וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: "המורדים מסייעים לישראל - ניצחון המורדים הוא ניצחון עליה"

בריאיון עם הנשיא הסורי, שפורסם לאחר מתקפה כימית באידליב שבה נהרגו עשרות עקב חשיפה לגז סארין, הוא אמר כי "היחידה שנלחמת בטרור היא סוריה". לדבריו, "ישראל משתפת פעולה עם בריטניה, סעודיה וקטאר"

עריכה: ניר חן

נשיא סוריה בשאר אסד אמר בריאיון לעיתון קרואטי שצוטט בסוכנות הידיעות הסורית, כי "המורדים מסייעים לישראל", וכי הניצחון עליהם הוא ניצחון על מדינות המערב המתערבות במזרח התיכון. דבריו של הנשיא פורסמו לאחר המתקפה הכימית על העיירה חאן שייחון שבאזור אידליב.

"המורדים מסייעים לישראל. ישראל משתפת פעולה עם טורקיה, עם ארצות הברית, עם צרפת, עם בריטניה, עם סעודיה ועם קטאר למטרה הזו גם כן", אמר אסד. "הניצחון שלנו על הטרוריסטים הוא ניצחון על כל המדינות האלה יחד. ישראל תוקפת באופן כזה או אחר כדי לתת להם תמיכה וכדי לעצור את הצבא הערבי הסורי שמתקדם".

עשרות בני אדם, רבים מהם ילדים, נהרגו במתקפה שאירעה בעיירה שבצפון-מערב סוריה, ועל פי ההערכות נעשה בה שימוש בגז סארין. התמונות הקשות מהמתקפה הביאו לזעזוע עמוק ברחבי העולם ועוררו תגובות מצד מנהיגים רבים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כוחות הסיוע מתיזים מים על ילדים שנפגעו במתקפה/מערכת וואלה!, צילום מסך
ההפצה הכימית על בית החולים בסוריה 4 באפריל 2017. רויטרס
זירת המתקפה הכימית באידליב/רויטרס

"יש תקווה לסיים את המלחמה על סוריה. שש שנים במלחמה עקובה מדם שנתמכת על ידי עשרות מדינות זרות. איך אפשר להפוך את התקווה הזו למציאות? הציר הראשון הוא מלחמה בטרור בכל הכוח, והשני הוא צעדי פיוס עם כל מי שרוצה. לזרוק את הנשק ולשוב אל החיים הנורמליים ואהבת המולדת. בשני הצירים הללו יש התקדמות ולכן אני אומר שהתקווה היום היא הגדולה ביותר מהשנים שעברו", המשיך אסד בריאיון.

"העולם הכריז מלחמה נגד הטרור. האם אתם מאמינים להכרזה הזו? אפשר לומר שהיחידה שנלחמת בטרור היום היא סוריה. בפועל, המדינות שהכריזו מלחמה בטרור הן אלה שתומכות בו. רוב המדינות לא אומרות את זה, אבל הן משתפות איתנו פעולה באופן כזה או אחר, במהלך המלחמה או לפניה. זה משום שהטרור נמצא בכל העולם, ולא רק בסוריה".

עוד באותו נושא

העולם זועק על נשק כימי - אך התרגל לטבח ילדים בנשק קונבנציונלי

לכתבה המלאה
נשיא סוריה בשאר אסד בריאיון לרשת "פיניקס" הסינית, דמשק, 11 במרץ 2017. צילום מסך, SANA, צילום מסך
"המדינות שהכריזו מלחמה בטרור הן אלה שתומכות בו". אסד/צילום מסך, צילום מסך, SANA

אתמול דנה מועצת הביטחון של האו"ם במתקפה. צרפת, בריטניה וארצות הברית הגישו למועצה הצעת החלטה בנושא, הדורשת חקירה מלאה של המתקפה במעוז המורדים ומטילה את האשמה על משטרו של הנשיא בשאר אסד.

שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי הציגה במהלך הדיון תיעוד מצולם מהמתקפה בחאן שייחון, וציינה כי המשטר הסורי השתמש בנשק כימי נגד אזרחיו. "אנחנו לא יכולים לעצום את עינינו ולהתעלם מהאחריות לפעול", קראה היילי. "רוסיה לא יכולה להתחמק מאחריות". היילי יצאה נגד חוסר היכולת של האו"ם לפעול, לטענתה, והוסיפה כי אם הארגון הבינלאומי לא יפעל, "אולי אנחנו נעשה זאת".

שגרירת ארה"ב באו"ם, ניקי היילי, מחזיקה תמונות הקורבנות בסוריה במהלך פגישה במועצת הביטחון במטה האו"ם בניו יורק 5 באפריל 2017. רויטרס
היילי מציגה את התמונות הקשות באו"ם, אתמול/רויטרס

"אם רוסיה הייתה עושה את המוטל עליה, לא היה נשאר נשק כימי בסוריה", הוסיפה היילי. "לאסד אין אינטרס להפסיק מתקפות כאלה, כל עוד רוסיה ממשיכה לתמוך בו". לדבריה, "כמה ילדים עוד צריכים למות כדי שלרוסיה יהיה אכפת?". היא כינתה את משטרו של אסד "לא לגיטימי", והאשימה כי "חיי אדם לא חשובים לדמשק".

במהלך הדיון, ביטל הנציג הרוסי באו"ם ולדימיר ספרונקוב את העדויות הרבות לשימוש בנשק כימי וטען כי "דיווחים שקריים מארגוני סיוע מסוימים מתקבלים כפי שהם". הוא אף הוסיף כי ארגון ההצלה "הקסדות הלבנות", הפועל בעיקר באזורים שבשליטת המורדים, "מקורב לטרוריסטים". לדבריו, "הטרוריסטים ביקשו ליצור תירוץ לשימוש בכוח צבאי נגד מדינה ריבונית. הקמפיין נגד דמשק עוד לא הגיע למקומו הראוי בפח האשפה של ההיסטוריה".

לפני כן, תיאר דובר משרד החוץ במוסקבה, דמיטרי פסקוב, את הצעת ההחלטה כ"בלתי-מתקבלת על הדעת" וטען כי היא מבוססת על "מידע שקרי". לטענת הקרמלין, המקורב למשטר אסד, ארגוני המורדים הם האחראים לשימוש בנשק כימי. "רוסיה וכוחות הצבא שלה ימשיכו במבצע לתמוך במאבק בטרור של צבא סוריה, במטרה לשחרר את המדינה", סיכם פסקוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully