וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה דחתה בשלושה חודשים את פינויו הסופי של אום אל-חיראן

4.4.2017 / 19:10

גורם המעורה בנושא אמר לוואלה! NEWS כי המדינה החליטה לדחות את הפינוי של כ-20 מבנים שנותרו ביישוב הבדואי. "הבתים שנותרו בכפר היו אמורים להתפנות, וחלקם אף להיהרס, עד סוף חודש מרץ, אך הוחלט לתת למשא ומתן זמן להבשיל", אמר הגורם

צילום: בני בן סימון, עריכה: יאיר דניאל

המדינה החליטה לדחות את פינוי יתר המבנים מהיישוב הבדואי אום אל-חיראן בשלושה חודשים כדי להגיע עם התושבים להסדר – כך אמר לוואלה! NEWS גורם המעורה בנושא. לאחרונה מתקיימים מגעים בין הרשות להסדרת התיישבות הבדואים בנגב לבין נציגי תושבי הכפר כדי למצוא פתרון לתושבים. הצדדים עדיין לא הגיעו להסכמה על מתווה למציאת פתרון, אך מסתבר כי במדינה החליטו לדחות את הפינוי בשלושה חודשים.

"הבתים שנותרו בכפר היו אמורים להתפנות, וחלקם אף להיהרס, עד סוף חודש מרץ, אך המדינה החליטה לתת למשא ומתן זמן להבשיל ולדחות את הפינוי בשלושה חודשים, בתקווה שבזמן זה יגיעו עם התושבים להסדר", אמר גורם המעורה בנעשה.

לקריאה נוספת:
השר אריאל ברהט: מתנצל עמוקות על האירוע באום אל-חיראן
ארדן על אום אל-חיראן: "למח"ש אין סמכות לקבוע אם מדובר בפיגוע"
"שכבתי על האדמה וחשבתי: יירו בי כמו בדוד שלי ויגידו 'שני מחבלים'"

נשים בדואיות ליד הריסות בתיהן באום אל חיראן , 18 בינואר 2017. רויטרס
הריסות אום אל-חיראן, ינואר/רויטרס

החלק הראשון של פינוי הכפר נערך ב-18 בינואר, אז הגיעו כוחות משטרה גדולים ליישוב לפנות בוקר. בעיצומו של הפינוי התרחשה התקרית, שבה נדרס למוות השוטר ארז לוי בידי האזרח הבדואי יעקוב אבו אל-קיעאן. אל-קיעאן נורה למוות בידי השוטרים משום שחשדו כי ביצע פיגוע דריסה. מאוחר יותר באותו היום פעלו אנשי רשות מקרקעי ישראל, המשטרה ומג"ב להריסת מבנים בלתי-חוקיים באום אל-חיראן. הם הרסו כשלושה מבנים, אך יותר מחמישים אחרים ביישוב טרם נהרסו או פונו.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
עימותים בכפר אום אל-חיראן בנגב,  18 בינואר 2017. רויטרס
"אירוע קשה ומצער". עימותים באום אל-חיראן בעת הפינוי/רויטרס

לאחרונה, לקראת פרסום ממצאי מח"ש לגבי האירוע, התפרסמו דיווחים שלפיהם התקרית לא הייתה פיגוע. השר לביטחון פנים גלעד ארדן שינה גם את גישתו כלפי האירוע, וכינה אותו "אירוע קשה ומצער". שר החקלאות אורי אריאל (הבית היהודי), הממונה מטעם הממשלה על הרשות להסדרת התיישבות הבדואית, הודיע לאחרונה כי הוא מתנצל על נסיבות האירוע.

"אנחנו נמתין לתוצאות הבדיקה של מח"ש", אמר אריאל בביקור ברהט, "אבל עולים קולות שרואים שהיו פה תקלות חמורות. ראוי שאני, שנמצא אתכם בקשר מתמיד, אומר את זה פה. אני מבקש למסור התנצלות למשפחה. אולי אפשר יהיה לעשות ביקור ולומר זאת באופן אישי".

הרכב באמצעותו נדרס שוטר בעת הפרת סדר באום אל חיראן , 18 בינואר 2017. רויטרס
מכוניתו של יעקוב אבו אל-קיעאן אחרי הדריסה/רויטרס
עימותים בכפר אום אל-חיראן בנגב,  18 בינואר 2017. רויטרס
אלימות בין שוטרים לתושבי אום אל-חיראן בעת הפינוי בינואר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully