וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועץ הבכיר לשעבר דורש חסינות כדי להעיד על קשרי טראמפ ורוסיה

31.3.2017 / 8:04

מייקל פלין, היועץ לביטחון לאומי שאולץ להתפטר, הציע ל-FBI עסקה, שבמסגרתה לפי "וול סטריט ג'ורנל" יעיד, ובתמורה יהיה מוגן מתביעה. בספטמבר אמר פלין: "אם ניתנת לך חסינות – סימן שפשעת"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

האם זוהי נקמת היועץ המודח? העיתון "וול סטריט ג'ורנל" דיווח הלילה (שישי) כי היועץ לביטחון לאומי לשעבר, מייקל פלין, פנה לבולשת הפדרלית (FBI) וכן לוועדת המודיעין בבית הנבחרים ובסנאט בהצעה לעסקה שבמסגרתה הוא יסכים למסור עדות בהקשר לקשרי המטה של טראמפ עם רוסיה בתקופת המרוץ לנשיאות, ובתמורה תוענק לו חסינות מפני תביעה.

לפי הדיווח, אף אחד מן הגופים האלה טרם נענה להצעתו של פלין, ולא ברור מה הוא התכוון לומר במידה והיה מזומן להעיד - אם כי עצם הפניה בבקשה לקבלת חסינות יכולה ללמד על כך שפלין לוקח בחשבון כי ייתכן שעבר על החוק. עורך הדין של פלין, רוברט קלנר, אמר לעיתון: "לגנרל פלין יש בהחלט סיפור לספר, והוא מאוד רוצה לספר אותו, כאשר הנסיבות יאפשרו זאת". בבית הלבן לא הגיבו על הדיווח.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ: "לחקור את עסקת האורניום של משפחת קלינטון עם רוסיה"
דיווח בארה"ב: בידי ה-FBI מידע על קשרים בין אנשי טראמפ לרוסיה
ראש ה-FBI אישר: חוקרים קשרים בין רוסיה לאנשי הקמפיין של טראמפ

היועץ המיועד לביטחון לאומי בממשל טראמפ, מייקל פלין. רויטרס
"יש לו בהחלט מה לספר". פלין/רויטרס

מייקל פלין היה אחד ממקורביו של הנשיא בתקופת קמפיין הבחירות, והתמנה אחרי הניצחון של טראמפ לשמש בתפקיד הבכיר והרגיש של יועץ לביטחון לאומי. אלא ש-24 ימים בלבד אחרי שנכנס הנשיא לתפקידו, הוא הודח בבושת פנים לאחר שהתברר כי לא דיווח על שיחות טלפון שהיו לו עם השגריר הרוסי בארצות הברית, שבהן דנו השניים לכאורה על הסרת הסנקציות שהטיל ממשל אובמה על רוסיה, דבר שפלין לא היה מוסמך לעשות טרם נכנס לתפקידו. הוא אף שיקר לסגן הנשיא מייק פנס בנוגע לקיומן של השיחות.

הסיפור מעניין במיוחד לאור התבטאות של פלין עצמו מחודש ספטמבר האחרון בתכנית "פגוש את העיתונות" האמריקנית על מטה המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון: "אם ניתנת לך חסינות - סימן שביצעת פשע".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
מייקל פלין ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין באירוע לציון עשור להקמת רשת RT, 2016. רשת RT, צילום מסך
"בדיות, פרובוקציות ושקרים". פוטין ופלין באירוע משותף/צילום מסך, רשת RT

אתמול הכחיש נשיא רוסיה ולדימיר פוטין פעם נוספת כי ארצו התערבה בבחירות לנשיאות ארצות הברית. לדבריו, גורמים פוליטיים שונים בארצות הברית מנסים "לשחק על הקלף האנטי-רוסי" וכי הטענות להתערבות הן "בדיות, פרובוקציות ושקרים".

בתחילת השבוע דווח כי ועדת המודיעין של הסנאט תחקור בנושא את ג'ארד קושנר, חתנו של הנשיא ויועצו הבכיר. בכך, צפוי להפוך קושנר לאדם הקרוב ביותר לנשיא שיתושאל במסגרת חקירות הקונגרס למעורבות רוסיה במרוץ לנשיאות. הוועדה תשאל את קושנר על שתי פגישות שארגן לשגריר רוסיה בארצות הברית סרגיי קיסליאק במגדל טראמפ בניו יורק בדצמבר, כמו גם פגישה עם מי שעומד בראשו של בנק ממשלתי ברוסיה, שעליו הטילה ארצות הברית סנקציות.

מנהל קמפיין הבחירות של טראמפ, פול מנפורט, התנדב לאחרונה להתייצב בוועדת המודיעין של בית הנבחרים, החוקרת גם היא את קשרי טראמפ-רוסיה. מוקדם יותר השבוע דיווחה סוכנות אי-פי כי בטרם החל לעבוד עם קמפיין טראמפ, מנפורט מנהל הקמפיין לשעבר של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, פול מנפורט, עבד בחשאי עבור מיליארדר רוסי כדי לקדם את האינטרסים של הנשיא ולדימיר פוטין לפני כעשור. גם רוג'ר סטון, יועץ לטראמפ ובעל ברית ותיק שלו, אמר אתמול כי הציע להעיד בפני ועידות המודיעין החוקרות את קשרי טראמפ ורוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully