וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע דריסה בשבדיה: הרוגים מפגיעת משאית בשטוקהולם, נעצר חשוד

המשטרה הודיעה כי ארבעה בני אדם נהרגו כשהמשאית דהרה לתוך חנות כלבו במרכז העיר. כמו כן, נעצר חשוד בדריסה שהודה במיוחס לו. הפרלמנט בעוצר והאבטחה תוגברה. ראש הממשלה: "מדובר בטרור"

צלמים זמניים מורשים

פיגוע בשבדיה - עדכונים אחרונים:

- ארבעה הרוגים מפגיעת משאית במרכז שטוקהולם
- ראש הממשלה: "הכל מצביע על כך שמדובר בטרור"
- המשטרה הורתה שלא להגיע למרכז העיר
- 15 בני אדם נפצעו
- המשטרה עצרה חשוד שהודה בדריסה

משאית פגעה אתמול (שישי) בהולכי רגל בחנות כלבו ברחוב דרוטינגטן במרכז שטוקהולם, בירת שבדיה. המשטרה המקומית הודיעה כי ארבעה בני אדם נהרגו ו-15 נפצעו. עוד נמסר כי נעצר חשוד בביצוע הפיגוע, וככל הנראה הוא הודה בדריסה.

ראש ממשלת שבדיה סטפן לופבן אמר לאחר אירוע הדריסה כי "הכל מצביע על כך שמדובר במתקפת טרור" והדגיש כי "שבדיה הותקפה". במשך כמה שעות ערכה המשטרה מצוד אחר החשוד ואף פרסמה את תמונתו. "בהתחשב במתרחש בחלקים אחרים של אירופה, אנחנו לא יכולים לשלול כי מדובר בטרור", נמסר מהמשטרה.

במסגרת פעולות החקירה, תושאלו שני אנשים אך דובר המשטרה הבהיר: "זה לא בהכרח אומר שהם חשודים במעורבות בפיגוע, אנחנו רק רוצים לדבר עם כל מי שעשוי לדעת משהו בנושא ולפעמים עדיף לדבר בתחנת המשטרה מאשר בזירת האירוע".

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
רוסיה על תקיפת ארה"ב: "הפרה של הריבונות הסורית, נזק משמעותי ליחסים"
טראמפ זיהה את "השקר" של פוטין - ורוסיה עומדת בפני מבחן
הלבין את פניו: מפגין השליך קמח על פניו של מועמד הימין בצרפת

הרוגים מפגיעת משאית במרכז שטוקהולם, שבדיה. רויטרס
"שבדיה הותקפה". זירת הפיגוע בשטוקהולם/רויטרס
שלושה הרוגים מפגיעת משאית במרכז שטוקהולם. רויטרס
כוחות משטרה בזירת פיגוע הדריסה, אתמול/רויטרס

במקביל,המשטרה קראה לתושבים להימנע מהגעה למרכז העיר והפרלמנט נמצא בעוצר. תנועת הרכבת התחתית הופסקה ולאחר מכן שבה לפעילות. המשטרה הורתה על תגבור האבטחה באזורי מפתח ברחבי המדינה.

שדר רדיו מקומי, מרטין סוונינגן, סיפר: "ראיתי שלושה הרוגים, אבל בטוח יש יותר מזה". עד ראייה נוסף, יאן גרנרוט, אמר: "עמדנו בחנות נעלים ושמענו שמשהו קורה. פתאום מלא אנשים התחילו לצרוח ולהימלט. הסתכלתי מחוץ לחנות וראיתי משאית גדולה". תמונות שעולות מהזירה מראות כי המשאית פגעה בחנות שנמצאת במרכז בבירה שטוקהולם. כוחות משטרה ורפואה רבים נמצאים בזירה. ככל הנראה, המשאית נגנבה על ידי מבצע הפיגוע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההמון בשבדיה מיד לאחר הדריסה/מערכת וואלה!, צילום מסך
הרוגים מפגיעת משאית במרכז שטוקהולם, שבדיה. רויטרס
זירת הפיגוע, אתמול/רויטרס

קרל גוסטב ה-16, מלך שבדיה, הביע את צערו על מותם של האזרחים בדריסה. הנשיא ראובן ריבלין שלח את תנחומים לעם השבדי וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "מחשבותינו עם האנשים בשטוקהולם. טרור הוא טרור, כל העולם החופשי צריך להתאחד נגדו".

בתגובה לפיגוע, כוחות המשטרה בנורבגיה בכלל ובשדה התעופה בבירה אוסלו בפרט יידרשו לשאת נשק. ההוראה שניתנה לשוטרים תישאר עד להודעה חדשה. בדרך כלל, שוטרים בנורבגיה לא נושאים כלי נשק. בפינלנד תוגברו כוחות המשטרה ופתחו בסיורים בבירה הלסינקי.

זירת פיגוע הדריסה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המשאית בשטוקהולם/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתקופה האחרונה אירעו כמה פיגועי דריסה באירופה. בחודש שעבר אירע פיגוע משולב בלונדון שבבריטניה שבו נהרגו ארבעה בני אדם, בהם שוטר. עשרות נפצעו. המחבל, חאלד מסעוד, דרס עוברי אורח בגשר ווסטמיניסטר המוביל לבניין הפרלמנט ואז דקר שוטר. לאחר מכן, הוא נורה ומת מפצעיו.

בדצמבר האחרון נרצחו 12 בני אדם, בהם הישראלית דליה אליקים, בפיגוע דריסה בשוק חג המולד בברלין שבגרמניה. 48 בני אדם נוספים נפצעו מפגיעת המשאית שדהרה לעבר ההמון. ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות על הפיגוע שהוציא לפועל המחבל אניס עמרי.

(עדכון ראשון: 16:11)

שלושה הרוגים מפגיעת משאית במרכז שטוקהולם. רויטרס
המשטרה בשבדיה, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully