וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העסקה הושלמה: גופת אחיו של קים הגיעה לקוריאה הצפונית

לאחר החזרת אזרחי מלזיה שיציאתם מקוריאה הצפונית נאסרה, הושלמה עסקת החילופים וגופתו של אחיו למחצה של השליט הוחזרה לפיונגיאנג דרך סין. שלושה אזרחי קוריאה הצפונית שנעצרו בחשד לרצח בחודש שעבר שבו גם הם לארצם

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

גופתו של קים ג'ונג נאם, אחיו למחצה של שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, הגיעה לפיונגיאנג – כך מסרו היום (שישי) גורמים בסין. הגופה שוחררה במסגרת עסקה שבמסגרתה אושר לתשעה מלזים ששהו בקוריאה הצפונית לעזוב את המדינה ולשוב לארצם. שלושה אזרחי קוריאה הצפונית, שהוחזקו במלזיה בחשד למעורבות ברצח, שוחררו אף הם וחזרו לבתיהם.

"אזרח הרפובליקה הדמוקרטית העממית של קוריאה שמת במלזיה ומוכר לאזרחי קוריאה הצפונית הוחזר לארצו היום דרך בייג'ינג", אמר דובר משרד החוץ הסיני, לו קנג, במהלך תדרוך לעיתונאים שבו לא הוזכר מפורשות שמו של קים.

עוד בנושא:
בנו של אחיו של קים הופיע בסרטון מחתרתי: "מקווה שהמצב ישתפר"
העסקה יצאה לדרך: גופת אחיו של קים הוחזרה - תמורת השבת אזרחים
מלזיה: שוחרר אחד החשודים בהתנקשות באחיו של מנהיג צפון קוריאה

קים ג'ונג נאם, אחיו למחצה של מנהיג צפון קוריאה שחוסל בהתנקשות. פייסבוק, צילום מסך
המשטרה ממשיכה לחקור את נסיבות מותו. קים ג'ונג נאם/צילום מסך, פייסבוק

המשטרה במלזיה ממשיכה לחקור את מותו של קים, שנרצח באמצעות גז עצבים בנמל התעופה של קואלה לומפור ב-13 בפברואר. בוושינגטון ובסיאול סבורים כי קוריאה הצפונית היא האחראית להתנקשות, שעוררה זעם במלזיה והציתה מחלוקת דיפלומטית בקוריאה הצפונית - ששיאה הייתה הטלת איסורי כניסה של שתי המדינות. המחלוקת מוטטה את הקשרים הידידותיים שרחשו בין השתיים. עסקת חילופי הגופה במלזיה שמה קץ לכמעט שבעה שבועות של התגוששות דיפלומטית בין שתי המדינות.

קים ג'ונג נאם, בנו הבכור של קים ג'ונג איל, יצא בפומבי נגד שליטת שושלת משפחתו במדינה המבודדת. אחיו הצעיר, קים ג'ונג און הוציא חוזה על ראשו של נאם. ב-2012 ניסיון התנקשות בחייו כשל. לפני כחודש וחצי, לפי משטרת מלזיה, מרחו שתי נשים, וייטנאמית ואינדונזית, את החומר הכימי המסוכן על פניו של קים ג'ונג נאם בקואלה לומפור וגרמו למותו בתוך דקות. השתיים הואשמו ברצח, אף שטענו כי חשבו שהן משתתפות בתכנית מתיחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully