וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפסל מינויו של יאיר שמיר ליו"ר התעשייה האווירית

4.4.2017 / 16:26

הוועדה למינוי בכירים ברשות החברות הממשלתיות, בראשות השופטת בדימוס בילהה גילאור, פסלה את המינוי. בחודש שעבר פורסם בחדשות 2 תחקיר על שמיר, שחשף ניגודי אינטרסים בתקופה שבה שימש יו"ר דירקטוריון התעשייה האווירית

מפלגת ישראל ביתנו מציגה את הרשימה לכנסת, דצמבר 2012. עומר מירון
יאיר שמיר/עומר מירון

הוועדה למינוי בכירים ברשות החברות הממשלתיות, בראשות השופטת בדימוס בילהה גילאור, ביטלה היום (שלישי) את מינויו של יאיר שמיר ליו"ר התעשייה האווירית (תע"א). בחודש שעבר פורסם בחדשות 2 תחקיר על אודות פועלו של שמיר, שחשף ניגודי אינטרסים בתקופה שבה שימש יו"ר דירקטוריון התעשייה האווירית.

בתחילת ינואר אישרה הממשלה פה אחד את מינויו, למרות שמינויו נפסל על ידי מנהל רשות החברות הממשלתיות, אורי יוגב. הוועדה פסלה אז את מועמדות שמיר, וקבעה שהוא "מועמד בעל זיקה אישית ופוליטית ממשית ואינטנסיבית, זיקה בעוצמה גבוהה המחייבת הקפדה". עוד נקבע כי בשל תפקידו כיו"ר דירקטוריון נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) לא יוכל להקדיש זמן לתפקיד החדש.

לקריאה נוספת:
ליברמן התעקש – והממשלה אישרה מינוי יאיר שמיר ליו"ר התעשייה האווירית
המינויים הראשונים של ליברמן: שמיר ואהרונוביץ' - פורשי ישראל ביתנו
יאיר שמיר יהיה יו"ר דירקטוריון החברה שבונה הרכבת הקלה בגוש דן

שר הביטחון אביגדור ליברמן נואם בפני נערים העומדים להתגייס לחיל השריון בלשכת הגיוס בתל השומר, 19 במרץ 2017. מגד גוזני
"החלטה תמוהה ומוטעית". ליברמן/מגד גוזני

תנועת אומ"ץ, הפועלת נגד שחיתות וקשרי הון-שלטון, בירכה על ההחלטה. "תנועת אומ"ץ מברכת על ההחלטה ורואה ברכה במאבקה למניעת מינוי זה. אומ"ץ דורשת מהממשלה להקים ועדת בחינה למועמד ראוי, מקצועי, מנותק מפוליטיקה שידע להבריא את התעשייה האווירית להצעיד אותה קדימה".

הקרב בין ליברמן למנהל רשות החברות נמשך חודשים. יוגב מערים קשיים גם על מינוי השרים לשעבר עוזי לנדאו ויצחק אהרונוביץ', שניהם בכירים לשעבר בישראל ביתנו, המועמדים לתפקיד יו"ר רפאל ויו"ר דירקטוריון תע"ש בהתאמה. במקרה של שמיר, ליברמן החליט להגיש השגה למליאת הממשלה ולהשיג גיבוי לטענת הכישורים המיוחדים.

מלשכת שר הביטחון אביגדור ליברמן נמסר: "יאיר שמיר הוא המועמד הראוי והמתאים ביותר לתפקיד יו"ר התעשייה האווירית. שמיר הוא טייס חיל האוויר לשעבר וכיהן במשך שתי כהונות כיו"ר התעשייה האווירית בהצלחה רבה, תרם וקידם את החברה. בנוסף לכך, כיהן שמיר גם בתפקידים ביטחוניים וכלכליים בכירים ביותר בממשלה ובמשק, בהם שר החקלאות ופיתוח הכפר, מנכ"ל וסגן נשיא חברת סאיטקס, מנכ"ל חברת עלית, יו"ר דירקטוריון חברת אל על ועוד. לאור זאת, אנו סבורים כי החלטת הוועדה למינוי בכירים היא החלטה תמוהה ומוטעית. מכיוון שלא קיבלנו עדיין את נימוקי הוועדה אנו נמתין לראותם ולאחר שנלמד אותם נחליט באילו צעדים לנקוט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully