וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש בהתייחסות ראשונה לטראמפ: "ארה"ב מנוהלת בידי אידיוט"

4.4.2017 / 20:42

בהודעה רשמית ראשונה של הארגון בנוגע לממשל החדש, אמר הדובר כי "ארצות הברית פושטת רגל, סימני המוות שלה ניכרים לכל עין". ההתייחסות מגיעה על רקע פגישותיו של טראמפ עם מנהיגי המדינות הערביות המתונות במזרח התיכון

צילום מתוך רויטרס

(בווידיאו: טראמפ וא-סיסי נפגשים בבית הלבן)

ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) התייחס היום (שלישי) לראשונה לבחירתו של דונלד טראמפ לנשיאות ארצות הברית וכינה אותו "אידיוט". בהצהרה רשמית של הארגון אמר הדובר אבי אל-חסן אל-מוהאג'ר: ""אמריקה, טבעת, ואין לך מושיע, הפכת לטרף בעיני חיילי החליפו?ת בכל מקום בכדור הארץ. פשטת רגל וסימני המוות שלה ניכרים לכל עין".

בהמשך הוסיף אל-מוהאג'ר: "אין ספק שארצות הברית מנוהלת בידי אידיוט שלא יודע מהי סוריה או עיראק או האיסלאם". את הדברים אמר אל-מוהאג'ר בסרטון שפורסם היום ברשת הטלגרם. "תמותי, אמריקה. אומה שגם צעירים וגם מבוגריה מתחרים על למות בשם אללה, לא תוכל להיות מובסת", הוסיף.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
"טראמפ הורג חפים מפשע": כך מנצל דאעש את הזעם נגד ארה"ב
קידום השלום ומאבק בטרור: טראמפ ייפגש עם מנהיגי מדינות ערב בבית הלבן
טראמפ קיבל בלבביות את סיסי בבית הלבן: "נילחם יחד בטרור"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים בבית הלבן, וושינגטון, ארצות הברית. פברואר 2017. רויטרס
אחת ממטרותיו המרכזיות היא להילחם בארגון. טראמפ/רויטרס

השבוע פרסמו פעילי הארגון ברשתות החברתיות תמונות של הריסות בעיראק ועליהם הכיתוב: "כך טראמפ משחרר את מוסול, על ידי הרג חפים מפשע". זאת, על רקע עלייה חדה של מניין האזרחים ההרוגים מתקיפות אוויריות של ארצות הברית בעיראק וסוריה. ניכר כי הארגון משתמש במוות האזרחים כתוצאה מתקיפות אמריקניות לצורכי תעמולה.

מאז כניסת טראמפ לבית הלבן היה המאבק בארגון לאחת ממטרותיו העיקריות. זהו נושא שעולה בשיחותיו עם מנהיגי המדינות הערביות המתונות במזרח התיכון, שעמם הוא נועד לאחרונה. בפגישתו של טראמפ אתמול עם נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, הבטיח נשיא ארצות הברית לסייע למצרים, שמתמודדת עם שלוחת דאעש בחצי האי סיני, במלחמה בטרור.

באחרונה בוחן טראמפ דרכים להגביר את המבצע של הקואליציה בהובלת ארצות הברית, שעד כה הצליחה להביס את לוחמי דאעש בעיראק ובסוריה. אבדנה של מוסול מידי דאעש, המעוז המרכזי האחרון של הארגון בעיראק, תהיה הפסד משמעותי עבורו.

מנהרה שנמצאה במתקן אימונים של דאעש בסמוך למוסול עיראק, 6 במרץ 2017. רויטרס
דגל דאעש במנהרה של הארגון בעיראק/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully