וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה חתולים רוצים? חוקרים פיענחו את הבעות הפנים שלהם והגיעו למסקנות

3.4.2017 / 7:05

תמיד חלמתם להבין מה החתול שלכם רוצה מכם? מחקר חדש חושף מחשבות פנימיות של חתולים לפי הבעות הפנים שלהם - בתקווה לעזור לכם לתקשר איתם טוב יותר

חמישה דברים שלא ידעתם על חתולים/מערכת וואלה! news

בסרטון – עובדות על חתולים

חוקרים מאוניברסיטת לינקולן סבורים שהצליחו לפענח מה חתולים חושבים - דרך הבעות הפנים שלהם. שפתם של החתולים והכלבים תמיד היתה בגדר תעלומה שהצליחה לסקרן חובבי חיות רבים, שעד היום מנסים לפצח את קוד התנהגותם. ברשת תמצאו מדריכים רבים שיעזרו לכם להבין טוב יותר את הרגשות והרצונות של חיות המחמד שלכם, אולם כעת החוקרים טוענים שהצליחו למצוא קשר ברור ובלתי מעורער בין הבעות פנים לרגשות ורצונות אצל חתולים.

חתולה. הילה חצרוני, צילום מסך
אנחנו יודעים מה עובר לך בראש/צילום מסך, הילה חצרוני

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

האפליקציות שישגעו את החתול שלכם - ושוות כל רגע

לכתבה המלאה

החוקרים בחנו הבעות פנים של 29 חתולים ממקלט בעלי חיים בקנדה שצולמו ב-275 מקרים שונים. הם קיבצו את מכלול הרגשות ל-3 קטגוריות עיקריות: פחד, תסכול ורגיעה. תוצאות המחקר מראות שכשהחתול מביט ימינה - הוא רגוע, כשהוא מביט שמאלה ואוזניו ולחייו צונחות מטה - הוא מפחד וכשהוא מלקק את אפו ומרים את שפתו העליונה - הוא מתוסכל ולמעשה מתכוון לומר: "הבאתי לכם את המכרסם המדמם והחצי מת הזה. למה אתם לא משבחים אותי על זה?". כשהחתול שורק וחושף לשון - הוא רעב וכשהוא עצבני - הוא חושף שיניים.

הרבה מהבעות הפנים של החתול מתקשרות דווקא לתסכול. בעיתון "תהליכים התנהגותיים" נכתב: "הבעות פנים הקשורות באופן עקבי לתסכול כוללות שריקות, ליקוקי אף, הפלת לסת, הרמת השפה העליונה, קימוט האף, מתיחת הפה וחשיפת לשון".

מחקר אחר של אוניברסיטת אורגון שהתפרסם בכתב העת המדעי Behavioural Processes, מצא שבניגוד למה שחושבים - חתולים הם דווקא נחמדים, לא פחות מהכלבים. במחקר נמצא שחתולים מעדיפים לבוא במגע עם בני אדם יותר מלאכול.

  • עוד באותו נושא:
  • חתולים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully