וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש פיתח פצצות שחומקות מבידוק ביטחוני, שלג ירד בחרמון: כותרות השבת

ארגון "המדינה האסלאמית" הודיע על פיתוח של חומרי נפץ שיחמקו מהבידוק בנמלי התעופה. שלושה בני אדם נפצעו קל בפיגוע דקירה בירושלים. תושב יהוד נעצר בחשד שאיים על רופאה בקופת חולים. כותרות סוף השבוע

שלושה צעירים נפצעו בפיגוע דקירה בירושלים; המחבל נורה למוות

שוטר מג"ב ושני אזרחים בשנות ה-20 לחייהם נפצעו היום באורח קל בפיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים. המחבל נורה בידי כוח משטרה ונהרג. שני הפצועים פונו לבית החולים עין כרם בעיר כשהם סובלים מפצעי דקירה בפלג גופם העליון.

מהמשטרה נמסר כי המחבל, אחמד זאהר רזאל בן ה-17 תושב השטחים, הלך ברחוב הגיא וזיהה שני צעירים יהודים. הוא החל ללכת אחריהם ואז התנפל עליהם ודקר אותם, ככל הנראה באמצעות סכין שהייתה ברשותו. לאחר מכן החל להימלט, וזוהה על ידי כוח משטרה ומג"ב שרדפו אחריו. בשלב זה, נכנס המחבל לפתח של בית מגורים ברחוב, השוטרים נכנסו אחריו והתעמתו איתו ואחד השוטרים נפצע גם הוא מדקירה. לאחר מכן נורה המחבל למוות על ידי השוטרים.

דיווח בעיראק: סגנו של מנהיג דאעש אל-בגדאדי חוסל

איאד אל-ג'ומיילי, סגנו של מנהיג ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), נהרג - כך דיווחה היום הטלוויזיה הממלכתית של עיראק, כשהיא מצטטת גורמי מודיעין. לפי הדיווחים, ג'ומלי חוסל יחד עם מפקדים נוספים בארגון הסוני הקיצוני, במתקפה אווירית של צבא עיראק במחוז אל-קאים, בסמוך לגבול סוריה.

הממשל האמריקני הקים כוח משימה מיוחד לחיסולו של אל-בגדאדי, הכולל יחידות מיוחדות, את סוכנות הביון המרכזית וסוכנויות מודיעין אחרות, כמו גם לווייני ריגול. עם זאת, נראה שמנהיג דאעש למד את הלק מחיסולו של מנהיג אל-קאעדה אוסמה בן לאדן ב-2001 והוא מסתמך על כמה שליחים, ולא על אחד. הוא אף מחליף את כלי הרכב שבהם הוא משתמש, בעקבות החיסול של בכיר אל-קאעדה בתימן אנוואר אל-אוולקי באותה שנה.

מקרה חמישי החודש: גבר חשוד שאיים לשרוף רופאה בקופת חולים ביהוד

תושב יהוד בן 43 נעצר אתמול (שישי) בחשד שאיים על רופאה בקופת חולים ביהוד. על פי החשד, הגבר נכנס לחדר הרופאה בעת שטיפלה במטופל אחר וביקש כדורים. לאחר שביקשה שימתין עד שתסיים עם המטופל הנוכחי, החל לצעוק ולאיים שיצית אותה ואת הסניף. שוטרים שנקראו למקום ערכו סריקות אחר החשוד, שבסופן איתרו אותו בביתו שבעיר ועצרו אותו. היום הוא יובא לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בתל אביב.

מדובר במקרה נוסף המצטרף לסדרת אירועים דומים, בהם נעצרו מטופלים בבתי חולים לאחר שאיימו לתקוף את הצוות הרפואי. שיאם של האירועים היה בהצתת האחות טובה קררו בחולון למוות לפני כשבועיים. השבוע תקף מטופל בשנות ה-50 לחייו אחות במרכז לרפואה דחופה בבית החולים אסף הרופא שבבאר יעקב. המטופל קילל את האחות, איים עליה וזרק עליה מסך מחשב. צוותי הביטחון שהוזעקו למקום עצרו את המטופל, שהועבר לחקירה במשטרה.

ערן זהבי כבש לראשונה העונה, גוואנגז'ו R&F רשמה ניצחון היסטורי

ברכות לערן זהבי, שכבש היום את שער הליגה הראשון שלו העונה בסין. זהבי, שלא מצא את הרשת בשני המשחקים הראשונים של העונה, נגח כדור שפגע בכתף של שחקן יריב וחדר לרשת בדקה ה-74, כדי לקבוע 0:1 על ינביאן פונדה, שהיה לניצחון השלישי בשלושה משחקים של הכחולים העונה, מה שקבע את פתיחת העונה הטובה בהיסטוריה של המועדון, אשר מוליך את הטבלה הסינית.

זהבי, כזכור, סיפק שתי החמצות גדולות במשחק הקודם בו ניצחה גוואנגז'ו R&F את יטאי, ובקבוצה מקווים שכעת אחרי שחזר מפגרת הנבחרות זהבי גם יחזור למצוא את הרשת, מול הקבוצה החלשה ובעלת הסגל האנונימי, שאספה עד עתה נקודה בודדת בשני המשחקים הראשונים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

אפריל מושלג: שמיים מעוננים וירידה בטמפרטורות, שלג ירד בחרמון

חודש אפריל נפתח באווירה חורפית. מזג האוויר היום יהיה מעונן חלקית, גשם מקומי צפוי בעיקר בצפון הארץ וייתכנו סופות רעמים יחידות. בשעות הבוקר ירד שלג קל בחרמון. הלילה יירד גשם מקומי בעיקר בצפון הארץ וייתכנו סופות רעמים בודדות.

בתחילת השבוע יירד גשם מידי פעם בצפון הארץ ובמרכזה, וייתכנו סופות רעמים אחדות. בצפון הנגב צפוי גשם מקומי, וקיים חשש קל משיטפונות בנחלי המזרח. הטמפרטורות יוסיפו לרדת ויהיו נמוכות מהרגיל בעונה. ביום שני יהיה מעונן חלקית עד בהיר עם עלייה בטמפרטורות. בשעות הבוקר עדיין ייתכן גשם קל.

איוונקה ובעלה בטופ: הונם של אנשי הסגל של טראמפ נחשף

הבית הלבן פרסם הלילה את הדוחות הפיננסיים של אנשי הצוות של הנשיא דונלד טראמפ, בהם בתו איוונקה טראמפ וחתנו ג'ארד קושנר. הדוחות אישרו את ההערכה לגבי הנשיא, שלפיה, הוא הקיף את עצמו ביועצים אמידים למדי. לפי המסמכים, הונם של קושנר ורעייתו איוונקה, המשמשים יועצים של הנשיא, שווה יחד כ-741 מיליון דולרים.

לפי "ניו יורק טיימס", הדוח בן 54 עמודים על קושנר, שכולל גם את נכסיה ושכרה של רעייתו איוונקה, חושף את שווי אימפריית הנדל"ן וההשקעות של הזוג. שמו של קושנר נקשר בעמדות הנהלה ב-266 חברות, תאגידים וארגונים שמהם התפטר מאז ינואר. מחוקקים דמוקרטים הביעו חשש לניגוד עניינים במקרה של קושנר, שכמו טראמפ, נחשב ליזם נדל"ן מצליח בניו יורק.

דיווח: דאעש פיתח פצצות שיכולות לחמוק מבידוק בנמלי תעופה

המודיעין האמריקני ורשויות אכיפת החוק בארצות הברית מאמינים כי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) וקבוצות טרור נוספות פיתחו חומרי נפץ חדשים המוטמנים במכשירים אלקטרוניים – כך דווח היום ברשת CNN. מבדיקות הבולשת הפדרלית (FBI) עולה כי הפצצות מסוגלות לעקוף את בדיקות הביטחון בשדות התעופה המערביים.

על פי ההערכות, גורמי הטרור אף הצליחו להשיג ציוד אבטחה משוכלל באמצעותו בחנו את אפקטיביות חומרי הנפץ בתוך מחשבים ניידים וציוד אלקטרוני נוסף. לפי הדיווח, המידע, שנאסף בחודשים האחרונים, מילא תפקיד משמעותי בהחלטת ממשלו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לאסור על העלאת ציוד אלקטרוני למטוסים המגיעים משמונה מדינות מוסלמיות במזרח התיכון ובאפריקה.

פרגוואי: מפגינים נגד הנשיא הציתו את בניין הפרלמנט

מהומות התחוללו הלילה בבניין הפרלמנט בפרגוואי, במהלכן פרצו מפגינים אל המבנה והציתו חלק ממנו. המפגינים מחו נגד הליך סודי בו אושר לנשיא הורסיו קרטס להתמודד בבחירות הבאות לנשיאות. על פי חוקת פרגוואי, נשיא לא יכול להיבחר מחדש, מאז נעשה תיקון בחוקה בשנת 1992.

הסנאט במדינה ערך מוקדם יותר הלילה הצבעה חשאית בחדר ישיבות צדדי, ולא באולם המרכזי כמקובל. מתנגדי ההצעה, החוששים מפגיעה בערכיה הדמוקרטיים של פרגוואי, טענו כי ההליך נעשה באופן בלתי חוקי. "נעשתה כאן הפיכה שלטונית, נתנגד לכך ואנו קוראים לציבור להתנגד עמנו", אמרה חברת מפלגת האופוזיצה.

צבעים של שוויון: הלך לעולמו בגיל 65 האמן שעיצב את דגל הגאווה

גילברט בייקר, יוצרו של דגל הגאווה, סמלה הבינלאומי של קהילת הלהט"ב הלך לעולמו הלילה בגיל 65 בעיר ניו יורק שבארצות הברית. נסיבות מותו של בייקר, שהיה אמן ופעיל זכויות להט"ב, לא פורסמו. בייקר נולד בקנזס ובעת שירותו הצבאי הוצב בסן פרנסיסקו בתחילת שנות ה-70 של המאה הקודמת, בעת שהחלה בעיר פעולתה של תנועת זכויות הלהט"ב.

בייקר החל לעצב כרזות שהונפו בהפגנות למען זכויות להט"ב שהתקיימו בעיר וכן בהפגנות נגד המלחמה שהתרחשה באותן השנים בוויאטנם. הארווי מילק, ההומוסקסואל הראשון שנבחר למועצת העיר סן פרנסיסקו בשנת 1977, עודד את יצירתו של בייקר. דגל הגאווה הראשון הונף במצעד הגאווה הראשון שנערך בעיר בשנת 1978, חודשים מעטים לפני הירצחו של מילק. בעקבות הרצח התקיימו הפגנות מחאה בהן זכה הדגל לפופולריות ולהכרה.

נתניהו: כבר הלכתי לבחירות על "ישראל היום"; כחלון: אתה לא מפחיד אותי

"אתה לא מפחיד אותי, אני אאבד שניים או שלושה מנדטים - אתה כבר לא תהיה ראש ממשלה" - כך אמר שר האוצר משה כחלון לראש הממשלה בנימין נתניהו בדיונים לפתרון משבר תאגיד השידור הציבורי. בשיחות, שנחשפו אמש בחדשות ערוץ 2, אמר נתניהו לכחלון כי "כבר הלכתי לבחירות על 'ישראל היום'", ובכך הזכיר את המשבר שהביא לפירוק ממשלתו הקודמת ב-2015.

אנשי נתניהו ומשרד האוצר סיכמו ביום חמישי האחרון על מתווה לסיום המשבר הממושך, במסגרתו דרש נתניהו לסגור את התאגיד החדש. במסגרת הסיכום, יוקם תאגיד נפרד לחדשות ולאקטואליה, במנותק מהתאגיד הקיים, וחטיבת החדשות הנוכחית של התאגיד תפורק. רשות השידור הקיימת תמשיך לשדר את החדשות עד להקמת החטיבה החדשה.

עשרות קברים הושחתו בבית קברות יהודי עתיק בצרפת

עשרות קברים בבית קברות יהודי מהמאה ה-18 חוללו בכפר וולדוויס שבצפון-מזרח צרפת – כך דיווחה שלשום רשת "France 3". על פי הדיווח, 40 מתוך 50 המצבות הקיימות בבית הקברות נותצו או הופלו. בית הקברות בכפר, שנמצא כ-350 קילומטרים ממזרח לעיר הבירה פריז, אינו בשימוש עוד. המשטרה פתחה בחקירת המקרה אך עדיין לא נעצרו חשודים במעשה.

עוברי אורח הבחינו בקברים המושחתים השבוע. זו הפעם השנייה מאז 2014 שקברים בבית העלמין מחוללים. בפעם הקודמת הורשעו שלושה צעירים בהשחתת הקברים ובית משפט גזר עליהם עונש של מאסר על תנאי.

נדחתה בקשת החסינות של היועץ לשעבר של טראמפ: "צריך להעיד"

"טראמפ מאמין שהיועץ לביטחון לאומי לשעבר מייקל פלין צריך להעיד" – כך אמר אמש דובר הבית הלבן שון ספייסר. בנוסף, ציין ספייסר כי בקשת החסינות תלויה בפלין ובעורכי דינו, זאת לאחר שהאחרון הציע לבולשת הפדרלית (FBI) ולוועדת המודיעין של הסנאט להעיד על ההתערבות הרוסית לכאורה בבחירות 2016, בתמורה לחסינות. ועדת המודיעין דחתה את בקשתו של פלין.

לפי הדיווח ברשת NBC, הוועדה דחתה את ההצעה "לעת עתה", זאת על אף שהיא ממשיכה לחקור את הטענות להתערבות מצד מוסקבה במרוץ האחרון לנשיאות בארצות הברית. לפיכך, אין היא מוכנה לשלול סידור מסוג זה עם פלין בעתיד. פלין, כזכור, הודח מתפקידו בפברואר לאחר שפורסם כי הטעה את סגן הנשיא מייק פנס בנוגע לשיחות שערך עם שגריר רוסיה.

משבר הברקזיט מעמיק: סקוטלנד ביקשה לקיים משאל עם לעצמאות מבריטניה

ממשלת סקוטלנד הגישה אמש בקשה רשמית לראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי לקיים משאל עם נוסף לקבלת עצמאות. זאת, ברקע המשבר המעמיק בין המדינות סביב יציאת בריטניה מהאיחוד האירופי. "לעם הסקוטי יש זכות לבחור את עתידו ולממש את זכותו להגדרה עצמית", כתבה במכתבה למיי מנהיגת סקוטלנד ניקולה סטרג'ן. ביום שלישי האחרון הפרלמנט הסקוטי הצביע בעד קיום משאל עם נוסף על הסוגיה, אך אינו יכול לממש אותו באופן חוקי ללא אישור מלונדון.

בשנת 2014 דחו 55% מהעם הסקוטי את האפשרות לעצמאות מבריטניה במשאל עם, אולם 62% בלבד הצביעו למען הישארות באיחוד האירופי בשנת 2016, מה שהצית משבר פוליטי בין המדינות הבריטיות – כאשר באנגליה ובוויילס הצביעו מרבית התושבים בעד הברקזיט. מיי הביעה בעבר את התנגדותה בקיום משאל עם בסקוטלנד בעת הנוכחית, אך עומדת כעת בפני קרב מול שתי חזיתות: המו"מ על עסקה טובה עבור בריטניה ביציאתה מהגוש, והלאומנות הסקוטית הגואה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully