וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרביט קסמים הפכה למבצעית: "נגן על העורף – וננצח את הקרב"

2.4.2017 / 16:00

ראש הממשלה שיבח בהצגה המבצעית בבסיס חיל האוויר בחצור את "הטכנולוגיה פורצת הדרך" של מערכת ההגנה מפני טילים, רקטות ומל"טים. ליברמן: "מערכת מבצעית מיוחדת שאין לה שום תחליף"

צילום: בני בן סימון, עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אביגדור ליברמן והרמטכ"ל גדי איזנקוט השתתפו היום (ראשון) בטקס ההצגה המבצעית הראשונה של מערכת ההגנה מפני טילים "שרביט קסמים" (קלע דוד) בבסיס חיל האוויר בחצור. מערכת שרביט קסמים נועדה ליירוט טילים, רקטות ומל"טים, ובעתיד תתמודד גם עם טילי שיוט.

"זהו יום חג לעם ישראל", קרא ראש הממשלה נתניהו. "אנחנו מוסיפים נדבך משמעותי לעוצמת לעם ישראל. מערכת 'קלע דוד' מצטרפת לפיתוחים קודמים כמו כיפת ברזל והחץ, והם יגנו על מדינת ישראל ועל אזרחיה". לדבריו, "מדובר בטכנולוגיה פורצת דרך, וישראל ממשיכה להוביל בתחום זה".

נתניהו הוסיף כי "ההרתעה ורוח הקרב מכפילים את כוחנו מול אויבינו, ומאפשרים לנו לא רק להגן על העורף אלא גם לנצח את הקרב". לטענתו, "אני מייחס חשיבות רבה להגנה על העורף. עם כל החשיבות ליכולת ההגנה שלנו, אני חוזר ומבהיר - המבקש להכותנו יוכה, המבקש לאיים על קיומנו ישים את עצמו בסכנת קיום".

עוד בוואלה! NEWS:
התשובה לטילי חיזבאללה: מערכת שרביט קסמים נוסתה בהצלחה
"שרביט קסמים" משלים את ההגנה על העורף: "אין דומה לו בעולם"
"המטרה הושמדה כמתוכנן": סדרת ניסויים מוצלחת ב"שרביט קסמים"

טקס מבצוע מערכת שרביט קסמים בבסיס חצור 2 באפריל 2017. אור רביד באמצעות סמארטפון וואווי, אור רביד
נתניהו בטקס בבסיס חיל האוויר בחצור, היום/אור רביד, אור רביד באמצעות סמארטפון וואווי

שר הביטחון אביגדור ליברמן הוסיף בדבריו כי "כשאני מסתכל על מפת העולם, אנו רואים בסיכה קטנה את מדינת ישראל. סביבנו 58 מדינות מוסלמיות, אני כל פעם שואל את עצמי 'איך אפשר להתמודד עם זה?' ואז אני נותן תשובה אחת - חזון, גאון וביטחון". לדבריו, "כל המאפיינים האלה מופיעים בפרויקט 'קלע דוד'".

"זאת מערכת מבצעית מיוחדת שאין לה שום תחליף", הוסיף ליברמן, "ואי אפשר לקנות כמוה בשום מקום אחר בעולם. בזכות כל אלה נוכל לתת תשובה לכל אלה שמנסים להשמיד אותנו, ולצערי יש כאלה עוד בעולם".

מפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל, אמר כי "קליטת יכולת חדשה בעלת משמעות אסטרטגית מהווה נדבך חדש בחומת הביטחון של מדינת ישראל. אנו נדרשים להמשיך לפתח את יכולת ההגנה וגם ההתקפה בראייה צופה פני עתיד במזרח תיכון הפכפך ולא יציב". במהלך דבריו, נפל במפתיע החשמל. אשל המשיך לנאום ללא הגברה, ובסיום דבריו זכה למחיאות כפיים סוערות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
טקס מבצוע מערכת שרביט קסמים בבסיס חצור 2 באפריל 2017. בני בן סימון
"תשובה לכל אלה שמנסים להשמיד אותנו". הטקס, היום/בני בן סימון
ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס חנוכת מערכת קלע דוד בבסיס חצור של חיל האוויר 2 באפריל 2017. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו בחצור/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

הייעוד העיקרי של מערכת שרביט קסמים, שפותחה בשיתוף התעשיות הישראלית והאמריקנית, הוא מענה לטילים בטווח בינוני-ארוך. המערכת בעלת מיירט מהיר ומתמרן שמאפשר להשמיד את המטרה בפגיעה ישירה. בפברואר 2016 החל מערך ההגנה האווירית בקליטת המערכת וביולי הפך הגדוד למבצעי.

שרטוטה של מערכת "שרביט קסמים" החל בסוף שנות ה-90 בידי מהנדסי חברת רפאל, מתוך מבט לאיומים מדויקים על עורף מדינת ישראל בעתיד. כבר אז היה ברור שמערכת "פטריוט" האמריקנית לא תוכל לתת מענה לאיומים מסוג זה, ובשנת 2004 החליטו במפא"ת (המנהל למחקר ופיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית) במשרד הביטחון לפנות לתעשיות הביטחוניות כדי למצוא מענה מבצעי לרקטות ולטילים מדויקים בטווח בינוני. הכוונה הייתה למצוא פתרון שלא היה קיים אז בעולם, וייתן מענה גם לטילי שיוט.

הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים החליטה להצטרף כשותפה מלאה בפרויקט – והמכרז יצא לדרך. רפאל זכתה בפרויקט כקבלן ראשי של הובלת פיתוח המיירט יחד עם חברת רייתאון האמריקנית. אלתא זכתה בפיתוח וייצור המכ"ם, תדיראן-אלישרא (תחת אלביט – א.ב) זכתה בפיתוח מערכת השליטה והבקרה, ואילו רפאל זכתה לפתח ולייצר את התקשורת והזביל של המערכת.

במלחמת לבנון השנייה, שפרצה בקיץ 2006, הוכח כי משרד הביטחון ורפאל קראו היטב את אתגרי העתיד. הצורך בהגנה על עורף המדינה היה ברור מתמיד, ובינואר 2007 החלו החברות לפתח את המערכות השונות בהתאם לאופי המיירט של "שרביט קסמים", שהוגדר תחילה נועז ויומרני מבחינת היכולות שביקשו במפא"ת.

(עדכון ראשון: 15:00)

טקס מבצוע מערכת שרביט קסמים בבסיס חצור 2 באפריל 2017. בני בן סימון
"ההרתעה ורוח הקרב מכפילים את כוחנו", מערכת שרביט קסמים בטקס, היום/בני בן סימון
טקס מבצוע מערכת שרביט קסמים בבסיס חצור 2 באפריל 2017. אור רביד באמצעות סמארטפון וואווי, אור רביד
נתניהו ואשל חושפים את סמל המערכת בטקס, היום/אור רביד, אור רביד באמצעות סמארטפון וואווי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully