וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הביטוח הלאומי מתכנן לבטל תכנית - אחרי שהושקעו בה כחצי מיליארד שקל

5.4.2017 / 8:30

ברקע הלחץ הציבורי לטיפול בנושאים בוערים, כמו העלאת קצבאות הנכים וגביית מזונות, שוקל ממלא מקומו של מנכ"ל הביטוח הלאומי לבטל פרויקט מחשוב שנועד לשפר את מערך הטכנולוגיה במוסד. קודמו בתפקיד טען כי מדובר בתכנית חשובה, אך לפי גורמים, הוא מתעקש: "היא מיושנת"

סיפור בדקה ביטוח לאומי. מערכת וואלה!
המוסד לביטוח לאומי/מערכת וואלה!

ממלא מקומו של מנכ"ל הביטוח הלאומי רמי גראור שוקל עם כניסתו לתפקיד דווקא בנקיטת צעדים ארגוניים שבמסגרתם תיבחן מחדש תכנית שבה השקיעה המדינה 456 מיליון שקלים – כך נודע לוואלה! NEWS. זאת, ברקע הלחץ הציבורי להפנות כספים החסרים לטיפול בנושאים בוערים כמו העלאת קצבאות הנכים וגביית מזונות.

בשנת 2010 החליטו בביטוח הלאומי להטמיע את תכנית תשתיות מחשוב ביטוח לאומי ("תבל") שנועדה להסב בתהליך רב-שנתי את כל תשתית המחשוב של המוסד לתשתית חדשה. הפרויקט היה אמור לחדש את מערך המידע של הביטוח הלאומי ומטרתו העיקרית הייתה להסיר חסמים טכנולוגיים ותהליכיים. יעד סיום הטמעת הפרויקט היה 2020. בפועל רק בשתי מערכות החל היישום: חלק ממערכת משאבי אנוש חדשה, הפועלת מינואר 2016, ומערכת ועדות רפואיות של נפגעי עבודה, שעלתה לאוויר בסוף אוקטובר 2016 בשני סניפי ניסוי - רמלה ונתניה.

עוד בוואלה! NEWS:
מאות הפגינו נגד ביטול כנס "שוברים שתיקה": "נלחמים בגלריות ובספריות"
סקר: סער בראש הליכוד גורף יותר מנדטים מנתניהו, יש עתיד מתחזקת
שני חיילים מבסיס שייטת 13 נעצרו בחשד לאונס חיילת

פרופסור שלמה מור יוסף מנכ"ל הביטוח הלאומי. ניב אהרונסון
"מדובר בפרויקט נחוץ". המנכ"ל הקודם, שלמה מור יוסף/ניב אהרונסון

התקציב לתכנית, שבה הועסקו כ-193 עובדים, נאמד בסכום של כ-870 מיליון שקלים, שמתוכם בוצעו בפועל השקעות בסך של כ-456 מיליון שקלים. לוואלה! NEWS נודע כי מ"מ מנכ"ל הביטוח הלאומי שנכנס, אך לא מזמן לתפקידו, רוצה לבחון מחדש את התקדמות תכנית "תבל" משום שהיא חורגת מהתקציב שלה, ולגרסתו, יש טעויות בהטמעתה. עוד נודע כי ברצונו לבדוק את האופציות אם לעצור את התוכנית או להתקדם עמה בצורה אחרת.

בשנת 2015 ביקר מבקר המדינה השופט בדימוס יוסף שפירא את פרויקט "תבל" וטען כי הוא חרג בעשרות רבות של אחוזים בהיקפיו התקציביים, בסדרי גודל של עשרות מיליוני שקלים. כמו כן, נרשמו עיכובים משמעותיים בלוחות הזמנים. עם זאת, קודמו של גראור בתפקיד, שלמה מור יוסף, טען כי מדובר בתכנית חשובה שאין לבטלה. לדבריו, אמנם ייקח זמן להטמיע אותה, אך לבסוף היא "תשרת מיליוני משתמשים".

על פי גורם במשרד הרווחה, "לפני כשבע שנים החליטו על התכנית, שעלתה מאות אלפי שקלים למדינה – והיא עדיין לא פועלת. נערכו כמה ניסויים בשלוש ערים שונות, אולם תוצאותיהם הראו שגיאות". גורם נוסף המעורה בפרטים הסביר כי גראור הוא "איש תעשייה אווירית, אדם פרקטי, שעם הגיעו רוצה לבצע בביטוח הלאומי צעדים ארגוניים. הוא מבין כי אחרי תהליך שנמשך שנים, מערכת כזאת כבר מיושנת ולא כל כך יעילה".

מהמוסד לביטוח לאומי נמסר: "כיוון שמדובר בפרויקט מערכתי רחב מאוד הן בהיקפו והן בעלותו התקציבית, ממלא מקום המנכ"ל בוחן את התקדמות הפרויקט תוך בחינת הביצוע לעומת התכנון. הוא עושה זאת מתוקף תפקידו, תוך התייעצות עם מנהלי הפרויקט, יועצים ועם מנהלת הביטוח הלאומי והמועצה שלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully