וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה מעלה הילוך: גולשים שעודדו הפגנות האופוזיציה ייחקרו

1.4.2017 / 20:24

הקרמלין הגדיר את ההפגנות כבלתי חוקיות והרשויות טענו כי מדובר ב"פשע של התססה המונית". מאות מפגינים עדיין עצורים, בהם אחד ממנהיגי האופוזיציה, אלכסיי נבלני. הנשיא פוטין: מי שעבר על החוק צריך להיענש

עריכה: יאיר דניאל

הרשויות ברוסיה פתחו היום (שבת) בחקירה פלילית נגד גולשים אנונימיים שעודדו אזרחים ברשתות החברתיות לצאת להפגנות שהחלו במוסקבה ביום ראשון האחרון נגד השחיתות בשלטון. משרד החקירות במוסקבה, המטפל בפשעים החמורים ביותר במדינה, אמר בהצהרה כי הוא פתח בחקירה בתגובה לפשע של "קריאה להתססה המונית".

הממשלה הרוסית, שהגדירה מוקדם יותר השבוע את המחאה נגדה כבלתי חוקית, חסמה כמה אתרי אינטרנט שקראו לציבור לצאת ולהפגין נגדה. זאת לאחר שמחאת גורמי האופוזיציה הגדולה ביותר בשנים האחרונות הסתיימה במאות מפגינים עצורים, בהם גם אלכסיי נבלני, ממנהיגי האופוזיציה שהודיע על כוונתו להתמודד בבחירות לנשיאות בשנה הבאה. הוא נשלח ל-15 יום במעצר ונקנס ב-20 אלף רובל – כ-350 דולר.

עוד בנושא:
הקרמלין: "המפגינים נגד הממשלה קיבלו כסף כדי לעשות פרובוקציות"
רוסיה: בכיר האופוזיציה ומאות נוספים נעצרו בהפגנה נגד שחיתות

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. AP
הרשויות מגדירות את ההפגנות כ"פשע של התססה המונית". פוטין/AP

בהצהרה שפרסם המשרד הוא ציין כי רשת האינטרנט זמינה באופן חופשי למספר בלתי מוגבל של אנשים, וכל אדם יכול להשתמש בשם בדוי ולשלוח הודעות טקסט הקוראות לפעולות בעלות אופי קיצוני. עוד נמסר כי גורמים רשמיים פועלים בניסיון לזהות את המעורבים והחקירה נמשכת.

הנשיא ולדימיר פוטין, שצפוי להתמודד על כהונה רביעית בשנה הבאה, דיבר ביום חמישי נגד ההפגנות ואמר כי מי שעובר על החוק צריך להיענש. דוברו של הנשיא אף טען כי לחלק מהמפגינים הצעירים שילמו כדי שישתתפו במחאה ודחה את הקריאות של ארצות הברית ושל האיחוד האירופי לשחרר את העצורים.

עוד באותו נושא

יאכטות, אחוזות וברווזים: התחקיר שהוציא את צעירי רוסיה לרחובות

לכתבה המלאה
הפגנות נגד ראש הממשלה ונגד שחיתות, מוסקבה, רוסיה. מרץ 2017. רויטרס
מעצר בהפגנה ברוסיה, ביום ראשון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully