וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קידום השלום ומאבק בטרור: טראמפ ייפגש עם מנהיגי מדינות ערב בבית הלבן

31.3.2017 / 19:11

עוד לפני יו"ר הרשות אבו מאזן, יגיעו נשיא מצרים א-סיסי ומלך ירדן לפגוש את נשיא ארה"ב בוושינגטון. הפגישות יעסקו במלחמה בדאעש ובסיוע צבאי, כמו גם בקידום תהליך שלום בין ישראל והפלסטינים ובשיקום הקשר עם קהיר

צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יארח את מלך ירדן עבדאללה בוושינגטון בשבוע הבא - כך נמסר הערב (שישי) מהבית הלבן. השניים ידונו במלחמה בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) ובקידום תהליך השלום בין ישראל והפלסטינים.

הפגישה, שתתקיים ב-5 באפריל, נקבעה לאחר ששליחו של טראמפ למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, נפגש עם עבדאללה החודש. כמו כן, ביום שלישי האחרון הודיע הבית הלבן כי טראמפ ייפגש בתחילת אפריל גם עם נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, וכי במרכז דיונם תעמוד גם "השגת יציבות אזורית".

עוד בוואלה! NEWS:
אבו מאזן: טראמפ רציני לגבי פתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני
הרחבת בנייה או הבטחות באוויר? המדיניות העמומה לגבי ההתנחלויות
פסגת הליגה הערבית: הזירה המדינית מתעוררת - ופלסטין בעדיפות עליונה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בנאומו הראשון בקונגרס, וושינגטון.  1 במרץ 2017. רויטרס
ישתמש בביקורו של א-סיסי כדי לבסס קשר חזק. טראמפ/רויטרס

לפי גורם רשמי בבית הלבן, טראמפ מעוניין לשקם את יחסיה של ארצות הברית עם מצרים בפגישתו עם א-סיסי, שתתקיים ביום שני. פגישתם, לפי הגורם, תתמקד בנושאי ביטחון ובסיוע צבאי. "הוא רוצה להשתמש בביקורו של א-סיסי כדי לחדש את הקשרים הבילטראליים ולהתבסס על הקשר החזק ששני הנשיאים יצרו בפיגשתם הראשונה בניו יורק בספטמבר", אמר הגורם.

מנהיג נוסף שיפגוש את טראמפ בתחילת אפריל הוא יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שאמר לסוכנות הידיעות הצרפתית ביום חמישי האחרון כי "הנשיא טראמפ רציני לגבי פתרון הסוגיה הפלסטינית". דבריו נאמרו לאחר השתתפותו בכנס הליגה הערבית בירדן, ולאחר שנפגש עם גרינבלט.
אבו מאזן הוסיף כי "ישנו דיאלוג מתמשך עם הממשל האמריקני וישנן כמה סוגיות שבהן הם ביקשו את דעתנו. הסברנו להם את עמדתנו בנוגע לכל השאלות שלהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
עבדאללה מלך ירדן בפסגת הליגה הערבית, 29 במרץ 2017. רויטרס
"ישראל הורסת את הסיכויים לשלום". המלך עבדאללה בפסגת הליגה הערבית, השבוע/רויטרס

אך נראה כי הסכסוך הישראלי-פלסטיני יהיה נדבך מרכזי בפגישותיו של טראמפ עם כלל המנהיגים מהעולם הערבי, ולא רק עם אבו מאזן. רק השבוע אמר המלך עבדאללה כי לא יושג שלום במזרח התיכון ללא הקמת מדינה פלסטינית, ולדבריו, פתרון שתי המדינות יהיה הבסיס להסכם שלום נרחב בין ישראל למדינות ערב. בנאום שנשא בפסגת מנהיגי הליגה הערבית בים המלח, אמר כי "ישראל הורסת את הסיכויים להשגת שלום" באמצעות האצת הבנייה בהתנחלויות ובשטחים.

"לא יהיה שלום או יציבות באזור ללא פתרון צודק ובר-קיימא לסוגיה הפלסטינית דרך פתרון שתי המדינית", אמר עבדאללה בפתח הכינוס, שבמרכז דיוניו עמדה הסוגייה הפלסטינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully