וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים חריפים התפתחו בין פלסטינים למתנחלים – בגלל חמורים גנובים

3.4.2017 / 4:05

שני הצדדים יידו אבנים אחד לעבר השני במשך זמן רב, עד שהכוח הצבאי במקום השיב את חמור המחלוקת למתנחלים, שטוענים כי נגנב מהם על ידי תושבי הכפר. לטענת ארגון עדי ראייה פלסטינים, שמכחישים את גניבת החמורים החיילים לא מנעו מהמתנחלים ליידות אבנים

צילום: זאכריה סעדה, רבנים למען זכויות אדם, עריכה: שמרית גולדשטיין

עימותים קשים התפתחו ביום שבת האחרון בין תושבי הכפר הפלסטיני בורין שבאזור שכם ומתנחלים המתגוררים במאחז הסמוך, הגבעה של רונן. מסרטון שצילמו פעילי ארגון "רבנים לזכויות אדם" ניתן לראות כי המתנחלים זורקים אבנים לעבר הפלסטינים תוך שהם עומדים בסמוך לחיילים, ולפחות בשלב המתועד, החיילים לא מונעים מהם לעשות זאת.

הרקע לחיכוך, ככל הנראה, הוא שלושה חמורים שנגנבו מהמתנחלים בידי תושבי הכפר. שניים מהם נלקחו בחזרה בידי המתנחלים, ויידוי האבנים ההדדי נמשך עד שהחמור השלישי, שלטענת תושבי הגבעה של רונן שייך להם, הוחזר להם על ידי הכוח הצבאי. "רק אחרי שראיתי שלקחו את החמור מהחצר של אחד מתושבי הכפר הבנתי שכל המלחמה הזו הייתה על חמור", ציין תושב הכפר בורין שהיה עד לתקרית האלימה.

עוד בוואלה! NEWS:
הפיגועים חוזרים לרחובות ירושלים, והתושבים מפחדים מגל טרור חדש
אחרי שני פיגועים בבירה: משטרת י-ם מגבירה כוננות לקראת פסח
משוחרר הלינץ' ברמאללה חזר למשפחתו רפיח: "לא הרגתי אף אחד"

עימות בין מתנחלים לפלסטינים בעקבות מחלוקת על חמורים גנובים בכפר בורין, מרץ 2017. זאכריה סעדה רבנים למען זכויות אדם, מערכת וואלה! NEWS
המתנחלים זרקו אבנים תוך שהם עומדים בסמוך לחיילים/מערכת וואלה! NEWS, זאכריה סעדה רבנים למען זכויות אדם

לדבריו, "באזור השעה ארבע ירדו שישה מתנחלים לכיוון בתי הכפר והחלו לזרוק לעבריהם אבנים. תוך זמן קצר הגיעו חיילים והעלו אותם בחזרה למאחז". ואולם, לטענתו אחרי כמה דקות ירדה קבוצה גדולה יותר של מתנחלים והמשיכו ביידוי האבנים לעבר הבתים. במקביל, הגיעו צעירים מהכפר ויידו אבנים בחזרה לעבר המתנחלים. כעבור כעשרים דקות הגיע כוח צבאי למקום וירה לעבר הפלסטינים גז מדמיע. "כשהמתנחלים ראו את הכוחות רצים לכיוון הפלסטינים הם החלו להתקרב אחרי החיילים והמשיכו לזרוק אבנים. זה נמשך זמן רב, עד אחרי רדת החשכה".

לדברי עד הראייה, לאורך כל העימות לא ידעו החיילים מה היה הרקע לחיכוך. בהמשך ירדו החיילים לאחד מבתי הכפר, לקחו חמור מאחד מחצרות הבית והביאו אותו למאחז, מה שסיים את העימות. ככל הנראה, תצפית באזור זיהתה שתי דמויות מגיעות מהכפר הפלסטיני לכיוון המאחז ויוצאות עם שלושה חמורים מהמקום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
עימות בין מתנחלים לפלסטינים בעקבות מחלוקת על חמורים גנובים בכפר בורין, מרץ 2017. זאכריה סעדה רבנים למען זכויות אדם, מערכת וואלה! NEWS
העימותים, בשבת שעברה/מערכת וואלה! NEWS, זאכריה סעדה רבנים למען זכויות אדם

עם זאת, לא ברור למי היו שייכים החמורים מלכתחילה, לאור העובדה שלפני שבוע התקבל דיווח על גניבת חמור מהכפר, שעל פי החשד נגנב על ידי תושב המאחז. תושבי הכפר בורין מכחישים בתוקף שמישהו מתושבי הכפר הסמוך עלה למאחז וגנב אותו משם, אך אומרים כי "גם אם נגנבו חמורים מהמאחז, בחסות איזה חוק יורדים המתנחלים לסדר את הבעיה ולא פונים למשטרה או לצבא כדי שיאכוף את החוק? למה תמיד כשיש עימות כזה, הצבא עומד לצד המתנחלים, משתמש ברימוני גז ועשן כנגד הפלסטינים בלבד ולא כנגד המתנחלים שהתחילו את המהומה?".

מרבנים למען זכויות האדם נמסר כי "התקרית בבורין מבטאת את ביזוי השבת בידי מתנחלים קיצוניים שתקפו ביום הקודש. כוחות הביטחון פעלו במקרה זה כצד שמסייע לתוקפים ועומד מהצד לנוכח יידוי אבנים לעבר הפלסטינים, ובכל אופן לא כרשות שאמורה לשמור על הסדר ולברר תלונות על גניבה באופן מסודר ומעמיק. אסור שכוחות הביטחון יהפכו מראשות מסודרת האמונה על שמירת הביטחון ובירור העובדות לגורם כוחני הפועל לטובת קיצוני הגבעות".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "אתמול התקיימה הפרת סדר אלימה לכיוון הישוב יצהר, בהשתתפות כמאה פלסטינים אשר יידו אבנים. במקביל 20 מתיישבים ירדו מן היישוב. כוחות צה"ל הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ופעלו למניעת חיכוך בין האזרחים במרחב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully