וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוטר שתועד מכה פלסטיני התפטר מהמשטרה: "מקבל אחריות מלאה"

במטה הארצי של המשטרה נערך שימוע למשה כהן, השוטר שהואשם בעבירות תקיפה. סנגורו, עו"ד אבי חימי, אמר בשימוע כי כהן מתנצל בפני המשטרה ומעוניין להתנצל גם בפני האזרח הפלסטיני שהכה

צילום: ערוץ 10, עריכה: יאיר דניאל

משה כהן, שוטר יס"מ שתועד מכה נהג משאית פלסטיני והואשם בעבירות תקיפה, הגיע היום (שני) לשימוע בעניינו במטה הארצי של המשטרה. סנגורו, עו"ד אבי חימי, המייצג את השוטר, אמר בשימוע כי כהן מקבל אחריות מלאה על מעשיו והודיע על התפטרותו ממשטרת ישראל, עוד בטרם פוטר מהארגון. לדבריו, התנצלות השוטר כנה וכהן מעוניין להתנצל גם בפני האזרח.

במקביל להליך המשמעתי במשטרה, הגישה בשבוע שעבר המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) כתב אישום פלילי לבית משפט השלום ירושלים נגד כהן בגין עבירות של תקיפת סתם, תקיפה הגורמת חבלה של ממש והפרת אמונים. מהאישום עולה כי כהן תקף את מאזן שוויקי, בן 48, ביום חמישי שעבר בשכונת ואדי ג'וז. במהלך דין ודברים ביניהם אמר המתלונן לשוטר כי הוא "ישלם על מעשיו", וזה בתגובה נגח בראשו של שוויקי והכה אותו שוב בראשו בעודו מקלל אותו.

בנוסף לכך, המליצה מח"ש להעמיד לדין משמעתי שוטר נוסף שצפה במתרחש ולא פעל לכאורה על מנת לחדול את כהן ממעשיו וגם לא דיווח על האירוע כמתחייב. על פי החשד, שני שוטרים נוספים שעברו באזור התקרית לקראת סופה לא דיווחו עליה. לפי מח"ש, הטיפול בעניינים יועבר לבחינת הגורמים המוסמכים במשטרה.

לקריאה נוספת:
השוטר שהכה פלסטיני נאשם בתקיפה: "בירר את פרטיו – ותקף אותו"
הותר לפרסום: זה השוטר שתועד תוקף נהג משאית פלסטיני בירושלים
המפכ"ל זימן את השוטר שתועד נוגח בפלסטיני לשימוע לפני פיטורים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תיעוד האלימות/מערכת וואלה!, צילום מסך

מתיאור המקרה, כפי שנכתב בכתב האישום, עולה כי כהן התייצב למשמרת במשרדי היס"מ המצויים בשכונת ואדי אל-ג'וז במזרח ירושלים ביום שלישי שעבר. הוא החנה את מכוניתו הפרטית בחניון עפר בסמוך למשרד, המשמש גם מבקרים במשרד הפנים. בסוף המשמרת, בשעה 23:00, שב לחניון והבחין כי נגרם נזק למכוניתו נזק.

לפי הנטען, כהן גמל בלבו לאתר את הנהג הפוגע ולהשתמש במאגר המשטרתי לשם כך. "למחרת פנה למוקד הביטחון של משרד הפנים, וביקש מהקב"ט לבדוק את המצלמות הפונות לחניון על מנת לאתר את מי שגרם נזק לרכבו. הנאשם הבחין כי הנזק לרכבו נגרם על ידי משאית, וכן עלה בידו לזהות את לוחית הזיהוי של המשאית. לאחר מכן, תוך ניצול נגישותו למאגר המשטרתי, ושלא במסגרת תפקידו, בדק במסוף המשטרתי במשרדו את פרטי הבעלים של המשאית לפי המספר שעל לוחית הזיהוי".

יומיים לאחר מכן, ביום חמישי בשעה 06:45, הגיע כהן לחניון וזיהה את המשאית חונה שם. לפי כתב האישום, הוא עלה למשרדו, ומשראה דרך חלון המשרד כי אדם מניע את המשאית הוא מיהר חזרה לחניון על מנת לבקש את פרטיו.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
משה כהן, השוטר שתועד תוקף נהג משאית בירושלים. אחמד טוויל, צילום מסך
מתנצל. כהן/צילום מסך, אחמד טוויל

כשהגיע למשאית, נכתב באישום, הורה לשוויקי לרדת מהמשאית תוך שהוא מגדפו. המתלונן מילא אחר הוראתו, אך עוד בטרם פנה אליו, כהן הכה אותו בפניו. לאחר מכן הטיח בו כי לא השאיר פתק אחרי התאונה, ובין השניים התפתח דין ודברים קולני מלווה בתנועות ידיים. במהלך הוויכוח איים כאמור שוויקי על כהן, וזה תקף אותו שוב. שוויקי אחז בראשו והתכופף שלא במטרה לתקוף, בעוד כהן מכה בו בבטן באמצעות ברכו. לאחר מכן הוא הכה אותו שוב בראשו.

כהן לא חדל ממעשיו גם כשניסו להפריד בין השניים. לפי כתב האישום, לאחר שתקף את שוויקי הגיע למקום א.ט., שניסה להתערב בנעשה. בתגובה, גידף אותו כהן ותקף אותו במקומות שונים בגופו. בין השניים התפתח עימות עד שאדם אחר, שהיה במקום, הפריד ביניהם. בהמשך נשען שוויקי על צד המשאית בסמוך למושב הנהג, כשהוא עם גבו למתרחש, וכהן חזר אליו ובעט בו בגופו. כתוצאה מכך נגרמו לא.ט. נפיחות ושטף דם מתחת לעין ימין ושפשופים על החזה.

מדוברות המשטרה נמסר: "היום התקיים השימוע לשוטר היס"מ שצולם בחודש שעבר כשהוא מכה נהג משאית. במהלך השימוע שנערך לו במטה הארצי של משטרת ישראל בירושלים ואשר תכליתו שקילת פיטוריו על ידי משטרת ישראל, ביקש השוטר להתפטר תוך שהוא מביע חרטה ולוקח אחריות על מעשיו. בימים הקרובים תגובש המלצה לבעל הסמכות האם להיענות לבקשת ההתפטרות, או שמא יפוטר על ידי המשטרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully