וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות "מרכיבים מטרידים ביחסו": המרצה יצא נקי - והסטודנטית הורשעה

6.4.2017 / 20:46

בית הדין המשמעתי של אוניברסיטת בן גוריון אסר על הסטודנטית להמשיך את לימודי הדוקטורט שלה. אך המרצה, שבהכרעת הדין יוחסו לו אמירות בעלות אופי מיני, נוקה לגמרי מהפרשה. כל זאת, ברקע דוח המבקר שהתריע מטיוח עבירות משמעת באקדמיה

אוניברסיטת בן גוריון, באר שבע. ראובן קסטרו
אוניברסיטת בן גוריון/ראובן קסטרו

בית הדין המשמעתי של אוניברסיטת בן גוריון קבע לפני כשבוע כי סטודנטית הטרידה מינית מרצה שלה וגזר עליה עונש. אך למרות אינדיקציות שגם המרצה התנהג באופן מיני כלפי סטודנטיות אחרות, בעניינו – לא נעשה דבר. "ישנם אלמנטים מטרידים בהתנהגותו של ד"ר ס' כלפי סטודנטיות שעבדו במעבדתו מעבר לקשרים לא פורמליים איתן", כתב בית הדין בנימוקיו. במסגרת המקרה הלא רגיל, נאסר על הסטודנטית ל' להמשיך את לימודי הדוקטורט שלה בבן גוריון.

ל' למדה אצל ד"ר ס' בשנים 2016-2012. היא מעולם לא הכחישה את רגשותיה כלפיו, אך טענה כי הוא "השלה אותה" לחשוב שמדובר בחיבה הדדית. לפי הכתוב בנימוקי החלטת בית הדין, כשראתה שד"ר ס' מתנהג באופן דומה כלפי סטודנטיות אחרות, היא חשה קנאה ובעקבות כך הטרידה אותו.

בין היתר, שלחה לו מאות מיילים והודעות בעלי קונוטציות מיניות, חיבקה אותו במהלך נסיעת עבודה משותפת ובמקרה אחר אף נישקה אותו בניגוד לרצונו. ביוני 2016 היא סיימה את לימודי התואר שלה ובפסק הדין של בית הדין למשמעת נקבע כי לא תוכל להמשיך ללימודי הדוקטורט שלה באוניברסיטת בן גוריון.

לקריאה נוספת:
מרצה חתם על הסדר, התנצל - ושב להטריד: מחדלי עבירות המין באקדמיה
מין תמורת ציונים ופורנו בשיעור: דוחות התלונות באקדמיה נחשפים
מרצה באוניברסיטה העברית הורחק עקב תלונה על הטרדה מינית

פתיחת שנת הלימודים האקדמית תשע"ז, אוניברסיטת תל אביב. אוקטובר 2016. ראובן קסטרו
"אלמנטים מטרידים". סטודנטים/ראובן קסטרו

מנימוקי בית הדין עלה כי התנהגותו של ד"ר ס' הייתה לא ראויה גם כן, אך למרות זאת, לא ננקט נגדו כל הליך. למרות אותם "אלמנטים מטרידים" בהתנהגותו, כתבו חברי בית הדין למשמעת – חוקרים באוניברסיטת בן גוריון, "אין כאן דבר המעיד על יחס מיוחד כלפי ל', שעודד אותה להתאהב בו".

אלא שגם על פי עדותה וגם על פי עדותו של ד"ר ס', "בישיבות שבהן נכחו סטודנטיות עמד המרצה בצורה לא צנועה כשרגלו האחת על כיסא ואיברו זקור ובולט בתוך מכנסיו". בנוסף לכך, יוחסו לו אמירות בעלות אופי מיני שהופנו כלפי סטודנטיות, כמו: "מה אכפת לך? אני לא רואה פורנו". ד"ר ס' בעצמו אמר כי אמירות אלו אינן ראויות.

"אנו מצפים כי סגל אקדמי באוניברסיטה ינהג באופן פורמלי ומכבד כלפי כלל התלמידים והתלמידות. למרות זאת, אין הדבר גורע מכך של' נמצאת אשמה בהטרדה מינית ובהטרדה של ד"ר ס' במהלך היותה סטודנטית", כתבו חברי בית הדין המשמעתי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

אוניברסיטת בן גוריון בתגובה: "לומדים את פסק הדין"

המקרה מתפרסם בסמוך לפרסום דוח מבקר המדינה, שבו נמתחה ביקורת חריפה על האופן שבו מטפלים מוסדות אקדמיים בתלונות כלפי מרצים העוסקות בין היתר בהטרדות מין או בהתנהגות לא נאותה. מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, מצא כי במקרים רבים נסגרות תלונות נגד מרצים במסגרת הבנות שגובשו עמם, וזאת מבלי להעמידם לדין משמעתי ולמצות עמם את הסנקציות העומדות לרשות האוניברסיטה.

"התנהלות אוניברסיטת בן גוריון כלפי מרשתי מחזקת ומאששת את המסקנות הנובעות מדוח מבקר המדינה שפורסם השבוע", מסר עו"ד אלון ארז, המייצג את המתלוננת, נמסר בתגובה. "כמו בתיקים אחרים שנסקרו בדוח, גם במקרה זה האוניברסיטה בחרה שלא למצות את ההליכים המשמעתיים נגד המרצה של מרשתי, חרף שברור לכול כי התקיימו אלמנטים מטרידים מאוד בהתנהגותו כלפי מרשתי וכלפי סטודנטיות אחריות הכפופות לו. כולי תקווה, שממצאי דוח מבקר המדינה יילקחו בחשבון על ידי הגורמים הבכירים במוסדות הלימוד כדי שמקרה כמו זה של מרשתי לא יישנה". עו"ד ארז המייצג את המתלוננת, ייצג אותה גם בערעור שיוגש על פסק הדין.

מאוניברסיטת בן גוריון נמסר בתגובה: "האוניברסיטה לומדת את פסק הדין, והיא תפעל על פי נהליה ותקנוניה, תוך הקפדה על הוראות הדין, בהן, חובת הסודיות והחיסיון החלה על ההליכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully