וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שני פיגועים בבירה: משטרת י-ם מגבירה כוננות לקראת פסח

2.4.2017 / 6:30

על אף שבמשטרה מסופקים מתפקוד השוטרים המהיר באירועי השבוע החולף, יקיימו בכירי מחוז ירושלים הערכת מצב שבסופה הם צפויים להורות על תגבור הכוחות הפרוסים בעיר. עם זאת, גורם במשטרה מבהיר: אין אינדיקציה לגל התעוררות אלימה ברחוב הפלסטיני

דוברות המשטרה (מג"ב)

על אף שבמשטרת ירושלים מסופקים מתפקוד השוטרים באירועי השבוע החולף, אחרי פיגוע וניסיון לדקור שוטר תוך ארבעה ימים, צפויה המשטרה לתגבר את הכוחות הפרוסים בעיר – במיוחד לקראת חג הפסח. סדר הכוחות ברחובות ירושלים כעת דומה לפריסתו בתקופות שבהן תדירות הפיגועים גבוהה יותר. עם זאת, בשבוע הקרוב ולקראת החג יקיימו בכירי המחוז הערכת מצב, שבסיומה עשוי מפקד המחוז, ניצב יורם הלוי, להורות על תגבור הכוחות אף יותר.

בהערכת המצב צפויים בכירי המחוז לדון בתגבור הכוחות לקראת האירועים הקרובים במגזר היהודי, כמו גם במגזרים האחרים בעיר, למשל טקס שבת האור שתקיים הקהילה הנוצרית בכנסיית הקבר. זאת, תוך התייחסות למידע מודיעיני שנאסף ולאירועי הטרור האחרונים בירושלים.

עוד בוואלה! NEWS:
השוטר שחיסל את המחבל בי-ם: "הוא קפץ עליי עם הסכין - ואז יריתי"
משוחרר הלינץ' ברמאללה חזר למשפחתו רפיח: "לא הרגתי אף אחד"
חיילים מנעו מחקלאי פלסטיני לעבד אדמתו: "צה"ל ממלא הוראות המתנחלים"

פיגוע דקירה בשער שכם בירושלים, מרץ 2017. רויטרס
כוחות מג"ב בירושלים אחרי הפיגוע, אתמול/רויטרס

המודיעין לא מספק אינדיקציה לפעולת תגמול של חמאס על חיסול בכיר הארגון מאזן פוקהא, אותו הוא מייחס לישראל. למרות זאת, במערכת הביטחון נערכים ביממות האחרונות לסיכול פיגוע אפשרי באזור הגדה המערבית כנקמה על החיסול.

במקביל, גורם במשטרה סיפר כי בשני האירועים האחרונים בירושלים, אתמול וביום רביעי האחרון, זוהו מניעים אישיים אצל המחבלים שהובילו אותם לבצע "פיגועי בודדים" – ולא גל התעוררות אלימה ברחוב הפלסטיני. כזכור, סיהאם ראתב נימר, תושבת מחנה הפליטים שועפאט בת 49 שנורתה למוות בסמוך לשער שכם, היא אמו של מוסטפא נימר, תושב רמת גן, שנהרג בחודש ספטמבר מירי שוטרים, שטענו כי היה חשש לפיגוע דריסה. ממשטרת מחוז ירושלים נמסר כי נימר התקרבה לכוחות מג"ב במהירות, שלפה מספריים והניפה אותם לכיוון הכוח. השוטרים בזירה, על פי הודעה המשטרה, "הגיבו במהירות" וירו לעברה. המספריים נמצאו בזירה לאחר מכן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
פיגוע דקירה בשער שכם בירושלים, מרץ 2017. רויטרס
כוחות הביטחון באזור שער שכם לאחר ניסיון הפיגוע,/רויטרס

אתמול אחר הצהריים נער בן 17 מאזור שכם, הגיע לעיר העתיקה בירושלים, דקר שני צעירים בשנות ה-20 לחייהם ופצע אותם באורח קל. לאחר מכן החל להימלט, וזוהה על ידי כוח משטרה ומג"ב שרדף אחריו. רס"ר א', לוחם משמר הגבול שירה במחבל למוות, נפצע גם הוא קל.

"שאלתי את האנשים לאן הוא ברח והם הצביעו על בניין מגורים", שיחזר רס"ר א' מבית החולים לאחר האירוע. "פתחתי במרדף ובסריקות ונכנסתי לבית. המחבל לפתע קפץ עליי עם הסכין. יריתי לעברו כמה כדורים ונטרלתי אותו". במשמר הגבול הוסיפו כי הכוח פעל בנחישות וחתר למגע תוך מרדף אחר מחבל חמוש שהסתיים בנטרולו. "מקצועיותם של הלוחמים ופעילותם המהירה הביאו לסיום מהיר של האירוע ולמניעת המשך פגיעה בחפים מפשע". במשטרה לא רואים מוטיב של רצף פיגועים חדש ועם זאת – הטבעת הביטחונית מתהדקת על ירושלים וכוחות המשטרה מתכוונים לקחת משנה זהירות ערב החג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully