וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר ההגנה האמריקני: "איראן ממשיכה לשמש יצואנית טרור ולממן אותו"

השר ג'יימס מאטיס התייחס לאמירתו משנת 2012, לפיה האיומים בפני ארה"ב הם "איראן, איראן ואיראן" - וציין כי התנהגותה של טהראן לא השתנתה מאז. "אז היא הייתה המדינה העיקרית המממנת טרור, וכך גם היום"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: יאיר דניאל

"איראן ממשיכה להתנהג כיצואנית טרור וממשיכה לממן פעילות חמושה" - כך אמר היום (שישי) שר ההגנה של ארצות הברית, ג'יימס מאטיס, במהלך ביקור בלונדון. מאטיס אמר את הדברים בתגובה לשאלה שעימתה אותו עם דבריו מ-2012, לפיהם שלושת האיומים שעומדים בפני ארצות הברית הם "איראן, איראן ואיראן". לדבריו, התנהגותה של הרפובליקה האסלאמית לא השתנתה מאז.

"אז כשדיברתי על איראן, הייתי מפקד בצבא האמריקני ואיראן הייתה היצואנית מספר אחת של טרור", אמר. "אם נדבר בכנות, זו הייתה המדינה העיקרית המממנת טרור והיא ממשיכה לעשות זאת גם היום".

עוד בנושא:
איראן נגד הליגה הערבית: "הפכתם אותנו לאויב במקום את ישראל"
ברקע הגברת הסיוע האיראני: ארה"ב שוקלת להרחיב את מעורבותה בתימן
"תומכות בפשעי הציונים": איראן הטילה סנקציות על חברות אמריקניות

שר ההגנה האמריקני ג'יימס מאטיס ושר ההגנה הבריטי מייקל פאלון בפגישה בלונדון. 31 במרץ 2017. רויטרס
סיכמו על הצורך להעלות את ההשתתפות הכלכלית בנאט"ו. מאטיס ופאלון/רויטרס

מאטיס התייחס בדבריו גם לקוריאה הצפונית, הממשיכה בניסויי טילים בליסטיים מעת לעת, ואמר כי היא "נוהגת באופן הרסני" וכי יש לעצור אותה. "מדובר באיום של רטוריקה ושל יכולת, ואנחנו נעבוד עם הקהילה הבינלאומית כדי לטפל בו. אנחנו עושים זאת גם עכשיו", אמר מאטיס בתגובה לשאלה על יכולתה של ארצות הברית להתמודד עם איום הטילים הבליסטיים.

דבריו של מאטיס נאמרו לאחר פגישה עם שר ההגנה של בריטניה, מייקל פאלון, שבסופה קראו השניים למדינות החברות בנאט"ו להגביר את תמיכתן הכספית בברית. "השר מאטיס ואני הסכמנו שאחרים צריכים להגדיל את ההשתתפות שלהם, ומדינות שאינן מגיעות להתחייבות של שני אחוזי השקעה, צריכות לפחות להסכים להגדלת השתתפותן משנה לשנה", אמר פאלון.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
שר ההגנה של ארצות הברית ג'יימס מאטיס בפגישה עם מקבילו הבריטי בלונדון. 31 במרץ 2017. רויטרס
"לנוכח הפעילות של רוסיה, יש לנו סיבה לדאגה". מאטיס/רויטרס

במהלך הפגישה בין השניים, הביע מאטיס את דאגתה של ארצות הברית ביחס לנוכחותה של רוסיה באפגניסטן ועל פעילותה עם לוחמי טליבאן. "ראינו את הפעילות הרוסית והאינטראקציה עם הטליבאן", אמר מאטיס, והוסיף: "אני לא הולך לומר בשלב זה שמדובר בהעברת נשק או משהו בסגנון הזה, אך לנוכח הפעילויות האחרות שלהם, יש לנו סיבה לדאגה". לדבריו, הוא טרם החליט אם להמליץ על הגדלת הכוח האמריקני באפגניסטן.

לאחרונה אמרו גורמים רשמיים בארצות הברית כי וושינגטון שוקלת להרחיב את מעורבותה במלחמה בתימן באמצעות סיוע ישיר לבעלות בריתה הנאבקות בחות'ים הפרו-איראנים. המהלך אמור לכלול סיוע מודיעיני נרקם ברקע ההוכחות הגוברות לכך שאיראן מספקת כלי נשק מתקדמים למורדים השיעים.

בשלב זה, נראה שהרחבת הסיוע תוגבל לאמצעים לא-קטלניים ולא נראה שארצות הברית שוקלת לתקוף בעצמה מטרות של החות'ים בתימן. עם זאת, שינוי המדיניות האמריקנית באזור עשויה לסמן כי הממשל החדש שם בעדיפות עליונה את המאבק בטהראן ובבעלות בריתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully