וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: 10 הרוגים וכ-50 פצועים בפיצוץ ברכבת התחתית בסנט פטרסבורג

פיצוץ מטען הרעיד שתי תחנות מטרו בעיר השנייה הגודלה במדינה. מטען נוסף שנמצא בתחנה אחרת נוטרל. פוטין, ששהה בעיר באותו זמן, אמר: "כל הנסיבות נחקרות, כולל טרור". האבטחה תוגברה ברכבת התחתית במוסקבה

צילום: CNN, רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: שמרית גולדשטיין

לפחות עשרה בני אדם נהרגו וכ-50 איש נפצעו בפיצוץ מטען שאירע בקרון רכבת תחתית בסנט פטרסבורג - כך הודיע היום (שני) משרד הבריאות של רוסיה. מטען נוסף נמצא בתחנה אחרת בעיר השנייה בגודלה במדינה ונוטרל. כל תחנות המטרו נסגרו בעקבות הפיצוץ. הנשיא ולדימיר פוטין, ששהה באותו זמן בעיר כשנפגש עם נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו, אמר כי כל הנסיבות האפשרויות נחקרות, כולל טרור.

גורם ברשויות החירום אמר לרויטרס כי הפיצוץ אירע כשהרכבת הייתה בין תחנת המכון הטכנולוגי לכיכר סינאיה. בתחילה דווח על שני פיצוצים בשתי התחנות הסמוכות. "דיברתי כבר עם ראש השירותים המיוחדים שלנו, הם פועלים כדי לבדוק את הסיבות (של הפיצוצים)", אמר פוטין. "הסיבה לא ברורה, זה מוקדם מדי. אנחנו נבחן את כל האפשרויות, כולל טרור ופשע מאורגן". לפי ראש ועדת ההגנה בבית העליון של הפרלמנט, ויקטור אזרוב, ייתכן שזירת הפיצוץ נבחרה בשל ביקורו של פוטין בעיר.

קרון רכבת שנפגע בפיצוץ במטרו של סנט פטרסבורג, רוסיה, 3 באפריל 2017. AP
אחד הקרונות שנפגעו בפיצוץ במטרו בסנט פטרסבורג/AP
פינוי פצועים מתחנות מטרו בעיר סנט פטרסבורג, רוסיה, אחרי שורת פיצוצים, 3 באפריל 2017. רויטרס
פצוע מפונה מאחת התחנות שבהן אירע הפיצוץ, היום/רויטרס
נשיא רוסיה ולדימר פוטין ונשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו בסנט פטרסבורג, 4 באפריל 2017. AP
נכח בעיר בזמן הפיצוץ. פוטין ונשיא בלארוס לוקשנקו, היום/AP

מהקונסוליה הישראלית בעיר נמסר כי איש מאנשי הסגל לא נפגע וכי הקונסול הכללי מיכאל לוטם פנה לשלטונות בעיר כדי לקבל מידע מהיר ככל האפשר בדבר מעורבותם של ישראלים באירוע. ברחבי העולם מיהרו לגנות את הפיצוץ, כולל מדינות המערב שיחסיהן עם רוסיה הדרדרו בתקופה האחרונה.

שגרירות ארצות הברית במוסקבה גינתה את האירוע ומסרה תנחומים למשפחות הקורבנות. שר החוץ של בריטניה בוריס ג'ונסון כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הוא "מזועזע מהחדשות על הפיצוץ בסנט פטרסבורג. לבי עם הקורבנות ומשפחותיהם".

פינוי פצועים מתחנות מטרו בעיר סנט פטרסבורג, רוסיה, אחרי שורת פיצוצים, 3 באפריל 2017. רויטרס
צוותי הצלה רבים הגיעו לזירה/רויטרס

בתיעוד מהתחנה נראים פצועים שוכבים מדממים על הרציף, כשהם מטופלים על ידי צוותי החירום. אחרים נראים נמלטים מהמקום האפוף עשן. חור ענק נפער באחד מהקרונות כששברי מתכת היו פזורים ברציף. נוסעים נראו כשהם הולמים על חלונות אחד הקרונות. בשל הפיצוץ בסנט פטרסבורג, מערכת הרכבת התחתית במוסקבה הודיעה כי היא תנקוט צעדים ביטחוניים נוספים.

אלכסנדר, עד ראיה לפיצוץ, סיפר לסוכנות הידיעות הרוסית ספוטניק כי "ראיתי אנשים שחולצו מהרכבת, זה היה נורא". "היה אפשר לשמוע שקרה משהו", סיפר לרשת BBC ריק מייסי, בן 52 מארצות הברית, שעובד בעיר והיה ברכבת התחתית בזמן הפיצוץ. הוא שמע את הנהג ואת הכרוז מדווחים על התקרית וירד מהקרון שלוש תחנות לפני היעד שלו. "זה היה נורא. אני שמח שאנחנו בטוחים. אנחנו הולכים להישאר הלילה בבית".

פינוי פצועים מתחנות מטרו בעיר סנט פטרסבורג, רוסיה, אחרי שורת פיצוצים, 3 באפריל 2017. רויטרס
פצוע מהפיצוץ בתחנה/רויטרס
זירת הפיצוץ ברכבת התחתית בסנט פיטרסבורג 3 באפריל 2017. טוויטר, צילום מסך
אחד הקרונות שנפגעו מהפיצוצים/צילום מסך, טוויטר

רוסיה מנהלת מאבק ארוך שנים בארגונים אסלאמיים קיצוניים הפועלים בקווקז ומנסים לפגוע בערים המרכזיות במדינה. בנוסף לכך, מאז התערבה מוסקבה לצדה של דמשק במלחמת האזרחים בסוריה לפני שנה וחצי, קראו ארגוני קיצוניים רבים, בראשם דאעש, לבצע פיגועים בשטחה. צעירים מוסלמים רבים מאזור הקווקז הצטרפו לארגון, והחשש שהם ישובו לרוסיה כדי להוציא לפועל מתקפות טרור.

ב-2010, לפחות 38 איש נהרגו כששתי מחבלות מתאבדות התפוצצו בתחנות מטרו הומות אדם במוסקבה. ב-2004 נהרגו יותר מ-330 איש, מחצית מהם ילדים, כשכוחות הביטחון הסתערו על בית ספר בבסלאן שבדרום המדינה, אחרי שחמושים אסלאמיים השתלטו עליו. שנתיים קודם לכן, 120 בני ערובה נהרגו כששוטרים הסתערו על תיאטרון במוסקבה במטרה לסיים משבר בני ערובה דומה.

פוטין, כשהיה עוד ראש ממשלה, פתח ב-1999 במערכה למחצית הבדלנים בצ'צ'ניה וכנשיא המשיך לנקוט יד קשה נגד ארגונים הפועלים להקמת מדינות הלכה אסלאמיות ולהיפרדות מרוסיה.

(עדכון ראשון: 15:08)

דיווח ברוסיה: פיצוץ ברכבת התחתית של סנט פטרבורג; מאות נוסעים בזירת האירוע. מערכת וואלה! NEWS
עשן אופף את תחנת הרכבת/מערכת וואלה! NEWS
רחבת הרכבת התחתית לאחר הפיצוץ בסנט פטרסבורג. רויטרס
שוטרים מחוץ לתחנת הרכבת אחרי הפיצוץ/רויטרס
רחבת הרכבת התחתית לאחר הפיצוץ בסנט פטרסבורג. רויטרס
רחבת הרכבת התחתית לאחר הפיצוץ בסנט פטרסבורג/רויטרס
זירת הפיצוצים ברכבת התחתית של סנט פטרסבורג. AP
זירת הפיצוצים ברכבת התחתית של סנט פטרסבורג/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully