וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

''אני רועד מפחד'': העדות שהפלילה עבריין – והחשש שהסתיים ברצח

אלישע סבח נורה מטווח קצר על ידי רעול פנים במסעדה בנתניה. ב- 2008 סייעה עדותו להרשיע את אדם איטל, שהוגדר על ידי המשטרה כרוצח השכיר הישראלי הראשון. כעת תידרש המשטרה לבדוק אם קיים קשר בין המקרים

צילום: מד"א, עריכה: יוסי אלטר

(בווידאו: זירת הרצח בנתניה, בשבוע שעבר)

ארגון הפשיעה של יניב זגורי נחשב לחזק ביותר במשך שנים באזור הדרום ובאר שבע. בשנת 2008 הצליחו המשטרה והפרקליטות להגיש כתב אישום חמור נגד חמישה מבכירי הארגון ובראשם זגורי עצמו. האישומים היו קלים יחסית, אך עבור המדינה ההצלחה הייתה חלקית: אישום בגין זריקת רימון רסס לביתו של עיתונאי מקומי, הנחת רימון בפתח ביתו של קצין שב"ס, הצתת משרד עורכי דין ועבירות נוספות. ההישג הגדול היה אחר: אחד מחברי ארגון הפשיעה "התהפך" והפך לעד מדינה נגד חבריו. טל קורקוס, מבכירי העבריינים באזור, החליט לאחר התייעצות עם אשתו להעיד נגד חבריו. בתום משפט ממושך, נשלח זגורי לשש שנות מאסר.

שלשום חוסל בנתניה אלישע סבח, האיש שהביא להרשעתו של אדם איטל, שהוגדר בעבר על ידי גורמים במשטרה כרוצח השכיר הישראלי הראשון. סבח הוא דמות מפתח בסיפורו של איטל והרשעתו. סבח מוכר וידוע בנוף הבאר שבעי, במשך שנים החזיק בבעלותו כמה עסקים בעיר ובהם הפיצוצייה "בון בון". חתנו של סבח, רועי תשובה היה במשך שנים חברו הטוב ביותר של איטל והיה קשה להפריד בין השניים, בספטמבר 2007 נרצח רועי תשובה. סבח ובתו לירז היו בטוחים כי איטל הוא הרוצח של תשובה, ואז החל מחול השדים סבח ובתו, העבירו למשטרה את העד "אוסמה", שוהה בלתי חוקי שראה את איטל רוצח בפיצוציה את איתן איזמאיילוב ורוסלן קובייב. בדיעבד התברר כי עדותו של אוסמה הביאה לשליחתו של איטל למאסר עולם כפול.

עוד בוואלה! NEWS:
תמרור אזהרה לחיזבאללה ואיראן: התקיפה בסוריה היא הזדמנות ישראלית
תיעוד הפיגוע בשבדיה: המונים נמלטים והמשאית דוהרת לעברם
הישג לטראמפ: אושר מינויו של ניל גורסץ' לבית המשפט העליון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הרצח של אלישע חכם בנתניה, חמישי/מערכת וואלה!, צילום מסך

במשטרה סברו כמו סבח, שמי שאחראי למותו של תשובה הוא איטל, אבל לא הצליחו לגבש ראיות כנגדו ולא הוגש כתב אישום בתיק זה. "איטל מעולם לא היה חבר בארגון פשיעה כזה או אחר בצורה שאנחנו מכירים, הוא היה מקבל כסף עבור חיסולים", אומר אדם שמעורה בתיק. "הרצח של סבח הפתיע את כולם, לפני עשור הוא עזב את באר שבע, הוא לא משויך לארגון פשע כזה או אחר, הוא לא עבריין, אבל היו לו כמה סכסוכים בבאר שבע", אמר הגורם.

החיסול היה מדוייק: ככל הנראה רעול פנים הגיע למסעדה שבה שהה סבח על סמך מידע מוקדם שהיה לו. בידי המשטרה סרטון המתעד את הרצח ועשוי להוביל למחסל. ה"אדם עם הקפוצ'ון" נראה הולך עם ידיו בכיסים בסמוך למסעדה וככל הנראה מנסה לוודא את זהותו של סבח. לפתע הוא פונה אל עבר המסעדה, שולף אקדח ומבצע ירי. על פי החקירה, מדובר בירי של כחמישה כדורים ישירות אל עבר סבח. אחרי הירי החליט המחסל להימלט רגלית מהמקום, ככל הנראה לכלי רכב שהמתין לו בסמוך. כל מי שצפה בסרטון ידע כי הרצח היה מתוכנן היטב.

שני מאסרי עולם נגזרו על הרוצח אדם איטל. שי מכלוף
"הרוצח השכיר הישראלי הראשון". איטל, ספטמבר 2012/שי מכלוף

במשטרת נתניה הבינו במהרה שלא מדובר בעבריין מקומי. "כשהבנו במי מדובר, יצרנו קשר עם מחוז דרום, להם היסטוריה ארוכה עם הקורבן", אמרו במשטרה. בתחילת שנות ה-2000 היה סבח הבעלים של פיצוציית 'בון-בון' בבאר שבע. לפי כתב האישום, זגורי הורה לעד המדינה קורקוס לשרוף את המקום וב-2007 עלה המקום בלהבות ביחד עם "המקסיקני", עסק סמוך שהיה שייך גם כן לסבח. ה"בון-בון" עוד יהפוך לשם מוכר בדרום. באותה השנה נרצחו במקום שני נערים על ידי אדם איטל, המשטרה הגיעה לעד אוסמה שהיה עד לרצח והביא להרשעה בעקבות עדותו של סבח עצמו שהפנה את המשטרה אליו. הצתת המבנים נועדה, כך סברו במשטרה, להביא למנוע מסבח להעיד במשפט ולגרום לו למנוע את עדות הפלסטיני. בין היתר הועלתה ההשערה כי סבח הביא את הפלסטיני להעיד לאחר שחשד כי איטל מעורב בחיסול חתנו, רועי תשובה. אויבים, כך נראה, לא חסרו לו.

"ניבי דיבר איתי ואמר לי שהוא רוצה שאצית את הפיצוציה של סבח ואת המקסיקני", סיפר קורקוס מעל דוכן העדים, ופירט את האירוע. בתיק של איטל, סיפר סבח כי יש מי שמבקשים לחסלו בשל מעורבותו לכאורה בתיק. "אלישע אמר לי שלא טוב לו והוא נמצא בסכנת חיים ורוצים לפגוע בו, אותם אנשים שרצחו את רועי. אלישע ברח בגלל כוונות לחסל אותו וממש בסוף השיחה איתי הוא אמר שיש לו עד ראיה לרצח של הנערים ב'בון בון'. בשלב מסויים אלישע נתן לי את הטלפון של האדם ומכאן מתפתחת העדות של אוסמה". המעיד במקרה הזה היה חוקר בכיר בימ"ר נגב. "אלישע סיפר כי מתכוונים לעשות גם לו 'כיפה אדומה' כיוון שהעבריינים חושבים שיש לו מידע על עסקיו של רועי ומותו. בין היתר, הוקלטה שיחה בין סבח לאוסמה מאוקטובר 2007 אז שיכנע אותו להעיד במשטרה.

"הוא יתן לך את כל ההודאה. הוא ראה אותו עם הכלי, הוא ראה הכול"

סבח: "היום הייתי במשטרה, אתה יכול, אתה יכול להגיד מי רצח?".
אוסמה: "כן, אני יכול אלישע, בשבילך אני יכול לעשות הכול, אני יכול הכול".
לאחר מכן התקשר סבח לקצין בכיר במשטרה.
סבח: "דיברתי עכשיו עם הערבי, אני אגיד לו שיבוא למחסום ואתה תאסוף אותו מהמחסום. הוא יתן לך את כל ההודאה. הוא ראה אותו עם הכלי הוא ראה הכול".
סבח, כאמור, היה בטוח שאיטל מעורב ברצח חתנו.

גם סבח עלה להעיד במשפט וכל העת חשש לחייו. "עד היום אני חושש לחיים שלי, והעובדה שהחתן שלי נרצח, עד היום אני רועד וכנראה שזה ילווה אותי לכל החיים", אמר מעל דוכן העדים ב-2008. הסנגורית של איטך האשימה אותו בכך שהדיח את אוסמה להעיד. "אתה הנעת את הגלגלים של אוסמה, רצית לדחוף אותו למשטרה", אמרה. סבח הנסער הביע בפנייה את חששו: "את לוקחת אחריות על החיים שלי, של המשפחה שלי, ושל הנכדים שלי כשאת אומרת את הדברים האלו". לאחר מכן פנה אל השופטים" "אין לי אמון במשטרה, מהרגע שאני יוצא מפה אני חשוף לאי-ודאות. אני לא יודע מה יקרה עם ילדיי או נכדיי". בעקבות העדויות, איטל הורשע בשתי עבירות רצח ונשלח למאסר. האם יש קשר בין העדות נגד איטל לבין הרצח ביום חמישי? אין ספק כי במשטרה יבדקו את קו החקירה הנוכחי עליו התריע סבח כבר לפני כעשור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חובשים בזירת הרצח של סבח, חמישי/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully