וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגננות מאיימות: אם תאושר הצעת החוק להצבת מצלמות בגנים - נשבות

5.4.2017 / 12:31

המחלקה לגננות בהסתדרות המורים יצאה נגד הצעת החוק של ח"כ יפעת שאשא ביטון מכולנו לפיה יוצבו מצלמות כדי למנוע התעללות בילדים. "זו לא פחות מאשר הצבעת אי אמון בגננות והפניית משאבים כספיים לבילוש"

גני ילדים לא ממוגנים ביד מרדכי, עוטף עזה. דצמבר 2016. שי מכלוף
"אם הצעת החוק תקודם - נצא למאבק"/שי מכלוף

המחלקה לגננות בהסתדרות המורים הודיעה כי בכוונתה להשבית את גני הילדים, אם תקודם הצעת החוק שמחייבת הצבת מצלמות בגנים. הסתדרות הגננות מתנגדת להצעה, לפיה בכל גן ילדים עירוני יותקנו מצלמות כדי לתעד התעללויות של גננות בילדים.

בדיון שהתקיים בחודש שעבר בוועדה לזכויות הילד של הכנסת אמרה יו"ר הוועדה, ח"כ יפעת שאשא ביטון (כולנו) כי תקדם הצעת חוק שכזו. "הפתרון הוא הצבת מצלמות בכל מוסד שבו שוהים חסרי ישע. הדבר גם יסייע למערכת המשפט, שפעמים רבות אין בידה כלים כדי לעשות צדק עם ילדינו", אמרה.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
הבית הלבן על המתקפה הכימית בסוריה: תוצאה של חולשת אובמה
"מגנים על המדינה בגופנו, אבל אין לנו מה לאכול בחג הפסח"
מאות הפגינו נגד ביטול כנס "שוברים שתיקה": "נלחמים בגלריות ובספריות"

יפעת שאשא ביטון מצטרפת למפלגת "כולנו", חיפה. יותם רונן
הצבת מצלמות תעשה צדק עם הילדים. ח"כ שאשא ביטון/יותם רונן

אלא שהצעת החוק נתקלת כעת בהתנגדות של המחלקה לגננות בהסתדרות המורים. מנהלת המחלקה, לילי פוקמונסקי, כתבה אתמול לח"כ שאשא ביטון כי הצעת החוק היא "חסרת תקדים ותפגע באופן אנוש במעמד הגננות". היא הסבירה כי זו "לא פחות מאשר הצבעת אי אמון בגננות והפנייה של משאבים כספיים לבילוש אחר הגננות, דבר אשר ייצור פגיעה בלתי הפיכה בהלכות הגן ובחינוך הניתן לילדי ישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

נימוק נוסף שהעלתה פוקמונסקיהוא כי "גננת לא תוכל להתנהג בטבעיות ותצטרך לתת כל הזמן דין וחשבון על כל החלטה פדגוגית – לרבות סנקציה לגיטימית מול ילד". היא הוסיפה כי "ברור שהמצלמות ייפתחו לשידור להורים וכל הורה יוכל להתקשר לגננת בכל רגע ולדרוש ממנה הסברים מדוע היא מקדישה אותו רגע תשומת לב לילד אחר ולא לילד שלו. גם הילדים יידרשו לתת מענה להוריהם על התנהגויות ספציפיות שלהם בגן, ויחיו תחת זכוכית מגדלת מתמדת. אם הצעת החוק הרעה הזו תקודם, ניאלץ לצאת למאבק ציבורי כדי לעצור אותה".

פוקמונסקיאמרה לוואלה! NEWS כי "אם ההצעה תקודם, הגננות והגננים ייצאו למאבק וינקטו צעדים ארגוניים, לרבות שביתה. אין לי ספק שכפי שעצרנו את הצעת החוק שמטרתה להטיל על הגננות את האחריות על שכחת ילדים בכלי רכב על ידי ההורים, כך נצליח לעצור גם את ההצעה הזו".

במכתב תשובה שנשלח ללילי פוקומונסקי לפני יומיים כתבה ח"כ שאשא ביטון כי "אני מודה כי אני מתקשה להבין את התנגדותך הנחרצת למהלך שאותו אני מובילה, ומקווה כי אין היא נובעת משיקולים זרים, שלאו דווקא מעמידים את טובת הילד בראש סדר העדיפויות".

לדבריה "ישנם עשבים שוטים בשולי הערוגות הפוריות, המאפילים על המערכת כולה, ואותם יש לעקור מן השורש. הצבת מצלמות בגנים ובמעונות תיתן מענה ראוי להורים שמזמן איבדו את אמונם במערכת. זאת ועוד, אינני שותפה כלל לזעקתך, לפיה 'יוזמה זו תפגע באופן אנוש במעמד הגננות', אלא להיפך. אני סמוכה ובטוחה כי תמיכת הגננות במהלך רק תעצים את מעמדן. ביטחון ילדינו הרכים אינו הפקר ולדעתי אף עולה על הצורך שבשמירה על הפרטיות שלהם ושל הגננות והמטפלות, כמו גם על העלות הכלכלית הכרוכה בכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully