וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל משרד מבקר המדינה: נאיץ את הבדיקה בנושא השידור הציבורי

יעקב אילון

2.4.2017 / 22:00

מנכ"ל המשרד אלי מרזל אמר במהדורה המרכזית של וואלה! NEWS כי "הממשלה החליטה שהיא רוצה שידור ציבורי והייתה יכולה להחליט גם שלא". הוא הוסיף כי משרדו בוחן את הצעדים שננקטו להגשמת מטרה זו "מבחינת קבלת ההחלטות ומבחינת המהות"

עריכה: ניר חן

(השר קרא על המתווה החדש לתאגיד: "מדובר בפשרה נכונה")

מנכ"ל משרד מבקר המדינה אלי מרזל אמר היום (ראשון) בריאיון למהדורת הצהריים של וואלה! NEWS כי הבדיקה שהחלה במשרד בחודשים האחרונים בעניין השידור הציבורי צפויה להיות מואצת לנוכח ההתפתחויות האחרונות בנושא. "אנחנו לא עוסקים במדיניות. הממשלה החליטה שהיא רוצה שידור ציבורי והייתה יכולה להחליט גם שלא", אמר מרזל.

לדבריו, הבדיקות שעורך המשרד נעשות על פי פרמטרים של סיכונים הקיימים בנושאים הנבדקים ושל רמת הדרג שבה מתקבלות ההחלטות באשר לנושאים אלה. "אנחנו לא מצפים שמבקר פנימי של רשות השידור יבדוק את נושא התאגיד", הוסיף. עוד אמר מרזל כי משרד המבקר יבדוק האם הצעדים שננקטו בעקבות ההחלטה על הקמת תאגיד השידור הציבורי משרתים מטרה זו, "הן בעניין אופן קבלת החלטות והן בעניין המהות".

עוד בוואלה! NEWS:
ליברמן על חיסול הבכיר בעזה: שחמאס יחפש אצלו את האחראים
כדורגלן העבר אלן מסודי נעצר בחשד לתקיפת בת זוגו
מאות עובדי "חיפה כימיקלים" חסמו את צומת גהה: "נתניהו, תתערב"

הפגנת מחאה נגד מתווה התאגיד מול קריית הממשלה בתל אביב, 1 באפריל 2017. ראובן קסטרו
היועמ"ש: נתניהו יוכל להמשיך לעסוק בענף התקשורת. הפגנת עובדי התאגיד, אמש/ראובן קסטרו

מוקדם יותר הודיע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט על עמדתו לפיה ראש הממשלה בנימין נתניהו יוכל להמשיך לעסוק בענף התקשורת, לאחר שקבע כי אין חשש לניגוד עניינים מצדו. החלטתו של מנדלבליט התקבלה במענה לפניית התנועה לאיכות השלטון נמסר ממשרד היועמ"ש כי "בתחום התקשורת, ישנם מצבים ספציפיים שבהם ראש הממשלה מנוע מלטפל וחוות דעת על כך נמסרו לראש הממשלה בעבר. מכל מקום מגבלות אלו אינן מקיפות את כל תחום התקשורת וישנם נושאים שבהם ראש הממשלה רשאי להיות מעורב ולא מתעורר לגביהם חשש לניגוד עניינים".

עובדי התאגיד יעתרו לבג"ץ נגד מתווה כחלון-נתניהו

המתווה שאליו הגיעו ביום חמישי האחרון נתניהו ושר האוצר משה כחלון קובע כי חטיבת החדשות של תאגיד השידור הציבורי "כאן" תפורק, עוד בטרם החלה לשדר, ובמקומה יוקם תאגיד נפרד לחדשות ואקטואליה שיפעל במנותק מהתאגיד הקיים. עד להקמת תאגיד החדשות החדש תמשיך רשות השידור לפעול ולשדר חדשות, בערוץ הראשון בטלוויזיה וברשת ב' ברדיו.

אמש הפגינו מול קריית הממשלה בתל אביב כמה מאות מעובדי התאגיד והתומכים במאבקם נגד מתווה כחלון-נתניהו. העובדים צפויים להגיש היום עתירה לבג"ץ במטרה למנוע את המהלך שיגרום לפיטורי מאות עובדים. כמה עשרות מפגינים נסעו בהמשך לראשון לציון ומחו מול ביתו של יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן (הליכוד), שהוביל את ההתנגדות להקמת התאגיד בראיונות לכלי התקשורת בתקופה האחרונה.

השר איוב קרא: "הפשרה היא נכונה; יהיה שידור אובייקטיבי ומקצועי". מערכת וואלה! NEWS
"פתרנו את הבעיה". השר קרא, היום/מערכת וואלה! NEWS

עד כה שמרו שרי הממשלה על שתיקה בנושא, שהסלים לכדי משבר קואליציוני בשבועות האחרונים – עד לפגישתם של נתניהו וכחלון ביום חמישי. הבוקר, לפני ישיבת הממשלה, התייחס השר ללא תיק איוב קרא לנושא והתייצב לצד עמדתו של נתניהו כשהגדיר את המתווה "פשרה נכונה".

לדבריו, "תהיה חברת חדשות עם מועצה נפרדת, ובצד של התאגיד יהיו שידורים רגילים ללא חדשות. הם יתנהלו באופן עצמאי, לכל גוף תהיה הנהלה נפרדת. אני חושב שמדובר בפשרה נכונה". עוד אמר קרא כי "תינתן עדיפות לקליטת אנשי רשות השידור בחברת החדשות החדשה ובכך פתרנו את הבעיה".

שר האוצר משה כחלון במסיבת עיתונאים של משרד האוצר בנוגע לעתיד עובדי רשות השידור. תל אביב, 30 במרץ 2017. ניב אהרונסון
שידורי החדשות יופרדו מהתאגיד הקיים. כחלון מכריז על מתווה הפשרה, ביום חמישי/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully