וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלוש קריאות ביום לדחיית השידורים: מתווה התאגיד - כך זה יקרה

2.4.2017 / 9:16

בכנסת יחלו לקדם את יישום המתווה שסוכם בין נתניהו לכחלון, והמליאה תתבקש לאשר את הדחייה ל-15 במאי. עם זאת, טרם הופץ תזכיר חוק או הונחה הצעת חוק, וכל קיצור הליך שכזה עלול להיתקל בקושי משפטי. גליק עשוי להתנגד: "דרושים הסברים"

צילום: יותם רונן ואבי כהן, עריכה: ניב מעוז

אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון סיכמו על המתווה לשידור הציבורי – שבמסגרתו תפורק חטיבת החדשות של התאגיד "כאן", ויוחזר ניהול החדשות לידי רשות השידור – יחלו השבוע בכנסת לקדם את יישומו. מליאת הכנסת תתבקש לאשר, ככל הנראה ביום רביעי, בשלוש קריאות את הצעת החוק לדחייה בשידורי התאגיד מ-30 באפריל ל-15 במאי.

בקואליציה לא צפויים להיתקל בקשיים משמעותיים לנוכח הסיכומים בין נתניהו לכחלון, אך יתר השינויים מהמתווה יוכנסו בחקיקה רק אחרי חזרת הכנסת מפגרה בתחילת חודש מאי ועד תחילת השידורים ב-15 באותו חודש. עם זאת, עדיין לא ברור איך יתמודדו מול העובדה שטרם הופץ תזכיר חוק ממשלתי או הונחה הצעת חוק פרטית לדחיית השידורים, וכל קיצור הליך שכזה עלול להיתקל בקשיים משפטיים, שידחו את ההליך למועד אחר.

לקריאה נוספת:
הקרב על התאגיד עולה שלב: העובדים יעתרו לבג"ץ נגד ההסכם
נתניהו: כבר הלכתי לבחירות על "ישראל היום"; כחלון: אתה לא מפחיד אותי
מאות הפגינו בת"א נגד מתווה התאגיד: "ביבי - כאן זה לא ארדואן"

שר האוצר משה כחלון במסיבת עיתונאים של משרד האוצר בנוגע לעתיד עובדי רשות השידור. תל אביב, 30 במרץ 2017. ניב אהרונסון
כחלון מציג את המתווה, ביום חמישי/ניב אהרונסון

ח"כ יהודה גליק (הליכוד), שהביע זעם לאחרונה על כך שנתניהו סירב לפגוש אותו במשך 10 חודשים כדי לדון עמו על סוגית עליית ח"כים להר הבית, הבהיר כי יאפשר לעצמו להימנע או להתנגד בהצבעה הקרובה. "בכנות, נותר טעם רע מאוד מכל פרשת רשות השידור-התאגיד. מצפה שראשי המפלגה יספקו הסברים מה קרה או קורה, אם הם מצפים שאצביע בעד חוקים בעניין".

גליק כבר נמנע לאחרונה במספר הצבעות והפר משמעת קואליציונית, אך לצעד כזה לא אמורה להיות אף משמעות על אישור הצעת החוק. אישור הצעת החוק צפויה להיות משימה קשה עבור יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, משום שהכנסת תידרש לאשר אותה בשלוש קריאות באותו יום. ההערכה היא כי ועדה שנמצאת בשליטה מלאה של הקואליציה תדון בה ותאשר אותה לכל ההצבעות במליאה באותה יממה.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, 26 בדצמבר 2017. גלי תיבון, מערכת וואלה! NEWS
טרם הופץ תזכיר חוק ממשלתי. נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, גלי תיבון

בתוך כך, עובדי רשות השידור יפגינו הבוקר מול משרד ראש הממשלה, בקריאה לממשלה ולכנסת לאמץ את ההסכם בין כחלון לנתניהו, לטובת "ייעול השידור הציבורי". אמש הפגינו מול קריית הממשלה בתל אביב מאות עובדי התאגיד ותומכי מאבקם נגד מתווה הפשרה. בימים הקרובים מתכננים בתאגיד לעתור לבג"ץ בניסיון למנוע את המהלך שיגרום לפיטורי מאות עובדים.

הבוקר פנה ח"כ איתן כבל לממלא מקום שר התקשורת צחי הנגבי בדרישה להתנגד למתווה נתניהו-כחלון, שלדבריו, "יביא להרס השידור הציבורי – אחרת נעתור לבג"ץ נגדך ונגד הממשלה". במכתב, שנשלח באמצעות עו"ד יובל יועז ודורון ברקת, נכתב כי בג"ץ כבר הביע, בהליכים הקודמים סביב השידור הציבורי, את מורת רוחו לנוכח התנהלות הממשלה, שדחתה פעם אחר פעם את מועד עלייתו לאוויר של תאגיד השידור. עוד צוין במכתב כי מתווה נתניהו-כחלון הוא בלתי חוקי, משום שיש בו הפרה של התחייבויות המדינה לבג"ץ בהליכים הקודמים, וכי אם ייושם המהלך, יהיה גם יישומו שלא כדין.

הפגנת מחאה נגד מתווה התאגיד מול קריית הממשלה בתל אביב, 1 באפריל 2017. ראובן קסטרו
עובדי התאגיד מפגינים, אמש/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully