וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קודם כל היפרדות: האיחוד פרסם את ההנחיות למו"מ עם בריטניה

טיוטת המסמך של מועצת האיחוד האירופי מבהירה כי רק לאחר שתושג "התקדמות מספקת" במגעים לפרישה, ידונו הצדדים ביחסים העתידיים בין לונדון ליבשת. הסוגיות המרכזיות: תנועה חופשית, תמיכה בעסקים – וסגירת חובות

רויטרס

מועצת האיחוד האירופי פרסמה היום (שישי) את טיוטת ההנחיות למשא ומתן עם בריטניה לגבי יציאתה מהאיחוד, שמבהירה כי השלב הראשון של המגעים יתמקד בפרישה באופן כמעט בלעדי, ורק בהמשך ידונו הצדדים ביחסים בין גוש המדינות לממלכה המאוחדת לאחר סיום התהליך. נשיא המועצה דונלד טוסק הבהיר כי שיחות מקבילות על הליך הפרישה ועל היחסים העתידיים "לא יקרו".

טיוטת ההנחיות, שצפויה להתקבל באופן רשמי בימים הקרובים ללא שינויים של ממש, נועדה להציג את התנאים של 27 המדינות החברות באיחוד במגעים מול לונדון. במקביל, השר הבריטי לענייני "ברקזיט", דייוויד דיוויס, פרסם אמש את טיוטת החוק שיחליף בספר החוקים הבריטי את החוק ההיסטורי על הצטרפות לאיחוד.

עוד בוואלה! NEWS:
"ברקזיט" החל רשמית: "זהו רצון העם, אין כבר דרך חזרה"
בריטניה פורשת מהאיחוד: המדריך המלא לגירושים ההיסטוריים
"ברקזיט" יצא לדרך: 60 שנים אחרי – האיחוד האירופי שוב אבוד בדרך

נשיא מועצת האיחוד האירופי דונלד טוסק במסיבת עיתונאים, מלטה, 31 במרץ 2017. רויטרס
פתרונות גמישים ויצירתיים". טוסק, היום/רויטרס

בין ההנחיות של האיחוד האירופי, נקבע כי האינטרסים של האזרחים הבריטים החיים במדינות אירופה או אזרחי האיחוד החיים בבריטניה יהיו בעדיפות עליונה. כמו כן, נדרשים "פתרונות גמישים ויצירתיים" לסוגיית הגבול היבשתי בין בריטניה לאירלנד בצפון אירלנד. הנחיות האיחוד מותירות מקום לאפשרות של יחסי סחר חופשי בעתיד, אולם מבהירות כי הדיונים על כך יוכלו להתממש רק בשלב מאוחר יותר.

"רק לאחר שנשיג התקדמות מספקת בנוגע לפרישה, נוכל לדון במסגרת היחסים העתידיים שלנו", מסר טוסק במסיבת עיתונאים במלטה, שם מתכנסים מנהיגי מפלגות הימין של המדינות החברות. "פתיחה בשיחות מקבילות על כל הסוגיות באותה העת, כפי שהציעו גורמים בריטים, לא תקרה", הבהיר. להערכתו, "ההתקדמות המספקת" עשויה להגיע כבר בסתיו הקרוב.

טוסק פירט את העדיפויות האירופיות להסכם הסופי, שגורמים אירופים מקווים שיושלם עד נובמבר 2018, כך שיאושר על ידי כל הצדדים – כולל בהצבעות בפרלמנטים השונים – עד תאריך היעד ל"ברקזיט", 29 במרץ 2019. האיחוד האירופי דורש ערבויות "הדדיות" לאזרחי האיחוד שחיים בבריטניה, כמו גם הבטחה כי לא ייווצר "ואקום חוקי" לעסקים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי חותמת על מכתב פרישה מהאיחוד האירופי מרץ 2017. רויטרס
טוסק יגיע לפגישה בלונדון בחודש הקרוב. מיי חותמת על מכתב הפרישה/רויטרס

יתרה מכך, האיחוד האירופי דורש את סגירת כל "המחויבויות הקיימות" של בריטניה לאיחוד האירופי, שעשויה לכלול תשלום כספי מצד לונדון. עם זאת, טוסק הבהיר בדבריו כי הוא לא דורש "קנס" מסוג כלשהו. "אנחנו לא מבקשים להטיל עונש", אמר, "'ברקזיט' הוא כבר עונש מספיק בפני עצמו".

כמו כן, באיחוד האירופי הבהירו כי אם בריטניה תישאר חלק מהשוק האירופי לאחר "ברקזיט", היא תהיה מחויבת לעקרונות הבסיס שלו, כולל תנועה חופשית וקליטת מהגרים הדדית. ההנחיות יהוו את הבסיס למו"מ שיוביל מישל ברנייה מטעם האיחוד האירופי, ככל הנראה החל מחודש יוני הקרוב. טוסק עצמו הבהיר כי יבקר בלונדון וייפגש עם ראשת הממשלה תרזה מיי כבר בחודש הבא, לפני סדרה ועידות בינלאומיות בנושא, שיובילו לפתיחה במגעים.

שר החוץ של בריטניה בוריס ג'ונסון הבהיר כי "יש הרבה רצון טוב" מטעם מדינות האיחוד האירופי. הוא הוסיף בדברים שנשא בפתח ועידת שרי החוץ של מדינות נאט"ו בבריסל, כי "אנחנו ממש מתקדמים עכשיו". לדברי ג'ונסון, הוא קיבל "פידבק חיובי" מבכירי האיחוד בעקבות הכרזתה הרשמית של מיי על הפתיחה במגעים, במכתב שהעבירה השבוע לטוסק.

קראו את מסמך המדיניות המלא של האיחוד האירופי:

הצעת החוק שהציג השר הבריטי ל"ברקזיט":

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully