וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן על חיסול הבכיר בעזה: שחמאס יחפש אצלו את האחראים

2.4.2017 / 13:07

בביקור בשדרות התייחס שר הביטחון לראשונה לחיסול המסתורי ברצועת עזה של מאזן פוקהא. "אני יכול רק לומר - אנחנו לא מחפשים הרפתקאות. אין סיבה לשנות את המדיניות ולהיכנס למצב רוח אחר", אמר

צילום: שי מכלוף

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס היום (ראשון) לראשונה לחיסול בכיר חמאס בעזה, מאזן פוקהא לפני יותר משבוע. בסיור בשדרות נשאל ליברמן על העובדה שחמאס מאשים את ישראל באחריות לחיסול. "חמאס ידוע בחיסולים פנימיים, שחמאס יחפש אצלו האחראים", השיב. הוא הוסיף: "אני יכול רק לומר - אנחנו לא מחפשים הרפתקאות, מנהלים ביטחון באחריות ונחישות ועושים מה שמוטל עלינו לעשות. אין סיבה לשנות את המדיניות ולהיכנס למצב רוח אחר".

ליברמן, שחנך מוקדם יותר הבוקר מפעל אלביט בערד, אמר כי "זה לא משנה מה שחמאס אומר, אלא מה שיהודים יעשו. חמאס ידוע כארגון קיצוני ביותר. לא הייתי קונה מהם לא מילים ולא שום דבר אחר. שהם יעשו מה שרוצים ואנחנו נעשה מה שרוצים".

פוקהא חוסל ביום שישי שעבר בשכונה בעזה בידי אקדח עם משתיק קול. טרם נעצרו חשודים במעשה. בעקבות חקירת החיסול הכריזה ממשלת חמאס ברצועה על הגבלות על הדיג בחופי עזה ועל התנועה במעברי הגבול. זאת, על פי ההערכות, בשל הערכת מנגנוני הביטחון ברצועה כי משתפי הפעולה עם חיסולו של פוקהא מסתובבים בעזה וינסו לברוח.

לקריאה נוספת:
ליברמן ואיזנקוט על הכוונת: פעילי חמאס מאיימים בסרטון חדש
ההערכה בישראל: חמאס ינסה לנקום את חיסול הבכיר בפיגוע בגדה בפסח
משעל לאחר החיסול בעזה: "הכיבוש יהרוג אותנו - אבל ננצח בסוף"

שר הביטחון באירוע חנוכת מפעל אלביט החדש בערד, 2 באפריל 2017. תקשורת שר הביטחון, מערכת וואלה! NEWS
ליברמן/מערכת וואלה! NEWS, תקשורת שר הביטחון

בסרטון שהופץ בשבוע שעבר ברשתות החברתיות, ונערך ככל הנראה על ידי פעילי חמאס ברצועת עזה, איימו הפלסטינים להתנקש בבכירי מערכת הביטחון הישראלית. איסמעיל הניה, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, אמר אתמול כי מנגנוני הביטחון של הארגון ברצועת עזה פועלים ללא הפסקה כדי "לתפוס את הפושע שהרג את מאזן פוקהא". הוא הוסיף כי "הפושע ושולחיו לא יחמקו מעונש".

במערכת הביטחון נערכים מאז החיסול לסכל פיגוע נקמה, וההערכות מכוונות דווקא לפיגוע ברחבי הגדה המערבית – הרחק מרצועת עזה. "ראש השב"כ אמר לפני האירוע בעזה כי חמאס פועל באינטנסיביות לביצוע פיגוע הרג המוני", טענו בשבוע שעבר גורמים במערכת הביטחון. "רק בשנה וחצי האחרונות סיכל שב"כ 114 חוליות עצמאיות של חמאס ובהן 1,035 פעילי טרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully