וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריצת דרך: האם סוף סוף נמצא כוכב הלכת המסתורי?

7.4.2017 / 7:19

מספר מדענים חובבים באוסטרליה טוענים שזיהו ארבעה עצמים שעשויים להיות "כוכב תשע", והם עשו זאת בסיוע 60 אלף מתנדבים מרחבי העולם

חוקרים הציגו ראיות לקיומו של כוכב לכת תשיעי במערכת השמש/צילום: Science Magazine, המכון הטכנולוגי בקליפורניה

בשנה שעברה, מספר חוקרים טענו כי גילו כוכב לכת תשיעי בקצה מערכת השמש - Planet Nine, "כוכב תשע, שנקרא גם כוכב אקס. מדובר, כך על פי הערכות, בכוכב לכת חוץ שמשי שהיגר למערכת השמש, או כוכב לכת תועה שנלכד בכבידה של מערכת השמש, אך הפרטים המדויקים עדיין היו מעורפלים מאוד ולא רשמיים.

כעת, עושה רושם שהגיעה פריצת דרך. מספר מדענים חובבים באוסטרליה טוענים כי הצליחו לזהות את הכוכב המפוקפק, והם חוקרים ארבעה עצמים בלתי מזוהים ענקיים מתוך הנחה שאחד מהם הוא "כוכב תשע". על פי הערכות, הכוכב המדובר אמור להיות גדול פי עשרה מכדור הארץ, ולוקח לו בין 10,000 ו-20,000 שנה להקיף את השמש.


עוד ב"אסור לפספס":

הצצה נדירה לשבט המבודד היחיד בעולם שיהרוג כל מי שינסה להתקרב אליו
שובו של "המוות הגדול": סוף העולם יגיע בגלל שינויי מזג האויר?
אסטרואיד עצום צפוי למחוק את כדור הארץ - וטראמפ אשם בזה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

למעשה, נדמה כאילו העולם כולו התגייס כדי לדלות פרטים נוספים על הנושא. החוקר הראשי, ד"ר בראד טאקר, סיפר ש-60 אלף איש מכל רחבי העולם נרתמו למשימה וניסו לחקור את התמונות שהופצו, בדרך לחמישה מיליון זיהויים. "בזכות עזרה של עשרות אלפי מתנדבים מסורים הצלחנו לעבור על אלפי תמונות והשגנו התקדמות מדעית של ארבע שנים תוך שלושה ימים", אמר.

  • עוד באותו נושא:
  • חלל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully