וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: כבר הלכתי לבחירות על "ישראל היום"; כחלון: אתה לא מפחיד אותי

בשיחות בין שר האוצר וראש הממשלה בנוגע למשבר התאגיד, שפורסמו בחדשות 2 ו-10, הזכיר נתניהו באיומו בבחירות את פירוק ממשלתו הקודמת ב-2015. כחלון השיב: "אני אאבד 2-3 מנדטים, אתה לא תהיה ראש ממשלה"

צילום: יותם רונן ואבי כהן, עריכה: ניב מעוז

"אתה לא מפחיד אותי, אני אאבד שניים או שלושה מנדטים - אתה כבר לא תהיה ראש ממשלה" - כך אמר שר האוצר משה כחלון לראש הממשלה בנימין נתניהו בדיונים לפתרון משבר תאגיד השידור הציבורי. בשיחות, שנחשפו אמש (שישי) בחדשות ערוץ 2, אמר נתניהו לכחלון כי "כבר הלכתי לבחירות על 'ישראל היום'", ובכך הזכיר את המשבר שהביא לפירוק ממשלתו הקודמת ב-2015.

אנשי נתניהו ומשרד האוצר סיכמו ביום חמישי האחרון על מתווה לסיום המשבר הממושך, במסגרתו דרש נתניהו לסגור את התאגיד החדש. במסגרת הסיכום, יוקם תאגיד נפרד לחדשות ולאקטואליה, במנותק מהתאגיד הקיים, וחטיבת החדשות הנוכחית של התאגיד תפורק. רשות השידור הקיימת תמשיך לשדר את החדשות עד להקמת החטיבה החדשה.

עוד בנושא:
כחלון על ההסכם: "לא תהיה השפעה פוליטית על התאגיד שיקום"
ניצחון נתניהו – ותבוסת עובדי התאגיד: המרוויחים והמפסידים מהמתווה
הרצוג ליועמ"ש: "אם נתניהו ימשיך להתעסק בתאגיד - אעתור לבג"ץ"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס חתימה על הסכם גג למחיר למשתכן, עיריית אילת. מרץ 2017. יאיר שגיא, פול צלמים
דרש לדחות שוב את עליית התאגיד. נתניהו/פול צלמים, יאיר שגיא

כחלון הגן לאחר השגת הפשרה על ההסכמות, ואמר כי לא תהיה השפעה פוליטית על תאגיד החדשות שיוקם. לדבריו, "מאז שנכנסתי לתפקיד אני עומד כצוק איתן בשמירה על הדמוקרטיה, בית המשפט העליון ובאחריות לכספי הציבור. המאבק בימים האחרונים היה מאבק על עקרונות, לא על אגו. אני שמח להציג היום את ההסכם שהצלחנו להגיע אליו יחד עם ראש הממשלה. הסכם שמבטיח את חופש העיתונות, חופש הביטוי, ושמירה תקציבית. כפי שהתחייבתי, לא יבוזבזו כספי ציבור לשווא. זה תפקידי, זו חובתי ואני ממלא אותה".

"במסגרת ההסכם לא תהיה השפעה פוליטית בשום מסגרת עיתונאית", הוסיף כחלון. "גם בתאגיד שיקום הפוליטיקאים מורחקים בצורה חד משמעית. כל המערכת תיבחר כפי שנבחרה עד כה עם ועדת איתור, שופט וללא פוליטיקאים". הוא אמר כי "ההסכם הזה מנע את חוק הפיקוח על התקשורת, חוק שהטיל מורא על חופש העיתונות ועיתונאים רבים – ובצדק. מדינת ישראל צריכה כבר לחזור למסלול של עשייה. השבועיים האחרונים הינם חריג שאינו מעיד על הכלל. ביום-יום הממשלה הזו עושה עבודה נפלאה למען הציבור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שר האוצר משה כחלון בוועידת דה-מרקר, תל אביב 21 במרץ 2017. ראובן קסטרו
"הממשלה ביום-יום עושה עבודה נפלאה". כחלון/ראובן קסטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המחלוקת בין כחלון ונתניהו בנוגע לתאגיד התגלעה בשבוע שעבר, ומאז פרצה נפגשו השניים חמש פעמים ללא הסכמות. נתניהו התעקש לדחות את עליית התאגיד לאוויר ולהגביר את הפיקוח עליו, בעוד כחלו ביקש לעמוד בהתחייבות הממשלתית בעיקר לאור העלויות הכספיות הכרוכות בשינויים שדרש ראש הממשלה.

נתניהו איים בימים האחרונים כי אם לא יתקבלו דרישותיו הוא לא יהסס ללכת לבחירות. ואולם, שותפיו הקואליציונים ועמיתיו למפלגה הבהירו לו כי מדובר במהלך מיותר. בשל העובדה שלסוגיה נלווה מחלוקות משפטיות, לסוגייה נדרש גם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

(עדכון ראשון: 20:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully