וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום לפני פגישת טראמפ ונשיא סין: צפון קוריאה שיגרה טיל בליסטי

5.4.2017 / 5:31

פיונגיאנג המשיכה להתעלם מאזהרות וושינגטון, ושיגרה טיל לטווח בינוני מחופה המזרחי. זאת ברקע הפסגה המתוכננת בין נשיא ארה"ב לעמיתו שי ג'ינפינג, שבה הם ידונו גם בתכנית הגרעין והטילים של המדינה הקומוניסטית. בכיר בבית הלבן: "השעון מתקתק"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

קוריאה הצפונית שיגרה הלילה (רביעי) טיל בליסטי לעבר הים בחופה המזרחי - כך הודיע צבא קוריאה הדרומית. זאת יום אחד בלבד לפני פגישתם של נשיאי ארצות הברית וסין, שידונו בתכנית הגרעין והטילים של פיונגיאנג וברקע איומים של וושינגטון לפעול צבאית. הטיל שוגר מסינפו, עיר נמל בחופה המזרחי של קוריאה הצפונית, ועבר מרחק של 60 ק"מ. לפי צבאות ארצות הברית וקוריאה הדרומית, הטיל ששוגר היה מדגם KN-15 לטווח בינוני, דגם טיל שבו בציעה ניסוי בפברואר.

"השיגור בוצע ככל הנראה בתזמון לפסגת ארצות הברית וסין, במקביל לבחינת יכולות הטיל", אמר גורם רשמי בסיאול. לדבריו, הטיל שוגר בזווית גבוהה והגיע לגובה של 189 ק"מ. שר החוץ האמריקני רקס טילרסון הבהיר בעקבות השיגור כי "ארצות הברית דיברה מספיק על הנושא, אך קוריאה הצפונית בחרה לעשות זאת בכל זאת. אין לנו עוד מה לומר מעבר לכך".

דובר ממשלת יפן אמר כי השיגור היה "בעייתי ביותר". בהמשך ציין ראש הממשלה שינזו אבה כי "קוריאה הצפונית מסוגלת לבצע פרובוקציות נוספות. יפן תשתף פעולה עם ארצות הבריתו וקוריאה הדרומית על מנת להגן על תושביה".

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ: "לגמרי מוכן לפתור לבד את בעיית הגרעין הצפון קוריאני"
גורמים אמריקנים: קוריאה הצפונית ערכה ניסוי נוסף במנוע טילים

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און לצד צוות טנקים, 1 באפריל 2017. רויטרס
"לסין השפעה עצומה על קוריאה הצפונית". קים ג'ונג און/רויטרס

זמן קצר לפני השיגור יצא בכיר בבית הלבן באזהרה לקוריאה הצפונית, ואמר כי "השעון מתקתק, כל האופציות מונחות על השולחן". לדבריו, הממשלים הקודמים נכשלו במשא ומתן על סיום תכנית הגרעין שמוביל מנהיג המדינה קים ג'ונג און. "מדובר בנושא מהותי עבור הנשיא טראמפ, שמתכנן לדחוף את סין להפעיל לחץ על קוריאה הצפונית בכדי לבלום את התעצמותה", הבהיר הגורם בתדרוך לכתבים.

השבוע הזהיר דונלד טראמפ כי הוא "מוכן להגיב לבדו לאיום הגרעין מצד קוריאה הצפונית, אם ממשלת סין לא תהיה מוכנה להפעיל לחץ על פיונגיאנג בנושא. בריאיון לעיתון "פייננשל טיימס" הוסיף: "לסין יש השפעה עצומה על קוריאה הצפונית. היא תחליט אם לעזור לנו עם קוריאה הצפונית, או לא. אם הם יעשו זאת, זה יהיה טוב מאוד לסין, ואם הם לא יעשו זאת, זה לא יהיה טוב לאף אחד". לטענתו, "סחר הוא התמריץ של בייג'ינג לפעול בנושא".

מנגד, בקוריאה הצפונית הבהירו בחודש שעבר כי אין חשש מהרחבת הסנקציות של ארצות הברית נגדה. לדברי סגן השגריר באו"ם צ'ו מיונג נאם, מדינתו תמשיך להאיץ את תכנית הגרעין והטילים ולפתח את "יכולת המכה המקדימה שלה". זאת, במקביל לניסויים נוספים שנערכו במנועי טילים חדשניים בנוכחות קים ג'ונג און.

(עדכון ראשון: 1:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully