וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלי יחימוביץ': "בהסתדרות צמרת של עסקנים, מנהלים נגדי קרב מלוכלך"

יעקב אילון

6.4.2017 / 17:00

חברת הכנסת שמתמודדת על ראשות ההסתדרות לא שוללת כניסה לממשלה. בריאיון לתוכנית וואלה! TALK עם יעקב אילון היא תוקפת את הרצוג ("בבכיינות לא בונים מנהיגות") מדברת על משבר התאגיד ("גוף מוחלש שיקבל גרזן בראש") והבחירות מול ניסנקורן

ראובן קסטרו

בנימין נתניהו עומד בראשות הממשלה הכי ימנית אי פעם, ולמרות שתי פרשות שנמצאות תחת חקירה ועוד פרשה שנמצאת בבדיקה – עדיין לא קם מנהיג במחנה השמאל הישראלי שינסה לקרוא תיגר על שלטונו. מפלגת העבודה שדווקא הגדילה את כוחה בבחירות האחרונות נראית מוכה וחבולה מתמיד, כאשר חבריה מפולגים ומתעסקים בסכסוכים פנימיים וקטנוניים. הציבור נחשף לאחרונה לסכסוך מלוכלך שכזה, בהקלטות שחשפו את הדיל בין איתן כבל לשלי יחימוביץ' לקראת הבחירות לתפקיד יו"ר הסתדרות.

"קודם כל, אני אדם ישר. אני אדם שומר חוק. אני מקפידה לומר אמת, אף פעם לא מבטיחה דברים שאני לא יכולה לעמוד בהם", מסבירה יחימוביץ' ליעקב אילון בתוכנית הראיונות השבועית וואלה! TALK, "היום באה עלי קבוצת עובדות שרצתה שהתחייב למספר דברים בתמורה לתמיכה בי. עניתי להם שאני לא יכולה להבטיח הבטחות סרק, אני באמת מקפידה שפי, לבי ומעשיי יהיו שווים. הפוליטיקה זה באמת עולם מאוד מאוד סוער, מאוד יצרי. אין ספק שהמועמדות שלי מאיימת על המנגנון הקיים שמפוצץ בכסף ומשאבים, כולם על חשבון הציבור. אז מנהלים נגדי קרב מלוכלך כדי להמאיס את הבחירות על הציבור, שיבואו כמה שפחות מצביעים. הם לא רוצים שמי שיש לו זכות להצביע להסתדרות יגיע לקלפי, כי לא תהיה להם שליטה על הרוב, שרוצה אותי בראשות ההסתדרות. לכן הם מנסים להגעיל את הבחירות אבל אני סומכת על האינטליגנציה של הציבור".

שלי יחימוביץ ויעקב אילון בתוכנית וואלה! TALK. ראובן קסטרו
שלי יחימוביץ'/ראובן קסטרו

לטענתה של יחימוביץ', ההבטחות שהשמיע כבל בהקלטות נעשו ממקום של סערת רגשות גדולה. "ניסו לגנוב לו סיעה שהוא הקים בזיעת אפו", היא מסבירה, "בסיטואציה שאדם נלחם על הדבר שהוא הקים, הוא ניסה לומר כל דבר שרצו לשמוע ממנו רק בשביל שהדבר היקר ללבו יחזור אליו. אני מבינה ללבו".

בכל מקרה, יחימוביץ' לא מתחרטת לרגע על ההחלטה לרוץ לראשות ההסתדרות. לשיטתה, היא יכולה להשפיע יותר דרך תפקיד יו"ר הסתדרות מאשר בתור מנהיגת מפלגת העבודה. "נכון להיום, גם אם זה טיפה עצוב לומר, לעמוד ברשות הארגון החברתי הענקי והחשוב הזה זאת עמדת השפעת מכרעת ומשמעותית הרבה יותר על גורלם של הרבה יותר אנשים בצורה משמעותית וישירה", אמרה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
חגיגות עשור בפוליטיקה וחגיגות יום הולדת לשלי יחימוביץ' - בתמונה עם חבר הכנסת איתן כבל. ראובן קסטרו
"אני מבינה ללבו". יחימוביץ' וכבל בימים טובים יותר/ראובן קסטרו

חודש לפני הבחירות לראשות ההסתדרות, נשמעת יחימוביץ' מפויסת יותר כלפי האנשים שעלולים לעבוד תחתיה. "ההסתדרות היא לא גוף מושחת נקודה", היא טוענת, "יש בה צמרת צרה ומשומנת של עסקנים שמשמנים אחד את השני ואיכשהו אותם דמי חברות זורמים להזנת אותה צמרת במקום לחזור למאבקים האמיתיים על הפרנסה של העובדים, על ביטחון תעסוקתי, על שוויון בין נשים וגברים. צריך לשנות את המנעד הזה. אני מאוד מאמינה בהסתדרות, אני אדם שמאמין בעבודה מאורגנת ובאידיאולוגיה".

בנוסף, יחימוביץ' לא מבינה את הסערה שיצרה החבירה של ש"ס אליה בריצה לראשות ההסתדרות. "לו יכולתי להרכיב ממשלה, מישהו היה אומר לי שאני לא יכולה להרכיב אותה עם ש"ס? היא שותפה לגיטימית לימין ולשמאל. אז דווקא כשזה נוגע להסתדרות, שם אין עניין של דת ומדינה או שתי מדינות לשני עמים, אלא רק ענייני סדר יום חברתי? בוודאי שש"ס היא שותפה לגיטימית ואני אגיד עוד משהו, מאוד התאמצתי שזה יקרה. רציתי אותה כשותפה, זה גם מכפיל כוח וגם סוג של תקווה כשותפות של פורצת גבול על בסיס סדר יום של צדק חברתי".

הפגנת מחאה נגד מתווה התאגיד מול קריית הממשלה בתל אביב, 1 באפריל 2017. ראובן קסטרו
"אנשים טובים מכל רחבי כלי התקשורת בארץ עזבו מקום עבודה". הפגנת עובדי תאגיד השידור הציבורי/ראובן קסטרו

לפני כשלושה שבועות, התראיין יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן לתוכנית וואלה! TALK ושטח את משנתו בנוגע למשבר תאגיד השידור הציבורי ובמה שנראה אז כמו סגירת רשות השידור, ופיטורי עובדיה. כיום, יריבתו הפוליטית יחימוביץ' חוזרת כמעט במדויק על מילותיו, וטוענת גם היא שתאגיד השידור "נולד בחטא".

"שלחו לי נאום שנאמתי שהתנגדתי לחוק של סגירת רשות השידור והקמת התאגיד, הייתי מבין המעטים. אמרתי כמה קל להרוס וקשה לבנות וניבאתי שאני מתקשה לראות שידור ציבורי הגון במקום ההרס והחורבן. לכן, אני חושבת שהיה חטא קדמון שלו הייתי אז יו"ר ההסתדרות לא הייתי מעיזה לתת לו יד. יו"ר הסתדרות נותן יד לתקדים כזה של סגירת מקום עבודה? מה יגיד אחר כך שזה יקרה בסקטור הפרטי".

בתור עיתונאית לשעבר, יחימוביץ' ערה לבעיות שהמתווה שהוסכם בין ראש הממשלה נתניהו לשר האוצר כחלון עלול לייצר, ולא חוסכת ממנו ביקורת. "מכל הדברים המטורפים שקרו סביב רשות השידור אנחנו בסוף שוב נקבל את הגוף הכי מוחלש בעולם, הכי נשלט על ידי פוליטיקאים ומנסה להתחנף לשלטון ואם הוא לא עושה את זה מקבל גרזן בראש. בהחלטת ממשלה באו אנשים טובים מכל רחבי כלי התקשורת בארץ, עזבו מקום עבודה, לפעמים בטריקת דלת, כי הם האמינו לממשלה, באו לעבוד בתאגיד עם מלא תקווה ועכשיו זורקים אותם הביתה" .

שלי יחימוביץ ויעקב אילון בתוכנית וואלה! TALK. ראובן קסטרו
"בוודאי שש"ס היא שותפה לגיטימית". יחימוביץ' באולפן השקוף של וואלה! NEWS/ראובן קסטרו

יותר מכל מפלגה אחרת, נראית מפלגה העבודה הוותיקה משוסעת ומפולגת מאי פעם. יחד עם שמות חדשים כמו אבי גבאי שעומד להתמודד על ראשות המפלגה, השאירה יחימוביץ' בזירה את אראל מרגלית, עמיר פרץ, יום טוב סמיה, עומר בר לב ועמירם לוין כדי להתמודד מול יצחק בוז'י הרצוג על תפקיד יו"ר המפלגה. זאת, אחרי שההתנצחויות בין יחימוביץ' להרצוג כבר מזמן עברו לקווים אישיים. "פרסמתי פוסט שהיה חריף אבל מתון שהושלכה אלינו עצם גרומה ואנחנו מכשכשים בזנב", מגיבה יחימוביץ' לטענות של הרצוג לפיהן הח"כית השוותה אותו לכלב, "מה יש? מה קרה? אפשר לחשוב איזו פגיעה. עשו מסיבת עיתונאים שבה אמרה 'היא קראה לי כלב', זה לא קרוב למציאות. בבכיינות לא בונים מנהיגות. אני מצטטת את יצחק רבין המנוח. מי שכבר בתוך הזירה הפוליטית הזאת שהיא זירה של מאבק, צריך גם לדעת לספוג ביקורת. הרצוג ניסה לשכנע אותי יום יום להצטרף לממשלה, והוא לא פרס בפניי את התכניות הגרנדיוזיות שהיו מביאות שלום למזרח התיכון".

למרות התנגדותה הברורה להצטרפות לממשלת נתניהו, יחימוביץ' כן רואה סיבה אחת לחרוג מסירובה. "מפלגת העבודה צריכה להודיע באופן חד משמעי שהיא תתמוך מספסלי האופוזיציה בכל מהלך שפותח את הפלונטר המדיני גם אם יוביל אותו נתניהו. אם זה קורם עור וגידים אפשר לשקול כניסה לממשלה. אני לא פוסלת את זה. אבל להיכנס סתם כדי לחמם את הכסא? לא בבית ספרי".

מיו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, נמסר בתגובה:

"הפוליטיקאית היהירה שלי יחימוביץ שלא פתרה משבר בחייה, אלא רק הכניסה גופים אחרים למשברים, מטיפה מוסר ומנהלת קמפיין השחרה נמוך אשר איננו מבוסס על שום מציאות. ניסנקורן, פתר לאורך השנים מאות משברים. גם בשעה זו הוא עושה לילות כימים למען העובדים, בשעה שהיא עושה לילות כימים בתחום הטווטיטים וההודעות. פתאום היא מתעניינת בכל מיני סוגי עובדים אחרי ששנים הייתה מתנשאת מעליהם. היא תמשיך בדרך הדיבורים וניסנקורן בדרך המעשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully