וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע הדריסה בשבדיה: "המחבל - אוזבקי בן 39 התומך בדאעש"

המשטרה אישרה כי עצרה את הנהג החשוד בדריסת ארבעה אנשים למוות בשטוקהולם וכי מוצאו מאוזבקיסטן. במשאית אותר חפץ חשוד, אך המשטרה לא אישרה את הדיווח שמדובר בפצצה. עיתון מקומי דיווח כי החשוד פרסם סרטונים של הארגון בפייסבוק

צלמים זמניים מורשים

אזרח אוזבקיסטן בן 39 הוא החשוד בפיגוע הדריסה בשטוקהולם – כך הודיעה היום (שבת) משטרת שבדיה. במדינה דווח כי החשוד, שחטף אתמול משאית ודרס למוות ארבעה בני אדם ברחוב מרכזי בעיר הבירה, הוא תומך דאעש. המשטרה אישרה כי נמצא חפץ חשוד בכלי הרכב, אך הבהירה כי היא לא יכולה לאשר שמדובר במטען מאולתר. החשוד הופיע בחומרים מודיעיניים שונים, אך שמו לא נקשר לארגוני טרור. שום ארגון לא קיבל אחריות על הפיגוע, שבו נפצעו גם 12 איש.

לפי מפקד המשטרה, דאן אליאסון, החקירה חיזקה את החשדות נגד האדם ששמו לא נמסר. לדבריו, ייתכן שישנם חשודים נוספים. "שום דבר לא מצביע על כך שיש בידינו את האדם הלא נכון, אלא להיפך, החשדות התחזקו ככל שהחקירה התקדמה", אמר מפקד המשטרה במסיבת עיתונאים. הוא הוסיף כי המתקפה דומה לזו שהתרחשה בלונדון בחודש שעבר, שבמהלכה נהרגו חמישה בני אדם בפיגוע דריסה ודקירה בסמוך לפרלמנט.

בעיתון השבדי "אפטונבלדט" דווח כי החשוד, אב לארבעה המתגורר בפרבר דרומי של הבירה, פרסם סרטונים של דאעש בפייסבוק ועשה לייק לתמונות של פצועים מהפיגוע במרתון בבוסטון ב-2013. ברשת SVT דווח כי ייתכן שמטען במשאית הופעל באופן חלקי ושרף את הנהג, שנמלט תוך כדי הכאוס שנוצר אחרי ששעט לעבר חנות כלבו ודרס עוברים ושבים.

עוד בנושא:
פיגוע דריסה בשבדיה: הרוגים מפגיעת משאית בשטוקהולם, נעצר חשוד
תיעוד הפיגוע בשבדיה: המונים נמלטים והמשאית דוהרת לעברם

הרוגים מפגיעת משאית במרכז שטוקהולם, שבדיה. רויטרס
הפיגוע במרכז שטוקהולם, אתמול/רויטרס

בפיגוע שאירע אמש דהרה משאית ברחוב הומה אדם והתנגשה בחנות כלבו עמוסה בלקוחות. "עגלות תינוק עפו באוויר", סיפר עד ראייה שהיה במקום. "המשאית דהרה מצד לצד, היא לא נראתה כאילו איבדו עליה שליטה", אמר גלן פורן, תייר מאוסטרליה שהיה באזור בזמן המתקפה. "היא פגעה באנשים, זה היה נורא. ראיתי אותה פוגעת במתקן עם ילדים והורסת אותו".

לאחר האירוע, המשטרה ביקשה מתושבים שלא להתקרב לאזור, הוטל עוצר על הפרלמנט נעצרה תנועת התחבורה הציבורית. ראש ממשלת שבדיה סטפן לופבן אמר לאחר אירוע הדריסה כי "הכל מצביע על כך שמדובר במתקפת טרור" והדגיש כי "שבדיה הותקפה".

שדר רדיו מקומי, מרטין סוונינגן, סיפר: "ראיתי שלושה הרוגים, אבל בטוח יש יותר מזה". עד ראייה נוסף, יאן גרנרוט, אמר: "עמדנו בחנות נעלים ושמענו שמשהו קורה. פתאום מלא אנשים התחילו לצרוח ולהימלט. הסתכלתי מחוץ לחנות וראיתי משאית גדולה".

בתגובה לפיגוע, כוחות המשטרה בנורבגיה בכלל ובשדה התעופה בבירה אוסלו בפרט יידרשו לשאת נשק. ההוראה שניתנה לשוטרים תישאר עד להודעה חדשה. בדרך כלל, שוטרים בנורבגיה לא נושאים כלי נשק. בפינלנד תוגברו כוחות המשטרה ופתחו בסיורים בבירה הלסינקי.

(עדכון ראשון: 7:29)

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
זירת פיגוע הדריסה בשטוקהולם, שבדיה, 8 באפריל 2017. רויטרס
המשאית הפוגעת בזירת הפיגוע בשבדיה, הלילה/רויטרס
זירת פיגוע הדריסה בשטוקהולם, שבדיה, 8 באפריל 2017. רויטרס
זירת הפיגוע, הלילה/רויטרס
זירת פיגוע הדריסה בשטוקהולם, שבדיה, 8 באפריל 2017. רויטרס
זירת הפיגוע, הלילה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully