וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוריאה הדרומית ערכה ניסוי בטיל בליסטי בתגובה לשיגור הטיל של הצפון

יום לאחר שפיונגיאנג שיגרה טיל בסמוך לפגישה בין נשיאי סין וארה"ב בחנה סיאול טיל מדגם חדש. גורמי ביטחון ששוחחו עם סוכנות "יונהאפ" מסרו כי הטיל יכול לכסות את כל שטחה של המדינה הקומוניסטית המבודדת

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

(שיגור הטיל של קוריאה הצפונית שלשום)

קוריאה הדרומית ערכה הלילה (חמישי) ניסוי בטיל בליסטי חדש לטווח של 800 קילומטרים בתגובה לשיגור הטיל של קוריאה הצפונית אתמול בלילה. על פי דיווח של סוכנות הידיעות "יונהאפ", הניסוי שהוכתר כהצלחה נעשה תחת פיקוחו של שר ההגנה האן מין-קו. עוד דווח כי הטיל החדש יכול לכסות את כל שטחה של קוריאה הצפונית גם במקרה שהוא משוגר מדרום המדינה וכי הוא יכול לשאת ראש קרבי במשקל של עד 500 קילוגרם.

מפקדת הצבא בסיאול מסרה כי הניסוי בטיל הבליסטי שערכה פיונגיאנג בלילה שבין שלישי לרביעי הוא "פרובוקציה חסרת אחריות שתוביל להתמוטטות המשטר בקוריאה הצפונית". עוד נמסר כי צבא הדרום "ערוך לקראת תגובה מידית לכל פרובוקציה" מצד הצפון. בתוך כך שוחח הלילה ראש ממשלת יפן שינזו אבה עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על השיגור האחרון שערכה פיונגיאנג.

בהודעה שפרסם אמר אבה כי טראמפ הסכים עמו על כך שהשיגור הוא "פרובוקציה מסוכנת המהווה איום רציני". בתדרוך לכתבים אמר אבה בנוסף כי הוא ממתין לראות מה תהיה תגובתה של סין למעשיה של פיונגיאנג, לאחר הפגישה בין טראמפ לנשיא שי ג'ינפינג, שעל פי ההערכות עיתוי השיגור נבחר בכוונה בסמוך אליה.

עוד בוואלה! NEWS:
"לא הצלחתי להציל אף אחד": משפחות שלמות אבדו במתקפה בסוריה
טראמפ: "אני עובד קשה בניסיון ליצור שלום בין ישראל לפלסטינים"
עיריית כפר סבא: העץ שקרס לא גרם למותה של תושבת העיר

קים ג'ונג און, מנהיג קוריאה הצפונית, עם חיילי צבאו. רויטרס
"פרובוקציה חסרת אחריות". שליט קוריאה הצפונית קים עם חיילי הצבא/רויטרס

בהודעת הבית הלבן נמסר כי טראמפ אמר לאבה כי ארצות הברית "תמשיך לחזק את יכולת ההרתעה וההתגוננות שלה ושל בעלות בריתה בעזרת כל טווח יכולותיה הצבאיות". עוד נמסר כי היועץ לביטחון לאומי הרברט ריימונד מק'מאסטר שוחח עם מקבילו הקוריאני והדגיש כי התכנית לפריסת מערכת ההגנה נגד טילים THAAD בסיאול תימשך כמתוכנן.

גורמים בסיאול העריכו אתמול כי השיגור שערכה המדינה המבודדת בוצע מעיר הנמל סינפו בחופה המזרחי. על פי ההערכות הטיל טס למרחק של 60 קילומטרים והגיע לרום של 189 ק"מ. צבא ארצות הברית היה שותף להערכות צבא קוריאה הדרומית כי הטיל הינו מדגם KN-15 לטווח בינוני, בדומה לטיל שבו בוצע ניסוי קודם בחודש פברואר השנה.

שר החוץ של ארצות הברית רקס טילרסון אמר אתמול בעקבות השיגור כי ארצו "דיברה מספיק על הנושא, אך קוריאה הצפונית בחרה לעשות זאת בכל זאת. אין לנו עוד מה לומר מעבר לכך". בתחילת השבוע הזהיר הנשיא טראמפ כי הוא "מוכן להגיב לבדו" לאיום הגרעין של קוריאה הצפונית, אם ממשלת סין לא תהיה מוכנה להפעיל לחץ על פיונגיאנג בנושא. לדבריו, לסין ישנה השפעה עצומה על קוריאה הצפונית והתמריץ של בייג'ינג לפעול בנושא הוא בתחום הסחר.

(עדכון ראשון: 3:15)

צפון קוריאה שיגרה טיל בליסטי שנחת בים, אל מול החופים המזרחיים של המדינה. רויטרס
"ארצות הברית דיברה מספיק". ניסוי טילים של קוריאה הצפונית/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully