וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפתרה תעלומת הכפר הנטוש: התושבים ברחו מזומבים

9.4.2017 / 7:00

הכפר וורהאם פרסי שבאנגליה ננטש בשנת 1500, ועד היום לא מצאו החוקרים את הסיבה לכך. אלא שכעת יש ממצאים לפיהם החשש מפני "מתים מהלכים" הוא זה שגרם לתושבים לארוז את החפצים שלהם ולנוס משם כל עוד נפשם בם

run for your life

בסרטון – מרוץ מכשולים שורץ זומבים

שמעתם פעם על הכפר האנגלי וורהאם פרסי? סביר להניח שלא. מדובר בכפר נטוש, אשר נעזב על ידי תושביו עוד בשנת 1500 לספירה, כשעד היום לא נמצאה הסיבה לכך, על אף מחקרים רבים שנערכו בנושא. אלא שבימים האחרונים, חוקרים מאוניברסיטת סאות'המפטון מצאו רמז שאולי חושף את הסיבה לעזיבה של התושבים, שנטשו את הכפר בפתאומיות.

על פי החוקרים, שמצאו תשובה אחרי כשישה עשורים שבהם ניסו לעשות זאת, בכפר הנטוש נמצאו שאריות של גופות אשר נשרפו והושחתו, ככל הנראה בשל החשש של תושבי המקום ממתקפת זומבים אפשרית בעתיד. לפי הערכת החוקרים, אותם תושבים חששו עד מאוד שהזומבים אשר יחזרו מהמתים יאכלו את הגופות של יקיריהם, ולכן החליטו להעלימן בדרכים שונות כדי למנוע זאת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סוף סוף נמצאה הסיבה? הכפר הנטוש/מערכת וואלה!, צילום מסך

במאמר שכתבו במגזין Journal of Archaeological Science Reports, החוקרים אמרו כי הממצאים על השלדים תואמים את האמונות של ימי הביניים והאגדות לפיהן אנשים יכולים לפעמים לעלות מן המתים, לבצע פעולות אלימות ולהפיץ מחלות.

הנה ההסבר של ערוץ המדע

סיימון מייז, ביולוג שלדים בחברת המחקר "אנגליה ההיסטורית", אמר: "נראה שהממצאים שלנו תומכים ברעיון שהעצמות בכפר הן שרידי גופות שנשרפו ונותקו כדי למנוע מהם ללכת מקבריהם. אם אנחנו צודקים, אז אלן הן הראיות הארכיאולוגיות הטובות הראשונות שיש לנו על המנהג הזה.זה מראה לנו צד אפל של האמונות בימי הביניים ומספק לנו תזכורת גרפית של עד כמה שונה הייתה ההשקפה של ימי הביניים על העולם מאשר בימינו".

הוא הסביר שבימים ההם, הייתה קיימת אמונה לפיה מתים שחזרו לחיים הם בדרך כלל תוצאה של כוח מתועב ומרושע שקיים אצל אותם אנשים שביצעו מעשים רעים במיוחד או גרמו לכאלה כשהיו בחיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully