וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה בכנסת: דיון חירום ב-171 פרלמנטים על המתקפה הכימית בסוריה

5.4.2017 / 13:21

חברי הכנסת מרגלית ושי מהמחנה הציוני קוראים לפרלמנטים ברחבי העולם לקיים דיונים בנושא השימוש בנשק כימי של משטר אסד במתקפה באידליב. "אם הממשלות בעולם שותקות, הפרלמנטים צריכים לקחת יוזמה"

עריכה: שניר דבוש ויוסי אלטר

יממה אחרי המתקפה הכימית בסוריה שגבתה את חייהם של כמאה בני אדם, יוזמה ישראלית קוראת ל-171 פרלמנטים ברחבי העולם לקיים דיון חירום שיעסוק בדרכי הפעולה מול הזוועות בסוריה. בפנייה שיזמו חברי הכנסת אראל מרגלית ונחמן שי (המחנה הציוני) החברים ב-IPU, ארגון הפרלמנטים הבינלאומי, הם כותבים כי יש לקיים את הדיונים "לנוכח היעדר כל מעורבות של הממשלות השונות", במטרה "לגנות בכל תוקף חציה של קווים אדומים שמחזירים את האנושות שבעים שנה אחורה ולא לשתוק נוכח המראות הקשים".

השניים העבירו היום (רביעי) את הפנייה לבכירי הארגון וכן ליו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין, ובו ציינו כי "העולם כולו עד ביממה האחרונה למעשה טבח נוראי באמצעות נשק כימי במחוז אידליב שבסוריה. הקרבות והאסון ההומניטרי בסוריה הביאו למותם של למעלה מחצי מיליון בני אדם, ולצערנו רוב המדינות אינן מושיטות יד". לדבריהם, "ישראל, למרות היותה מוגדרת כמדינת אויב, עושה כל שביכולתה, ובשנים האחרונות טיפלה באלפי פצועים סורים והצילה חייהם של מאות בני אדם- אז לא מספיק".

עוד בוואלה! NEWS:
בישראל קראו לסייע לסורים, אך נתניהו מעכב התכנית לקליטת פליטים
רוסיה על המתקפה באידליב: אסד הפציץ מאגרי נשק כימי של המורדים
הבית הלבן על המתקפה הכימית בסוריה: תוצאה של חולשת אובמה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התקיפה הכימית של משטר אסד באידליב/מערכת וואלה!, צילום מסך

בפנייתם ביקשו השניים להתייחס גם ל"תמונות הקשות המגיעות מסוריה שבהן רואים ילדים, נשים וגברים גוססים למוות", ולטענתם אלה "מזכירים ימים נוראים בהם העולם שתק ורק בדיעבד הצטער על כך. העם היהודי רואה את התמונות הללו בהן אנשים נטבחים בשיטות של השמדה המונית ולא יכול להישאר אדיש. כחברים בארגון הפרלמנטים הבינלאומי אנו קוראים לכם להצטרף ולעשות מעשה".

מרגלית ושי מבקשים לקיים דיונים בכל הפרלמנטים ברחבי העולם. "ביום שבו מופעלת השמדה המונית על עם, על הפרלמנטים, כנציגי העמים ברחבי הגלובוס, להתייצב בחזית המאבק ולעצור את הזוועות הללו. לארגון הפרלמנטים יש את היכולת להפעיל לחץ אפקטיבי ולקיים סדרת מהלכים שיבלמו את ההתדרדרות הבלתי אנושית שמתחוללת בסוריה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
נשיא סוריה בשאר אסד בריאיון לרשת "פיניקס" הסינית, דמשק, 11 במרץ 2017. צילום מסך, SANA, צילום מסך
נשיא סוריה, בשאר אסד/צילום מסך, צילום מסך, SANA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully