וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה בקשת החסינות של היועץ לשעבר של טראמפ: "צריך להעיד"

1.4.2017 / 0:47

מהבית הלבן נמסר כי טראמפ מאמין שהיועץ לביטחון לאומי לשעבר מייקל פלין, שביקש חסינות בתמורה לעדות, צריך להעיד בחקירת המעורבות הרוסית בבחירות. לפי דיווח ב-NBC, אנשי אובמה יצרו רשימת מסמכים הקשורים בפרשה מחשש שיטויחו בידי ממשל טראמפ

צילום: רויטרס

"טראמפ מאמין שהיועץ לביטחון לאומי לשעבר מייקל פלין צריך להעיד" – כך אמר אמש (שישי) דובר הבית הלבן שון ספייסר. בנוסף, ציין ספייסר כי בקשת החסינות תלויה בפלין ובעורכי דינו, זאת לאחר שהאחרון הציע לבולשת הפדרלית (FBI) ולוועדת המודיעין של הסנאט להעיד על ההתערבות הרוסית לכאורה בבחירות 2016, בתמורה לחסינות. ועדת המודיעין דחתה את בקשתו של פלין.

לפי הדיווח ברשת NBC, הוועדה דחתה את ההצעה "לעת עתה", זאת על אף שהיא ממשיכה לחקור את הטענות להתערבות מצד מוסקבה במרוץ האחרון לנשיאות בארצות הברית. לפיכך, אין היא מוכנה לשלול סידור מסוג זה עם פלין בעתיד. פלין, כזכור, הודח מתפקידו בפברואר לאחר שפורסם כי הטעה את סגן הנשיא מייק פנס בנוגע לשיחות שערך עם שגריר רוסיה.

עוד בנושא:
היועץ הבכיר לשעבר דורש חסינות כדי להעיד על קשרי טראמפ ורוסיה
דיווח: טראמפ ידע על קשרי היועץ לביטחון לאומי עם גורמים זרים
דיווח: פלין קיבל עשרות אלפי דולרים מהקרמלין עבור נאום במוסקבה

מייקל פלין, היועץ לביטחון לאומי של הנשיא דונלד טראמפ, בטקס ההשבעה, 20 בינואר 2017. רויטרס
עשוי להיות אחד מהעדים שיופיעו בפני ועדת המודיעין. פלין/רויטרס

ראש הוועדה, ריצ'רד בר, רמז מוקדם יותר השבוע שפלין עשוי להיות אחד מהעדים שיופיעו בפניה. עד כה ביקשה הוועדה מ-20 עדים שונים להתראיין בקשר לחקירה, וחמישה מהראיונות כבר נקבעו לזמן הקרוב. שאר הראיונות ייקבעו ככל הנראה לעשרת הימים הבאים – אך רק זהותו של ג'ארד קושנר, חתנו של טראמפ, נחשפה מבין העדים. "הוועדה תקבע ריאיון עם קושנר רק כשנדע מה היקף החומר שצריך לשאול", אמר בר.

בתוך כך, פורסם הערב כי גורמים רשמיים בממשל הנשיא הקודם, ברק אובמה, היו מודאגים ממה שיעלה בגורל מסמכים מסווגים הקשורים בחקירת ההתערבות הרוסית עם כניסת טראמפ לבית הלבן. בעקבות זאת הם יצרו רשימה של המסמכים והעניקו לכל אחד מהם מספר סידורי שיינתן לחברי ועדת המודיעין.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
ברק אובמה במסיבת עיתונאים בבית הלבן, 14 בנובמבר 2016. רויטרס
אנשיו חששו שמסמכי החקירה יטויחו. אובמה/רויטרס

לפי גורם רשמי שנמנה עם צוותו של אובמה, לאחר שנוצרה רשימת המסמכים הקשורה בחקירה זו בתחילת ינואר, הוא נתן אותה לחברי הוועדה ידנית. מספרי המסמכים עצמם לא היו מסווגים, אך תוכן המסמכים היה מסווג. לדבריו, מטרת יצירת הרשימה הייתה "להפוך את טיוח המידע קשה יותר" וכן "כדי לחלוק אותו עם אלו שיכולים לראות את המסמכים על פי חוק". הוא הוסיף כי מטרה נוספת הייתה שחברי הוועדה יוכלו לעיין במסמכים הרגישים גם מחוץ למטה ה-CIA, וכך לחקור את הפרשה במלואה.

מייקל פלין היה אחד ממקורביו של הנשיא בתקופת קמפיין הבחירות, והתמנה אחרי הניצחון של טראמפ לשמש בתפקיד הבכיר והרגיש של יועץ לביטחון לאומי. 24 ימים בלבד אחרי שנכנס הנשיא לתפקידו, הוא הודח בבושת פנים לאחר שהתברר כי לא דיווח על שיחות טלפון שהיו לו עם השגריר הרוסי בארצות הברית, שבהן דנו השניים לכאורה על הסרת הסנקציות שהטיל ממשל אובמה על רוסיה, דבר שפלין לא היה מוסמך לעשות טרם נכנס לתפקידו. הוא אף שיקר לסגן הנשיא מייק פנס.

(עדכון ראשון 23:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully