וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגועים חוזרים לרחובות ירושלים, והתושבים מפחדים מגל טרור חדש

2.4.2017 / 16:52

בתוך ארבעה ימים אירעו ברחוב הגיא בבירה פיגוע וניסיון פיגוע. בעוד חלק מהתושבים ובעלי העסקים מרגישים ביטחון, יש מי שחושש ממראות הזוועה ששטפו את רחובות העיר בשנה שעברה: "המצב חוזר להיות גרוע"

צלמים זמניים מורשים

אחרי שני פיגועים בעיר העתיקה, בירושלים חוששים כי הם מסמנים את תחילתו של גל פיגועים חוזר לפני פסח. עם זאת, יש גם מי שבטוח שהדקירות שאירעו ברחוב הגיא אתמול (שבת), שמהן נפצעו לוחם מג"ב ושני אזרחים, אינן פיגוע.

אחרי חודשים ארוכים של שקט יחסי ברחוב הגיא שברובע המוסלמי התרחשו בו פיגוע וניסיון פיגוע בתוך ארבעה ימים. הראשון אירע ביום רביעי האחרון, כשפלסטינית בת 49 ניסתה לדקור שוטרים במספריים ונורתה למוות בידי כוחות הביטחון במקום. סיהאם נימר, תושבת מחנה הפליטים שועפאט, הייתה אמו של מוסטפא נימר, תושב רמת גן, שנהרג בחודש ספטמבר מירי שוטרים, משום שטענו כי ניסה לבצע פיגוע דריסה.

הפיגוע השני אירע אתמול בשעות הצהריים, כשפלסטיני בן 17 דקר שני צעירים חרדים ושוטר. לפי המשטרה, המחבל, אחמד רזאל, זיהה שני צעירים חרדים, עקב אחריהם ולבסוף התנפל עליהם ודקר אותם. לאחר מכן הוא נמלט בעוד שוטרי מג"ב רודפים אחריו. כשהמחבל נכנס לפתח בניין ברחוב, נכנסו אחריו השוטרים והתעמתו איתו. אחד השוטרים נפצע במהלך העימות. בשלב זה נורה המחבל למוות בידי השוטרים.

פיגוע דקירה בשער שכם בירושלים, מרץ 2017. רויטרס
זירת הפיגוע בירושלים, אתמול/רויטרס

לפני כשלושה שבועות נדקרו שני שוטרים באורח בינוני בפיגוע דקירה בשעה האריות בעיר. רצף האירועים החזיר את השוטרים הפרוסים בעיר העתיקה ובסביבתה לכוננות המוכרת מגל הטרור שהחל בשלהי 2015. השוטרים בשער שכם חזרו הבוקר לבדוק צעירים חשודים, והתיירים שוב מסתכלים קדימה ואחורה, ימינה ושמאל, כל הזמן. "ההרגשה לא נוחה, אבל מה אפשר לעשות", אומר ר', בעל עסק ברחוב הגיא, סמוך לשער. "מרגיש שהמצב חוזר להיות גרוע, וזה רע גם לעסקים. כל מה שעושים לא עוזר. רק פוליטיקה יכולה לפתור את הבעיות. אנחנו חיים עם זה כבר שנתיים".

מרדכי ציון מההתנחלות נריה, שלומד בישיבת עטרת ירושלים שבלב הרובע המוסלמי, לא מודאג. "אף פעם אני לא חושש ללכת כאן", הוא אמר הבוקר. "זה המקום הכי בטוח במדינה. יש הרבה תיירים, אז הצבא והממשלה דואגים. מדי פעם משהו קורה, אבל בכל הארץ דברים קורים. המשטרה, הצבא והמג"בניקים הם שלוחים נאמנים של הקדוש ברוך הוא. צריך לגור פה כמו בתל אביב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ניסיון פיגוע של מחבלת בשער שכם, ירושלים, 29 במרץ 2017. נועם מושקוביץ
פינוי גופתה של הפלסטינית שנורתה למוות לאחר שאיימה בסכין, בשבוע שעבר/נועם מושקוביץ

אלכס, עובד בכנסייה הארמנית ברחוב ויה דולורוזה, מנסה לשמור על אופטימיות אף הוא. "לא חזרו הפיגועים. ברחוב לא מרוצים ממה שקורה, זה פוגע בפרנסה. אפריל ידוע כחודש שיש עבודה, וכולם מודאגים מהמצב".

אלכס חושב ומקווה שלא מתחיל גל טרור חדש ברחוב. "זה עניינים פרטיים. לא מתכננים דבר כזה, ומה שקרה אתמול לא היה מתוכנן. הצעירים הכו וירקו על הדוקר ואז הוא לקח סכין ודקר אותם, ירקו עליו והוא הגיב, לקח סכין מאחת המסעדות. מג"ב לא יודע מה היה לפני הדקירה. זה מה שמטריד, שמשמר הגבול לא צריכים להגיב כל כך חזק במיוחד שהם לא יודעים מה קרה לפני. זה לא אומר שהפיגועים חוזרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully