וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש מבהיר: אין מניעה שנתניהו יעסוק בענייני התאגיד

2.4.2017 / 12:45

מנדלבליט קבע כי ראש הממשלה נתניהו יכול לעסוק בענייני תקשורת ואין חשש לניגוד עניינים משום שהמגבלות שהוטלו עליו לא מקיפות את כל תחום התקשורת. הפנייה ליועמ"ש הגיעה בעקבות משבר התאגיד בצל החשדות נגד נתניהו במסגרת תיק 2000

צילום: יותם רונן, עריכה: יוסי אלטר

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט קבע היום (ראשון) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יכול לעסוק בענייני תקשורת ואין חשש לניגוד עניינים. במענה לפניית התנועה לאיכות השלטון נמסר מטעם היועץ המשפטי כי "בתחום התקשורת, ישנם מצבים ספציפיים שבהם ראש הממשלה מנוע מלטפל וחוות דעת על כך נמסרו לראש הממשלה בעבר. מכל מקום מגבלות אלו אינן מקיפות את כל תחום התקשורת וישנם נושאים שבהם ראש הממשלה רשאי להיות מעורב ולא מתעורר לגביהם חשש לניגוד עניינים".

בתקופה האחרונה, לנוכח משבר תאגיד השידור הציבורי, עלו טענות כי נתניהו צריך להימנע מהעיסוק בו בשל החשדות נגדו בתיק 2000, שבמסגרתו קיים לכאורה קשרים עם מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. בעקבות החשדות הוא הורחק ממשרד התקשורת. לפי מנדלבליט, "מתוקף תפקידו, רשאי ראש הממשלה לעסוק בעניינים הנוגעים למשרדי הממשלה השונים, והעובדה שהוא אינו מכהן עוד כשר התקשורת אינה שוללת את מעורבותו בתחום התקשורת בכובעו כראש הממשלה".

הוא הוסיף כי לנוכח רגישות העניין הובהר לראש הממשלה כי בהמשך לחוות הדעת שכבר נמסרו בנושא, עליו להימנע מלטפל בנושאים המשפיעים על מי שמקיימים עמו קשרי חברות אישית, וכי יהיה עליו להתייעץ עם היועץ המשפטי לממשלה במקרים שבהם הטיפול בתחום התקשורת יהיה כרוך בנושאים מעין אלו. "לצד זאת, הובהר כי במתכונת הנוכחית, עצם העיסוק בחוק השידור הציבורי הישראלי אינו מעורר חשש לניגוד עניינים".

עוד בוואלה! NEWS:
שלוש קריאות ביום לדחיית השידורים: מתווה התאגיד - כך זה יקרה
אחרי שני פיגועים בבירה: משטרת י-ם מגבירה כוננות לקראת פסח
"טראמפ הורג חפים מפשע": כך מנצל דאעש את הזעם נגד ארה"ב

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט, 2015. AP
"העיסוק בחוק השידור הציבורי הישראלי אינו מעורר חשש לניגוד עניינים". מנדלבליט ונתניהו/AP

יו"ר מפלגת מרצ, ח"כ זהבה גלאון, הגיבה להחלטתו של מנדלבליט ואמרה כי היא מהווה הוכחה נוספת לכך שהוא "היועץ המשפחתי לממשלה לפני שהוא יועץ משפטי, ושאינו ראוי לתפקידו". לדברי גלאון, קביעתו של מנדלבליט "היא לא פחות מביזוי של מוסד היועץ המשפטי לממשלה". עוד אמרהכי ההחלטה תתן לנתניהו "אור ירוק להמשיך במסע להרס השידור הציבורי והתקשורת החופשית כולה".

יו"ר סיעת המחנה הציוני, ח"כ מרב מיכאלי, אמרה כי החלטתו של מנדלבליט מעניקה לנתניהו "אישור רשמי להמשיך ולהתעלל בעובדי רשות השידור והתאגיד". לדבריה, "אותו היועץ המשפטי קבע כי ראש הממשלה צריך להימנע מעיסוק בתקשורת ולמנות שר בשל ניגוד עניינים". עוד אמרה מיכאלי כי "מאמץ ההשתלטות של נתניהו על התודעה דרך התקשורת רומס גם את מערכת החוק והמשפט שבממשלת נתניהו אין לה כל משמעות אם היא לא משרתת את צרכיו".

אמש הפגינו מול קריית הממשלה בתל אביב מאות עובדי התאגיד והתומכים במאבק נגד מתווה הפשרה שעליו הסכימו נתניהו ושר האוצר משה כחלון. היום מתכננים בתאגיד לעתור לבג"ץ בניסיון למנוע את המהלך שיגרום לפיטורי מאות עובדים. אחרי סיום ההפגנה בתל אביב, המשיכו המוחים לביתו של יו"ר הקואליציה, שהוביל את ההתנגדות לתאגיד בראיונות לכלי התקשורת. "דוד ביטן, אל תהיה פחדן", קראו לו המפגינים. ביטן, שהגיע באותה שעה לביתו, השיב להם: "אתם לא הדמוקרטיה, אתם לא הציבור".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הפגנת מחאה נגד מתווה התאגיד מול קריית הממשלה בתל אביב, 1 באפריל 2017. ראובן קסטרו
מחו על מתווה כחלון-נתניהו לתאגיד השידור הציבורי. הפגנת עובדי התאגיד בתל אביב, אמש/ראובן קסטרו

ביום חמישי האחרון סיכמו אנשי נתניהו ומשרד האוצר על מתווה שבמסגרתו יוקם תאגיד נפרד לחדשות ולאקטואליה, במנותק מהתאגיד הקיים, וחטיבת החדשות הנוכחית של התאגיד תפורק. רשות השידור הקיימת תמשיך לשדר את החדשות עד להקמת החטיבה החדשה. ביום שישי נחשפו חלק מהשיחות שקיימו כחלון לנתניהו בניסיון לפתור את משבר התאגיד. "אתה לא מפחיד אותי, אני אאבד שניים או שלושה מנדטים - אתה כבר לא תהיה ראש ממשלה", אמר שר האוצר לראש הממשלה. "כבר הלכתי לבחירות על 'ישראל היום'", השיב לו נתניהו בתגובה.

ביום חמישי האחרון פנה יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג למנדלבליט ולמבקר המדינה יוסף שפירא והתריע כי יעתור לבג"ץ בדרישה להגביל את עיסוקו של נתניהו בענף התקשורת. זאת, שבוע וחצי לאחר פנייתו הראשונה לשניים בנושא זה. הרצוג ציין בפנייתו כי נתניהו "ממשיך בפועל לעסוק בתחום התקשורת, תוך התעלמות מוחלטת ובוטה מניגודי העניינים בהם הוא מצוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully