וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית ירושלים השביתה שירותים דיגיטליים בשל מתקפת סייבר

31.3.2017 / 13:27

פעילות אתר העירייה, אפליקציה המשמשת את התושבים ותשתיות פנימיות של שירותים עירוניים הופסקה על מנת לטפל במתקפה. מהעירייה נמסר כי "צוותי אבטחת מידע פועלים להדוף את ניסיון ההתקפה"

גשר המיתרים בירושלים. עומר מירון
ניסיון תקיפה נוסף סוכל בשבוע החולף. גשר המיתרים בירושלים/עומר מירון

עיריית ירושלים הודיעה היום (שישי) כי בשל חשד לניסיון מתקפת סייבר הושבתו כלל השירותים הדיגיטליים העירוניים – בהם אתר העירייה ואפליקציה המשמשת את התושבים וכן תשתיות פנימיות של גופים עירוניים. זאת, על מנת למנוע כל אפשרות של פגיעה בשרתי העירייה. על פי הודעת העירייה "צוותי אבטחת המידע העירוניים בליווי של מומחים בתחום פועלים על מנת להדוף את ניסיון ההתקפה", שזוהה על שרתי העירייה.

עוד נמסר כי בשבוע החולף התגלה בשרת חדש וניסיוני שבוחנת העירייה ניסיון פגיעה באמצעות תוכנת כופר (Ransomware). בעירייה הדגישו כי השרת החדש אינו חלק משרתיה המרכזיים וכי הדבר "נתגלה מידית וטופל בצורה מהירה ומקצועית שהסירה את הבעיה". העירייה צפויה לעדכן בהמשך על חזרת השירותים לפעילות סדירה.

בעוד שבוע, ב-7 באפריל, צפויה להיערך בשנה החמישית ברציפות מתקפת סייבר של קולקטיב ההאקרים הבינלאומי "אנונימוס" נגד ישראל, תחת הכותרת OpIsrael. במסגרת המתקפה השנתית מתקיפים חברי הקבוצה תשתיות אינטרנט רשמיות במדינה, פלטפורמות מדיה חברתית של גופים רשמיים וכן אתרי אינטרנט ישראליים ממשלתיים, ציבוריים ועסקיים. לרוב נהדפות מתקפות מעין אלו בהצלחה והן נחשבות למאופיינות ברמת מורכבות נמוכה.

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד חדש ומצמרר מה-11 בספטמבר: אש והרס בבניין הפנטגון
אב חשוד בהריגת בנו בן ה-17 ממנת יתר: לא ידעתי שצרך את החומר
ארדן על אום אל-חיראן: "למח"ש אין סמכות לקבוע אם מדובר בפיגוע"

מתקפת סייבר נגד ישראל. צילום מסך
כרזת מתקפת ההאקרים OpIsrael בשנה שעברה/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully