וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטר לשעבר קיבל תפקיד ללא מכרז - כי השוטרים "עסוקים מעל הראש"

באגף התנועה לא הצליחו לגייס מהנדסים חדשים לפרויקט "מהיר לעיר", לאחר שנטען כי הקיימים "עסוקים בעבודות השגרה". בעקבות כך, הוחלט להוציא פטור ממכרז בשווי 150 אלף שקל ולהעסיק מהנדס תנועה שכבר יצא לפנסיה

עבודות הרכבת הקלה, תל אביב. יולי 2015. ראובן קסטרו
לפרויקט נדרש שירותו של יועץ שתחום התמחותו הנדסת תנועה/ראובן קסטרו

לפעמים משתלם להיות פנסיונר של אגף התנועה - כך לפחות גילה אדריאן קוטוש, שוטר לשעבר שפרש מהאגף. לוואלה! NEWS נודע כי באגף התנועה לא הצליחו לגייס מהנדסי תנועה חדשים והקיימים "עסוקים עד מעל הראש", ולכן החליטו להוציא פטור ממכרז בשווי 150 אלף שקל כדי להעסיק מהנדס תנועה לשעבר שיצא לפנסיה.

אגף רכישות ומכירות במשטרת ישראל הוציא בשבוע שעבר פטור למכרז בעלות של כ-150 אלף שקלים לטובת קידום פרויקט "מהיר לעיר" כשאת אישורו ההנדסי צריך לבצע קצין משטרה. אלא שעל פי הפטור למכרז, "כלל שוטרי היחידה עסוקים בעבודות השגרה, ואין להם כל אפשרות לתת מענה גם לפרויקט הנוכחי". לפרויקט המדובר נדרש שירותו של יועץ שתחום התמחותו הוא הנדסת תנועה. במכרז מדגישים כי התמחות מהנדסי תנועה ייחודית למשטרה בשל אופי העבודה הבלעדי בתחומים מבצעיים שכוללים שיקולים ביטחוניים, ניהול תנועה ועוד.

עבודות הרכבת הקלה, תל אביב. יולי 2015. ראובן קסטרו
נראה שכיוונו להעסקתו של קוטוש/ראובן קסטרו

כך, בשל העובדה כי כלל שוטרי היחידה עסוקים ואינם מסוגלים לבצע את פרויקט הדגל, באגף התנועה נותרו רק עם יועץ אחד שמסוגל לבצע את העבודה - הפנסיונר קוטוש. לפי המכרז, באגף התנועה פנו לשבעה יועצים שונים, כולם פנסיונרים של משטרת ישראל. ארבע מתוכם עובדים במשטרה ולא פנויים למתן הייעוץ. היועצים הנוספים לא יכלו לבצע את העבודה מסיבות אישיות. בעקבות המצב שאליו נקלעה המשטרה, הוחלט לאשר את ההתקשרות עם היועץ קוטוש בעלות של 150 אלף שקלים לשמונה חודשי עבודה. נראה כי באגף כיוונו לאפשרו שרק אדם אחד יוכל להתמודד על התפקיד ולכן ביקשו את הפטור מהמכרז.

הפרויקט המדובר הוא "מהיר לעיר", שעיקרו הוספה של נתיבי תחבורה ציבורית בכניסה לגוש דן. הפרויקט מקודם על ידי משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי איילון ותכליתו הגדלת מספר הנוסעים בתחבורה הציבורית ושיפור רמת השירות של התחבורה הציבורית בטווח הקצר, תוך כדי הפיכת התחבורה הציבורית לחלופה מושכת למכוניות פרטיות. במסגרת הפרויקט, מתוכננת העדפה לתחבורה ציבורית בכ-20 רשויות מקומיות ובכבישים בין-עירוניים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

משטרת ישראל: "לאור דחיפות הפרויקט, הוחלט על סיוע חיצוני"

ממשטרת ישראל נמסר: "בימים אלו משטרת ישראל פועלת ביתר שאת לקידומם של פרויקטים לאומיים רבים בתחום התחבורה והתשתיות, כגון הרכבת הקלה בתל אביב ובירושלים, פרויקט כביש 1, נתיבים מהירים ועוד. אחד מאותם פרויקטים חשובים הוא פרויקט 'מהיר לעיר' המתוכנן בימים אלו על ידי משרד התחבורה. פרוייקטים אלו באים בנוסף על המאמץ הרב שמשטרת ישראל משקיעה באכיפה מוגברת ובמתן דגש להתעצמות אגף התנועה.

"על כן, הקצאת משאבי כוח אדם לפרוייקטים אחרים יביא בהכרח לעיכובים בפעילות משטרת התנועה על פי מודל האכיפה, דבר שאינו עולה בקנה אחד עם משימות המשטרה בהתעצמות האגף ברכש ניידות תנועה חדשות, הטמעת טכנולוגיה ומאמצי גיוס כוח אדם. בכדי לא לעכב את ביצוע הפרויקט ולאור דחיפותו לרווחת הציבור בישראל, הוסכם עם משרד התחבורה על מתן סיוע מקצועי ותגבור של יועצים הנדסיים חיצוניים שיעמדו בקריטריונים הנדרשים למתן שירות זה. נדגיש כי המהנדס נבחר בפטור ממכרז כדין, זאת לאחר בחינה מעמיקה של ועדת המכרזים שהתבססה על מכלול שיקולים מקצועיים ועניינים שהובאו בחשבון טרם קבלת ההחלטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully