וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בעיראק: סגנו של מנהיג דאעש אל-בגדאדי חוסל

1.4.2017 / 16:27

הטלוויזיה הממלכתית במדינה ציטטה גורמי מודיעין ולפיהם איאד אל-ג'ומיילי, סגנו של מנהיג "המדינה האסלאמית", חוסל במתקפה אווירית של צבא עיראק. לפי הערכות המודיעין האמריקני, אל-בגדאדי עצמו מסתתר במדברים הסמוכים למוסול

צילום: רויטרס

איאד אל-ג'ומיילי, סגנו של מנהיג ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), נהרג - כך דיווחה היום (שבת) הטלוויזיה הממלכתית של עיראק, כשהיא מצטטת גורמי מודיעין. לפי הדיווחים, ג'ומלי חוסל יחד עם מפקדים נוספים בארגון הסוני הקיצוני, במתקפה אווירית של צבא עיראק במחוז אל-קאים, בסמוך לגבול סוריה.

הממשל האמריקני הקים כוח משימה מיוחד לחיסולו של אל-בגדאדי, הכולל יחידות מיוחדות, את סוכנות הביון המרכזית וסוכנויות מודיעין אחרות, כמו גם לווייני ריגול. עם זאת, נראה שמנהיג דאעש למד את הלק מחיסולו של מנהיג אל-קאעדה אוסמה בן לאדן ב-2001 והוא מסתמך על כמה שליחים, ולא על אחד. הוא אף מחליף את כלי הרכב שבהם הוא משתמש, בעקבות החיסול של בכיר אל-קאעדה בתימן אנוואר אל-אוולקי באותה שנה.

מנהיג דאעש, אבו בכר אל-בגדאדי, בהקלטה חדשה: "המלחמה הזו היא ההקדמה לניצחון". רויטרס
כוח מיוחד של ארצות הברית פועל לחיסולו. אל-בגדאדי/רויטרס

בתחילת החודש העריכו גורמי מודיעין אמריקניים כי במסגרת הקרב על העיר מוסול שבעיראק, הותיר אל-בגדאדי את הפיקוד על השדה בידי המפקדים בשטח והתחבא במדבר כדי לשרוד. לפי הגורמים, המחסור בתקשורת בין הנהגת הארגון ואובדן השטחים במעוז הארגון בצפון עיראק הצביעו באותה עת על כך שהוא נטש את העיר.

הגורמים הוסיפו אז כי אל-בגדאדי, שלא נראה מאז שנכבשה מוסול ביוני 2014, הוא מטרה חמקמקה, שבקושי משתמשת באמצעי תקשורת שאחריהם ניתן לעקוב ונע ממקום למקום, לעתים באותה היממה. מהמאמצים לאיתורו הם סבורים כי הוא לרוב מסתתר בין תושבים האוהדים את ארגוני בכפרים נידחים במדבר, ולא בקרב הלוחמים הנלחמים בכוחות העיראקיים המתקדמים לעמדותיהם באזורים העירוניים.

הדיווח הרשמי האחרון לגבי גורלו של אל-בגדאדי היה ב-13 בפברואר, אז תקף חיל האוויר של עיראק מבנה במערב המדינה, סמוך לגבור סוריה, שבו ככל הנראה נפגש מנהיג דאעש עם בכירים אחרים בארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully