וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל המתאבד שביצע את הפיגוע בסנט פטרסבורג הוא יליד קירגיזסטן

שירותי הביטחון במדינה זיהו את המחבל כצעיר בן 22 יליד העיר אוש. הרשויות ברוסיה סבורות כי הוא היה בעל קשרים לארגונים אסלאמיים קיצוניים ונשא את המטען שפוצץ ברכבת התחתית בתיק טיולים. אדם נוסף שתועד במצלמות האבטחה הסגיר את עצמו והכחיש מעורבות בפיגוע

צילום: רויטרס, CNN וסרטוני גולשים, עריכה: שמרית גולדשטיין

שירותי הביטחון של קירגיזסטן הודיעו הבוקר (שלישי) כי המחבל המתאבד שביצע את הפיגוע ברכבת התחתית בסנט פטרסבורג אתמול הוא אכברזון ג'אלילוב, בן 22, יליד העיר אוש שבדרום המדינה. אמש דיווחה סוכנות הידיעות "אינטרפקס" כי הרשויות ברוסיה סבורות שהמחבל הוא צעיר יליד מרכז אסיה בעל קשרים לארגונים אסלאמיים קיצוניים שנשא מטען בתיק טיולים. בפיגוע נהרגו 11 בני אדם ועשרות נוספים נפצעו. קזחסטן הודיעה הבוקר כי שירותי הביטחון במדינה מסייעים לרוסיה בחקירת הפיגוע וכי נשללה האפשרות שהמחבל הוא אזרח ארצם.

בכלי תקשורת ברוסיה פורסמה תמונתו של החשוד, שחובש כובע גרב בצבע סגול ולובש מעיל בצבע כתום. לפי הגורם שצוטט באינטרפקס, השרידים שנמצאו בזירת הפיצוץ הצביעו על כך שמדובר בפיגוע התאבדות, אולם המסקנות הסופיות יתקבלו רק לאחר בדיקות ד.נ.א. עוד נמסר בדיווח בסוכנות הידיעות כי האדם המזוקן בעל הכובע שתועד במצלמות האבטחה ונחשד במעורבות בפיגוע הסגיר את עצמו לרשויות והכחיש כל קשר.

הנשיא ולדימיר פוטין, ששוהה בעיר, כינס דיון חירום עם שירותי הביטחון הפדרליים (FSB) כדי לקבל מהם את ממצאי החקירה עד כה. לפי סוכנות הידיעות טאס, פוטין הגיע לתחנה שבה אירע הפיצוץ והניח זרים לזכר הקורבנות. ראש ממשלת רוסיה דימיטרי מדבדב אמר כי מדובר במתקפת טרור וכי הרשויות יסייעו ככל הניתן לנפגעים.

לקריאה נוספת:
רוסיה: 10 הרוגים וכ-50 פצועים בפיצוץ ברכבת התחתית בסנט פטרסבורג
הפיגוע בסנט פטרסבורג: מצלמות האבטחה תיעדו חשוד בהנחת המטען
פיצוץ במטרו בסנט פטרסבורג: "ראיתי אנשים מחולצים מהרכבת, זה נורא"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מניח זרים בזירת הפיגוע בסנט פטרסבורג, 3 באפריל 2017. רויטרס
פוטין מניח זר פרחים לזכר הקורבנות בתחנת הרכבת, אמש/רויטרס

במהלך הלילה, שוחח נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, עם פוטין בעקבות הפיגוע. בהודעה של הבית הלבן נמסר כי "הנשיא הביע את תנחומיו הכנים ביותר לקורבנות וקרוביהם ולעם הרוסי". עוד נכתב כי טראמפ "הציע את תמיכתה המלאה של ארצות הברית בתגובה לתקפה והבאת האחראים לדין". בבית הלבן ציינו כי שני המנהיגים הסכימו "שיש להביס את הטרור במהירות והחלטיות".

גם מועצת הביטחון של האו"ם התייחסה לפיגוע וגינתה אותו בחריפות. בהצהרה מטעמה נמסר כי "מועצת הביטחון מגנה בחריפות את מתקפת הטרור הברברית והפחדנית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
קרון רכבת שנפגע בפיצוץ במטרו של סנט פטרסבורג, רוסיה, 3 באפריל 2017. AP
זירת הפיגוע בסנט פטרסבורג, אתמול/AP

לפי הוועדה הלאומית למלחמה בטרור, הפיצוץ אירע בסביבות השעה 14:30 (שעון מקומי) בין התחנות סינאיה פלושאד והמכון הטכנולוגי. ברשויות הסבירו כי החלטת נהג הרכבת להמשיך בנסיעה לתחנה הבאה ככל הנראה הצילה חיים, מאחר שבזכותה ניתן היה לפנות במהירות את הפצועים. פוטין הודה לנהגים בעיר שפינו בהתנדבות את הנפגעים לבתי החולים.

זמן קצר לאחר הפיגוע, נסגרו כל תחנות המטרו בעיר השנייה בגודלה במדינה, שבהן עוברים כשני מיליון איש ביום. בהמשך הודיעו הרשויות במוסקבה הבירה כי הן מתגברות את האבטחה במערכת המטרו בעיר, שחוותה ב-2010 פיגוע קטלני שבוצע על ידי שתי מחבלות מתאבדות.

רוסיה מנהלת מאבק ארוך שנים בארגונים אסלאמיים קיצוניים הפועלים בקווקז ומנסים לפגוע בערים המרכזיות במדינה. בנוסף לכך, מאז התערבה מוסקבה לצדה של דמשק במלחמת האזרחים בסוריה לפני שנה וחצי, קראו ארגוני קיצוניים רבים, בראשם דאעש, לבצע פיגועים בשטחה. צעירים מוסלמים רבים מאזור הקווקז הצטרפו לארגון, והחשש שהם ישובו לרוסיה כדי להוציא לפועל מתקפות טרור.

(עדכון ראשון: 23:30)

פינוי פצועים מתחנות מטרו בעיר סנט פטרסבורג, רוסיה, אחרי שורת פיצוצים, 3 באפריל 2017. רויטרס
פינוי פצועים מתחנות מטרו בעיר סנט פטרסבורג, רוסיה, אחרי שורת פיצוצים, 3 באפריל 2017/רויטרס
פינוי פצועים מתחנות מטרו בעיר סנט פטרסבורג, רוסיה, אחרי שורת פיצוצים, 3 באפריל 2017. רויטרס
פינוי פצועים מתחנות מטרו בעיר סנט פטרסבורג, רוסיה, אחרי שורת פיצוצים, 3 באפריל 2017/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully