ושיבחו אותו לנוכח התקיפה האמריקנית אתמול (שישי) בסוריה. לדבריהם, למרות הכעס שהתעורר בהם עקב רצונו לאסור את כניסתם של אזרחי מדינות בעלות רוב מוסלמי לארצות הברית, הם רואים את טראמפ כבעל תפקיד חדש ומשמעותי במלחמה על חייהם של אזרחים במדינה השסועה.

"היינו צריכים לנקוט באיזושהי פעולה, להפגין עמוד שדרה", אמרה ג'ודי אסג'ר, בת 35 שנולדה למשפחת מהגרים מסוריה. לטענת אחרים, הפעולה הצבאית האמריקנית בסוריה הגיעה באיחור, ונרשמה אכזבה לנוכח אי-הפעולה של ארצות הברית לאחר המתקפה הכימית שאירעה ב-2013. "הייתי שמח מאוד שזה סוף-סוף קרה, זה משהו שהיינו צריכים לעשות לפני שנים", אמר עלי חומסי, מהנדס אזרחי בן 59 שהיגר לארצות הברית מסוריה כסטודנט בשנות ה-70, ולו בני משפחה בסוריה.

עוד בנושא:
רוסיה על תקיפת ארה"ב: "הפרה של הריבונות הסורית, נזק משמעותי ליחסים"
תמרור אזהרה לחיזבאללה ואיראן: התקיפה בסוריה היא הזדמנות ישראלית
גורמים בארה"ב: נבחנת מעורבות רוסיה במתקפה הכימית באידליב

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בפגישה עם המלך עבדאללה בבית הלבן. 5 באפריל 2017. GettyImages
"הסורים האמריקנים מרגישים מרוממים". טראמפ, השבוע/GettyImages

רבים הדגישו את הפרת זכויות האדם הנרחבת, שהפכה לסימן היכר של מלחמת האזרחים העקובה מדם בסוריה. לדבריהם, אין ענישה נגד נשיא סוריה בשאר אסד ותומכיו. "אף אחד לא אכף את זה עד אתמול", אמרה שירין ג'אסר, עובדת סוציאלית תושבת טקסס, שהיגרה לארצות הברית מסוריה. "אנחנו אסירי תודה לטראמפ שקיבל את ההחלטה המהירה הזו", הוסיפה. ג'אסר משמשת כיושבת הראש של המועצה הסורית-אמריקנית בעירה, יוסטון, וייחלה ל"סוריה חופשית, דמוקרטית ופלורליסטית באמצעות תמיכה אמריקנית".

"סורים אמריקנים רבים מריעים עכשיו לנשיא ומרגישים מרוממים", אמר ד"ר מוחמד כאבש, רופא בן 45 שגדל בדמשק ומתגורר כעת בקליפורניה. לדבריו, רבים התנגדו לטראמפ וחששו ממנו, אך כעת רואים אותו בעין מעט אחרת. מותאז אל-אפנדי, פליט סורי בן 49 המתגורר בטקסס, אף אמר כי אם טראמפ ימשיך בפעולות אגרסיביות מסוג זה, הוא יוכל לפתור את בעיית הפליטים. "אם ניפטר מאסד, לא נצטרך להיות פליטים יותר", אמר אל-אפנדי.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
תגובת טראמפ- ארה"ב תקפה את הבסיס שממנו יצאה המתקפה הכימית בסוריה. רויטרס
"חלק מהתכנית לפלוש לעוד מדינות". תיעוד התקיפה בסוריה/רויטרס

למרות קולות התמיכה, רבים מהאמריקנים ממוצא סורי אינם מאמינים לתמיכת טראמפ, וממשיכים לראותו בעין שלילית. "זו חלק מהתכנית לפלוש לעוד מדינות מסיבות שונות, בין אם זה בשביל נפט או בשביל כוח", אמר אמיר אל-שקרנה, שהיגר לארצות הברית מסוריה והפך אזרח אמריקני בשנה שעברה. לדבריו, "טראמפ שיזם את איסור הכניסה למוסלמים – זה הטראמפ האמיתי".

גם אסג'ר, תושבת מישיגן, אמרה כי לדעתה טראמפ מנסה להסיט את תשומת הלב מפעולותיו בחודשים האחרונים. "אם התקיפה זה כל מה שנעשה בסוריה, זה לא יעשה הרבה חוץ מפוליטיקה טובה לטראמפ. נראה שאמריקנים פשוט אוהבים נשיאים שמפציצים אנשים".

"זו בדיוק הסיבה שהצבענו לטראמפ בנובמבר"

קולותיהם של מהגרים סורים התומכים בטראמפ מצטרפים לקהל מצביעיו ותומכיו הכללי בארצות הברית. לדבריהם, החלטתו להפציץ את בסיס צבא סוריה בעקבות המתקפה הכימית באידליב הייתה "מפגן כוח החלטי" ו"בדיוק הסיבה שבגללה הצביעו לו בנובמבר". "אוהב, אוהב, אוהב. הוא אמר מהיום הראשון שהוא לא הולך לסבול שטויות", אמר אנתוני קלבניז, תומך טראמפ ותושב ניו יורק. "אני שמח שהוא לא מרוכז במדיניות פנים ולא מוכן לעבור על עקרונות, כמו בסוריה", אמר טוד רקנייג'ל מפלורידה. "גם רייגן לא היה מרשה לדברים כאלה לקרות", הוסיף.

שדה התעופה בא-שעיראת באזור חומס, סוריה, שהותקף על ידי צבא ארה"ב. צילום מתוך טוויטר, אתר רשמי
שדה התעופה בעיר א-שעיראת שהותקף בידי צבא ארה"ב/אתר רשמי, צילום מתוך טוויטר

תומכים נוספים אמרו כי לטראמפ לא הייתה ברירה אלא לפעול לנוכח הזוועה שהתרחשה באידליב. "אם היינו מאפשרים לזה להמשיך, היינו נחשבים רעים בדיוק כמו אלה שעמדו וצפו בהיטלר כובש וחולש על אירופה", אמר טום הארני, תושב פלורידה. גם ג'וזף מור, תושב ברוקלין שבניו יורק, אמר: "הם רצחו חפים מפשע – נשים, ילדים ותינוקות. כמה פצצות הטלנו בסוריה? הלוואי שהיינו מפילים כמות כפולה".

עמדה רווחת בקרב תומכיו של טראמפ נוגעת לסיסמת הבחירות שלו – "להפוך את אמריקה לגדולה שוב". "אנחנו כבר לא מובילים מאחור", אמר ארט טילברג מפלורידה, תוך הבעת תמיכה בפעולה שנתפסת ככזו שתמצב את ארצות הברית כמעצמה עולמית שוב, לאחר תקופת אובמה. עם זאת, אחרים ראו בתקיפה כבאה בסתירה עם אמירות "אמריקה תחילה" של טראמפ. "התקיפה הייתה בזבוז של זמן וכסף אמריקניים. אנחנו צריכים לפעול עבור האנשים שלנו כאן קודם כל", אמר אנתוני סייג', תושב טקסס.

תגובת טראמפ- ארה"ב תקפה את הבסיס שממנו יצאה המתקפה הכימית בסוריה. רויטרס
"תוכננה היטב ובוצעה כהלכה". התקיפה בסוריה, אתמול בלילה/רויטרס

תומכים נוספים לפעולתו של טראמפ ניתן היה למצוא בקונגרס האמריקני, שם עמדו מאחורי הנשיא חברים משתי המפלגות. "התקיפה תוכננה היטב ובוצעה כהלכה. זה בהחלט שולח מסר ששימוש בנשק כימי הוא לא משהו שאסד יכול לעשות בלי להיענש", אמר מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט, מיץ' מקונל. יו"ר ועדת יחסי החוץ של הסנאט, בוב קורקר, אמר כי "כשדיברתי עם הנשיא אמש, אמרתי לו כמה אני גאה במדינה שלי".

גם הסנאטור הדמוקרטי מארק וורנר, סגן נשיא ועדת המודיעין של הסנאט, הביע תמיכה בתקיפה. "אני מקווה שהפצצות הללו ישכנעו את משטר אסד שפעולות כאלה לא יכולות לחזור על עצמן", אמר וורנר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully